۲۹ مرداد ۱۴۰۳

ال‌جی سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی را بیشتر می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در استارت‌آپ‌های متخصص در هوش مصنوعی (AI) و فناوری عمیق انجام می‌دهد. ال‌جی متعهد به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به‌عنوان شریک با مسئولیت محدود در صندوق ۱۳۰ میلیون دلاری تازه تأسیس Alpha Intelligence Fund توسط SBVA شده است.

سازمان SBVA با انتخاب استارت‌آپ‌هایی با پتانسیل رشد بالا در هوش مصنوعی، فناوری عمیق و رباتیک، مجموعه‌ای از شرکت‌ها را برای AIF ایجاد خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا از شبکه‌ها و منابع جهانی خود برای کمک به رشد و دستاوردهای معنادار این استارت‌آپ‌ها استفاده کند.

برای بیش از ۲۰ سال، شرکت SBVA روی استارت‌آپ‌های جهانی سرمایه‌گذاری کرده است که تخصصش در فناوری ICT را افزایش داده و شبکه بین‌المللی‌اش را تقویت کرده است. ال‌جی با مشارکت در صندوق SBVA قصد دارد تا به اشتراک گذاری اطلاعات درباره روندهای فناوری نوآورانه که به سرعت در حال تغییر هستند، مشارکت کند و این تغییرات بازار جهانی را در استراتژی‌های مدیریت خودش منعکس کند.

از طریق این سرمایه‌گذاری، ال‌جی قصد دارد تا همکاری با استارت‌آپ‌های نوآور را گسترش بدهد و به تلاش‌ها برای ایمن‌سازی فناوری‌های آینده ادامه بدهد و در نهایت به دنبال رشد کیفی است. این شرکت قصد دارد تا شبکه خودش را با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو جهانی تقویت کند و فرصت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری استراتژیک بیاید و قابلیت‌های فناوری ایمن برای کسب و کارهای آینده را تضمین کند.

ال‌جی قصد دارد تا با تضمین فناوری‌های نوآورانه برای موتورهای رشد کلیدی خودش از جمله کسب و کارهای خدمات مبتنی بر پلتفرم، کسب‌وکارهای B2B و دیگر سرمایه‌گذاری‌های جدید، گذار خودش به یک شرکت راهکارهای زندگی هوشمند را تسریع کند. این شرکت قصد دارد به تلاش‌ها برای ایمن کردن فناوری‌های اصلی آینده و گسترش حوزه‌های تجاری خودش فراتر از خانه به فضاهای تجاری، حمل و نقل و موارد دیگر ادامه بدهد.

پیش از این، در ماه ژوئیه، ال‌جی ۸۰ درصد از سهام Athom یک شرکت پلتفرم خانه هوشمند که دفتر مرکزی آن در انسخده در هلند قرار دارد، خریداری کرد و قراردادی را برای خرید ۲۰ درصد باقی مانده در سه سال آینده امضا کرده است. در ماه مارس، ال‌جی ۶۰ میلیون دلار در Bear Robotics که یک استارت آپ ربات خدمات مستقل مبتنی بر هوش مصنوعی است و دفتر آن در شهر ردوود در سیلیکون ولی ایالات متحده آمریکا قرار دارد، سرمایه‌گذاری کرد.

علاوه بر این، ال‌جی از طریق مرکز نوآوری خودش در سیلیکون ولی یعنی LG NOVA، از سال ۲۰۲۱ مسابقات سالانه‌ای را برای کشف و پرورش استارت‌آپ‌هایی با ایده‌های نوآورانه و حمایت از تجاری سازی آن‌ها برگزار می‌کند و از این طریق به دنبال فرصت‌های تجاری جدید است. شرکت LG NOVA به طور خاص روی ایجاد رشد پایدار و پرورش سیستم‌های صنایع نوآورانه آینده مانند مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال، فناوری پاک و هوش مصنوعی متمرکز است.

یوجین یو مدیر بخش Open Innovation Task در ال‌جی بیان کرده:

«با شرکت در AIF هدف ما این است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را از طریق فعالیت‌های نوآورانه باز و فعال به دست بیاوریم و موقعیت خودمان را در زنجیره ارزش هوش مصنوعی تقویت کنیم. ما قصد داریم تا با کشف و همکاری با استارت‌آپ‌های توانمند فرصت‌های تجاری آینده را کشف کنیم.»

مدیر عامل شرکت SBVA یعنی جی پی لی بیان کرده:

«ما به سرمایه‌گذاری‌هایی که به نوآوری‌های فناوری سرعت می‌بخشند، با استفاده از تخصص فنی متمایز، شبکه جهانی و تجربه سرمایه‌گذاری خود ادامه خواهیم داد. ما قصد داریم تا با حمایت از ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ و با ترویج پروژه‌های تجاری مشترک، پتانسیل رشد این شرکت‌ها را به حداکثر برسانیم.»

در همین حین نیز SBVA که تحت عنوان SoftBank Ventures Asia توسط SoftBank Group تأسیس شده بود، سال گذشته توسط The Edgeof ، شرکتی سرمایه‌گذاری به رهبری تایزو سون که رئیس شرکت سرمایه‌گذاری جهانی Mistletoe است، خریداری و مستقل شد. شرکت SBVA داراهایی به مبلغ تقریبی ۲ میلیون دلار آمریکا را مدیریت می‌کند و دفاتری در سانفرانسیسکو، اسرائیل، سنگاپور و سئول دارد و در بیش از ۱۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید