۱۰ تیر ۱۴۰۲

ارتقای سطح شخصی‌سازی محصولات ال‌جی با استفاده از هوش مصنوعی

در ابتدای سال 2023 میلادی، ال‌جی از چشم‌انداز خودش برای عصر جدیدی از تلویزیون‌ها با شعار «Sync to You, Open to All» رونمایی کرد که نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر این شرکت برای تطبیق تجربه کاربر با ترجیحات و سبک زندگی منحصربه‌فرد هر شخص است.

ال‌جی با اشتیاق برای متحول کردن چشم‌انداز مصرف‌کنندگان، راه را برای تجربه‌های کاربری واقعاً استثنائی هموار کرده است و این کار را نیز با مجموعه متنوعی از محصولات و خدمات شخصی سازی شده بدون توجه به سن، جنسیت و مکان کاربران انجام داده است.

ال‌جی در جدیدترین تلاش خودش برای ایجاد تجربه‌های سرگرمی خانگی شخصی سازی شده، ویژگی خاصی را به تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۳ خودش اضافه کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات تصویر ایدئال خودشان را کشف و سپس اعمال کنند. ویژگی Personalized Picture Wizard که مبتنی بر هوش مصنوعی است و برنده چهارمین مسابقه نوآوری ارزش مشتری در شرکت ال‌جی شده، فراتر از ارائه چندین پیش‌تنظیم تصویر ساده است و سعی دارد تا اطمینان حاصل کند که تصاویر همیشه همان طور که کاربر می‌خواهد، به نظر برسند.

برای استفاده از این ویژگی جدید تنها کاری که کاربران باید انجام بدهند این است که چند گزینه را انتخاب کنند که به بهترین شکل ممکن بازتاب‌کننده تنظیمات و ترجیحات تصویر ایدئال آن‌ها است. این کار شامل انتخاب گزینه‌هایی از بین درون مایه رنگ گرم‌تر یا سردتر یا تصاویر واضح‌تر در مقابل تصاویر ملایم‌تر است. این ویژگی سپس بر اساس این انتخاب‌ها نیز یک پیش تنظیم مخصوص هر کاربر ارائه می‌کند.

هدف این است که سفارشی سازی تصویر برای همه مصرف‌کنندگان و به‌خصوص کسانی که چندان به تنظیمات تلویزیون ماهر نیستند، راحت‌تر و در دسترس‌تر باشد. کی دونگ جون متخصص در بخش برنامه‌ریزی محصولات سرگرمی خانگی ال‌جی در همین رابطه اظهار داشته:

«کالیبره کردن تلویزیون برای اکثر کاربران یک کار دلهره‌آور است. اول آن‌ها باید از چندین تنظیم مختلف عبور کنند تا بتوانند به تنظیمات تصویر برسند و سپس بر اساس اصطلاحات فنی پیچیده آن، تنظیمات تصویر مناسب را انتخاب کنند و این در حالی است که همیشه ترس خراب کردن تصویر یک تلویزیون جدید آن‌ها را به وحشت می‌اندازد. در واقع، ما متوجه شدیم که ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان ما به تنظیمات پیش فرض تلویزیون دست نمی‌زنند.»

در حالی که این ویژگی باعث می‌شود تا تجربه سرگرمی خانگی راحت‌تر و ساده‌تر باشد اما فناوری پیشرفته پشت آن بسیار پیچیده‌تر است. نام یئون اوه پژوهشگر متخصص در آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت LG HE اظهار داشته:

«تنظیمات تصویر بر اساس شش مورد اساسی هستند. تغییر ظریف این عناصر در کنار هم به طور قابل ملاحظه‌ای بیش از ۸۵ میلیون احتمال از پیش تعیین شده را ایجاد می‌کند. فناوری هوش مصنوعی Picture Wizard نیز بر اساس انتخاب‌های کاربر، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب می‌کند و همچنین توضیحاتی درباره ترجیحات عکس آن‌ها با کلمات کلیدی قابل درک و آسانی همچون روشن، گرم و واضح ارائه می‌دهد.»

Personalized Picture Wizard برای اولین بار در رویداد CES امسال معرفی شده بود و تحسین گرم مصرف‌کنندگان را به‌دست آورده است. در یک نظرسنجی از کاربران، ۷۵ درصد از مردم گفتند که تنظیمات سفارشی دقیقا ترجیحات کیفیت تصویر آن‌ها را برآورده کرده و ۹۰ درصد نیز این ویژگی را بصری و با کاربرد آسان توصیف کردند. این ویژگی استفاده بسیار راحتی دارد و حتی به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات تصویر سفارشی خود را مطابق با میل خود تغییر دهند.

نوآوری ال‌جی برای سرگرمی‌های خانگی سفارشی شده تنها به اینجا ختم نمی‌شود. تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی علاوه بر این، توصیه‌های محتوایی بر اساس جستجوهای صوتی کاربر و کلمات کلیدی ارائه می‌دهند. این در حالی است که ال‌جی به دنبال آن است تا ویژگی‌ای عرضه کند که به هر عضو خانواده اجازه بدهد تا تنظیمات از پیش تعیین شده منحصربه‌فرد خودشان را روی حساب شخصی خود در تلویزیون داشته باشند و ذخیره کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید