۲۷ فروردین ۱۴۰۳

هوش مهربان ال‌جی؛ اضافه کردن جنبه انسانی به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) در صنایع مختلف کلیدی و مهم است. ما در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم و در حالی که بسیاری بر تکامل خود فناوری هوش مصنوعی متمرکز هستند، ال‌جی بیشتر روی این تمرکز دارد که چطور هوش مصنوعی می‌تواند در زندگی روزمره مشتریان تفاوت ایجاد کند.

در نمایشگاه CES 2024 ال‌جی هوش مصنوعی را به‌عنوان «هوش مهربان» باز تعریف کرد، با این عقیده که هوش مصنوعی باید تجربیات دلسوزانه‌تر، همدلانه و توجه‌کننده‌تری را به مشتریان ارائه بدهد؛ بنابراین، هوش مهربان (Affectionate Intelligence) ال‌جی به چه معنا است؟

اول اینکه ال‌جی به انبوهی از داده‌ها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون محصول در حال استفاده در سراسر جهان دسترسی دارد که بسیاری از آن‌ها دارای حسگرهای هوشمند با پشتیبانی از هوش مصنوعی هستند که برای یادگیری و تجزیه‌وتحلیل زندگی کاربران بهینه شده‌اند. ال‌جی این فرصت منحصربه‌فرد را دارد تا از داده‌های زندگی واقعی جمع‌آوری شده از این دستگاه‌های متصل استفاده کند و با این هوش زندگی بلادرنگ بینش ارزشمندی از تعاملات مشتری – دستگاه از جمله محیط، الگوی رفتاری و حالت عاطفی آن‌ها ارائه کند.

بیش از همه، هوش مصنوعی باید پاسخگو باشد و برای همه کاربران به یک اندازه خوب کار کند، رفتار ایمن و مورد نظر را ترویج کند، داده‌های شخصی را ایمن کند و دسترسی به این داده‌ها را در کنترل داشته باشند. برای اطمینان از هوش مسئولانه نیز ال‌جی از سیستم امنیت داده‌های این شرکت یعنی LG Shield در کل فرایند جمع‌آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های مشتری استفاده کرده است و از محافظت در هر مرحله اطمینان حاصل می‌کند.

با این سه رکن، ال‌جی روی افزودن حس انسانی به هوش مصنوعی متمرکز شده است؛ بنابراین، هوش مهربان در دنیای واقعی چگونه به نظر می‌رسد؟

افزایش تجربه کاربری در خانه

ال‌جی تقریباً با هفت دهه تجربه تجاری با مشتری، درک عمیقی از مشتریان، به‌ویژه در خانه دارد. ال‌جی با بهره‌گیری از هوش مهربان، تجربه مشتری را با ارائه خدمات شخصی شده و متناسب از طریق محصولات و راهکارهای خانگی خود افزایش می‌دهد.

عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی (Smart Home AI Agent) یک مدیر خانه و همراه همه‌جانبه است که تعهد این شرکت نسبت به تحقق چشم‌انداز «خانه بدون زحمت» را نشان می‌دهد. این کمک‌رسان خانگی همه‌کاره نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان یک مرز برای اتصال و کنترل یکپارچه لوازم‌خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا عمل کند بلکه حتی می‌تواند در اطراف خانه حرکت کند و از طریق سنجش چند وجهی، داده‌های مختلفی را برای نظارت و مدیریت خانه جمع‌آوری کند.

لوازم‌خانگی ال‌جی مانند یخچال MoodUP مجهز به تراشه‌های هوش مصنوعی روی دستگاه هستند که امکان تعامل طبیعی‌تر و بصری‌تری را با برنامه LG ThinQ فراهم می‌کنند. علاوه بر این، دستگاه‌های سازگار با LG ThinQ UP می‌توانند به طور مداوم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کنند.

جدیدترین ماشین لباسشویی‌های ال‌جی به فناوری AI Direct Drive Motor مجهز شده‌اند که به طور خودکار چرخه ایده‌آل را تعیین می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد بهتر از لباس‌های خود مراقبت کنند. در میان راهکارهای هوا متنوع این شرکت نیز تهویه مطبوع مسکونی جدید LG DUALCOOL از حسگر تشخیص انسانی استفاده می‌کند که می‌تواند مکان ساکنان اتاق را تشخیص بدهد و بر این اساس حالت جریان هوا را تغییر بدهد.

وقتی صحبت از لذت بردن از جدیدترین فیلم یا سریال مورد علاقه در تلویزیون‌های OLED ال‌جی به میان می‌آید، پردازنده جدید Alpha 11 با شخصی سازی تنظیمات تصویر، محتویات تلویزیون و برنامه‌ها یک تجربه تماشای فراگیر را ارائه می‌دهد. حتی می‌تواند توصیه‌هایی بر اساس عادت‌های مشاهده گذشته شما از طریق AI Concierge ارائه کند و اگر به کمک نیاز داشته باشید یا بخواهید درباره ویژگی‌های جدید بیاموزید، ربات چت هوش مصنوعی آماده کمک است.

برای کسانی که نیاز به بهره‌وری دارند، لپ‌تاپ‌های LG gram Pro به Intel AI Boost مجهز هستند که عملکرد بالایی را برای کارهای هوش مصنوعی حتی بدون اتصال به شبکه ممکن می‌سازد و تجربه مشتری را با عملکرد عالی حتی در حال حرکت افزایش می‌دهد.

بهبود تجربه کاربری در جاده

نرم‌افزار نه‌تنها خانه‌های ما را متحول می‌کند بلکه فضاهای تجاری، محیط‌های مجازی و تجربیات ما را نیز متحول می‌کند. وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند و ال‌جی به طور فعال در این تحول با تمرکز بر بهبود تجربه مشتری در داخل خودرو مشارکت می‌کند.

در حالی که ویژگی‌هایی همانند سرگرمی و ناوبری داخل خودرو در حال حاضر رایج هستند، SDV ابعاد جدیدی را به ارمغان می‌آورد. نرم‌افزار پیشرفته از فناوری‌های نوآورانه برای بهبود چشمگیر قدرت محاسباتی در کابین خودرو استفاده می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه، وسایل نقلیه خودشان را از راه دور با ویژگی‌های جدید، مشابه برنامه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند خود، آپدیت کنند.

در نمایشگاه CES ال‌جی دیدگاه خودش برای خودروها به‌عنوان «فضای زندگی روی چرخ‌ها» با راهکارهای SDV به اشتراک گذاشت. این شرکت LG AlphaWare مجموعه راهکارهای نرم‌افزاری خودش را برای SDV معرفی کرد. این شامل میان‌افزارها، پلتفرم‌ها و سرویس‌های همه کاره است که تجربه شخصی و همه‌جانبه‌ای را در داخل خود برای استفاده از SDV ایجاد می‌کند، به‌عنوان مثال، فناوری‌های AR/MR و هوش مصنوعی که پایه انعطاف‌پذیری برای همه حوزه‌های SDV هستند.

ال‌جی بر اساس هوش مهربان به رونمایی از محصولات و خدمات جدید نه به‌خاطر نوآوری بلکه برای ارائه مزایای ملموس به مصرف‌کنندگان و بهبود زندگی آن‌ها ادامه خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید