۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گنجاندن هوش مهربان در نسل جدیدی از لوازم خانگی ال‌جی

ال‌جی اولین بار بیش از یک دهه پیش بود که ماژول‌های Wi-Fi را درون لوازم خانگی خود قرار داد و از آن زمان این شرکت با نوآوری‎‌های پیشگامانه خود به بهبود زندگی در خانه‌های مشتریان ادامه داده است. ال‌جی شرکتی پیشرو در بازار لوازم خانگی با هوش مصنوعی است و اکنون از تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود یعنی DQ-C برای جدیدترین راهکارهای سبک زندگی خود استفاده می‌کند و قدرت منحصربه‌فرد «هوش مهربان» را درون آن‌ها می‌گنجاند.
هوش مهربان که توسط مدیر عامل ویلیام چو در رویداد CES 2024 معرفی شد، روی تعهد ال‌جی به ارائه تجربیات متمایز به مشتریان از طریق فناوری پیشرفته هوش مصنوعی که مراقبت، همدلی و توجه بیشتری ارائه می‌کند، تأکید دارد.

هوش مهربان روی سه اصل بنا شده است: هوش زندگی بلادرنگ، استخراج بینش از داده‌های واقعی زندگی که از محصولات هوشمند جهانی ال‌جی و دستگاه‌های مختلف اینترنت اشیا جمع‌آوری می‌شوند؛ هوش سازمان‌یافته، هماهنگی یکپارچه عملکرد دستگاه‌های متصل به هم در راستای اولویت‌ها و خواسته‌های مشتری؛ و هوش مسئولانه، تضمین یادگیری و سازگاری ایمن، حفظ حریم خصوصی و صداقت در حین ارائه تجربیات شخصی.

افزایش راحتی با ترکیب گسترده هوش مهربان

مجموعه گسترده لوازم خانگی هوشمند با هوش مهربان اکنون دارای ۱۱ دسته محصول است که شامل تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، خشک‌کن، استایلر، تصفیه‌کننده هوا، جاروبرقی رباتی، یخچال، محدوده الکتریکی، ماشین ظرفشویی،‌ دستگاه تصفیه آب و تلویزیون است.

تهویه مطبوع نوع ایستاده با هوش مهربان که در اوایل سال جاری در کره جنوبی ارائه شده بود، راحتی بی‌نظیری را با «مراقبت هوشمند هوش مصنوعی» ارائه می‌کند، ویژگی‌ای که موقعیت کاربر را به صورت بلادرنگ تشخیص می‌دهد و جهت جریان هوا، شدت و دما را به طور خودکار تنظیم می‌کند. یکی دیگر از موارد افزوده نوآورانه، ماشین لباسشویی و خشک کن همه کاره WashCombo است که حرکات بهینه درام لباسشویی را از فناوری LG’s 6Motion برای مراقبت ملایم و در عین حال کامل از لباس‌های کاربر و پس از تجزیه و تحلیل وزن، سطح رطوبت و انواع پارچه انتخاب می‌کند.

با نگاهی به آینده، ال‌جی قصد دارد تا هوش مهربان خود را به یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی مولد تبدیل کند که فراتر از خانه هوشمند به بخش‌ها و فضاهای مختلف، از جمله حمل و نقل و آنلاین گسترش می‌یابد.

لوازم خانگی هوش مصنوعی ال‌جی: از ماژول‌های Wi-Fi تا ThinQ UP 2.0 بسیار شخصی شده

در سال ۲۰۲۱، ال‌جی اولین تولیدکننده‌ای بود که ماژول‌های وای‌فای را در لوازم خانگی خودش اعمال کرد. شش سال بعد در سال ۲۰۱۷ نیز این شرکت اتصال وای‌فای را به بسیاری از لوازم خانگی خودش گسترش داد و برند LG ThinQ را معرفی کرد و آغازگر عصر لوازم خانگی هوش مصنوعی شد.
در ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی، ال‎جی با راه‌اندازی ThinQ UP، سفارشی سازی و راحتی را افزایش داد و بر اساس تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده و عادات مشتریان، ویژگی‌های جدیدی را به دستگاه‌های سازگار ال‌جی اضافه کرد. لوازم خانگی ThinQ UP هوشمندانه کار می‌کنند و زمان و تلاش مرتبط با کارهای خانه را کاهش می‌دهند. آن‌ها همچنین گزینه‌های اشتراک منعطفی را همراه با امکان اضافه کردن خدمات کاربرپسند جدید ارائه می‌دهند. با ۳۳۶ ویژگی قابل دانلود ThinQ UP که اکنون در دسترس است و موارد بیشتری در حال اضافه شدن هستند، کاربران می‌توانند به طور مداوم لوازم موجود خود را برای یک تجربه سفارشی شده و همیشه در حال تکامل به روز کنند.

سال گذشته، ال‌جی با معرفی ThinQ UP 2.0 در کره جنوبی، آغاز عصر جدیدی را برای لوازم هوش مصنوعی رقم زد. این جدیدترین راهکار زندگی هوشمند این شرکت است که شخصی سازی بیش از حد را با ویژگی‌های جدید و پیشرفته ارائه می‌دهد و در عین حال، طیف وسیعی از خدمات اشتراک از ال‌جی و شرکت‌های مختلف دارد.

مجموعه تراشه‌ها اخصاصی هوش مصنوعی روی دستگاه

در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۳، پس از بیش از سه سال تحقیق و توسعه، ال‌جی تراشه DQ-C را رونمایی کرد، که یک تراشه پیشرفته هوش مصنوعی روی دستگاه است و در کنار آن نیز سیستم عامل کاملاً جدیدی برای لوازم خانگی را معرفی کرد. سال گذشته، این شرکت همچنین سازمانی را تأسیس کرد که به طور خاص وظیفه توسعه نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی را برای لوازم خانگی هوشمند هوش مهربان در آینده برعهده دارد. این بخشی از استراتژی ال‌جی برای تنوع بخشیدن به مجموعه به روبه رشد تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته است و مزایا و برتری عملکرد و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را برای مشتریان ارائه می‌کند.

ال‌جی با «هوش مهربان» و فناوری‌های اصلی چشمگیر، جایگاه خودش را به‌عنوان رهبر جهانی در صنعت لوازم خانگی مستحکم کرده و شهرت خودش را به‌عنوان شرکت راهکارهای زندگی هوشمند تثبیت کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید