۰۳ آذر ۱۴۰۳

ال‌جی تغییرات سازمانی را برای پیشبرد Future Vision 2030 اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز یک سری تغییرات سازمانی و انتصابات اجرایی را پس از تأیید هیئت مدیره خود اعلام کرد. این تجدید ساختار با هدف تسریع استراتژی میان مدت تا بلند مدت شرکت یعنی Future Vision 2030 و از طریق افزایش هم‌افزایی بین سازمانی و نوآوری در سبد تجاری آن است.


این بازسازی روی گروه‌بندی مجدد واحدهای عملیات تجاری ال‌جی برای به حداکثر رساندن پتانسیل کسب و کارهای موجود، تقویت عملیات خدمات مبتنی بر پلتفرم، تسریع طرح‌های B2B و ایمن سازی موتورهای رشد جدید در بخش‌های امیدوارکننده تمرکز دارد. این تغییرات برای افزایش کارایی از طریق انتخاب استراتژیک و تمرکز قابلیت‌ها طراحی شده‌اند و در نتیجه، هم افزایی بیشتر بین کسب و کارها و تقویت رقابت‌پذیری آینده ایجاد می‌شود.
برای پیشروی در این تحول، ال‌جی افراد ماهری را با تخصص استثنایی منصوب کرده است که بر افزایش رقابت بلند مدت شرکت از طریق توسعه سازمان‌هایی با عملکرد بالا تأکید می‌کنند.

تغییرات مهم در ساختار تجاری

یک شرکت جدید برای رشد کسب و کار گرمایش، سرمایش و تهویه هوا (HVAC) ایجاد خواهد شد، حوزه‌ای که یکی از اجزای کلیدی تسریع تجارت B2B ال‌جی است. شرکت فروش و بازاریابی بین‌الملل اکنون به‌عنوان برج کنترل B2B در خارج از کشور فعالیت خواهد کرد. علاوه بر این، عملیات مبتنی بر نمایشگر از جمله تلویزیون، مانیتور و ساینیج، برای تقویت هم افزایی و گسترش مشاغل خدمات مبتنی بر پلتفرم یکپارچه خواهند شد. موتورهای رشد جدید به طور استراتژیک به شرکت‌هایی با ارتباط تجاری بیشتر منتقل می‌شوند و از پشتیبانی پایدارتر و ایجاد هم‌افزایی در بین حوزه‌های تجاری اطمینان حاصل می‌کنند.
هر چهار شرکت اکنون Solution را در نام خود گنجانده‌اند که منعکس‌کننده تکامل ال‌جی به ارائه‌دهنده راهکارهای زندگی هوشمند است که تجارت مشتری را در محیط‌های مختلف از جمله خانه‌ها، فضاهای تجاری، وسایل نقلیه و پلتفرم مجازی به هم متصل می‌کند و بهبود می‌بخشد.

تجدید ساختار شرکت‌ها

ال‌جی چهار شرکت خودش را به شرکت راهکار لوازم خانگی (HS)، شرکت راهکار سرگرمی رسانه (MS)، شرکت راهکار خودرو (VS) و شرکت راهکار اکو (ES) تغییر ساختار داده است. این سازماندهی مجدد نقش و هویت آن‌ها را در ال‌جی بازتعریف می‌کند.
کمپانی H&A به کمپانی HS تغییر نام خواهد داد تا با چشم‌انداز «خانه بدون زحمت، وقت آزاد بهتر» همسو باشد. ال‎جی برای حمایت از این چشم‌انداز، مرکز تجاری پلتفرم که مسئول برنامه‌ریزی، توسعه و عملیات LG ThinQ است را مستقیماً تحت شرکت HS قرار می‌دهد. هدف این تنظیم مجدد استراتژیک ایجاد شرکت HS به‌عنوان یک شرکت پیشرو در راهکارهای هوش مصنوعی در فضاهای مختلف از جمله خانه‌ها، مناطق تجاری و وسایل نقلیه است که به طور مؤثر نیازهای مشتریان را خارج از تنظیمات خانه سنتی برطرف می‌کند. علاوه بر این، شرکت HS بخش تجارت ربات را از شرکت BS درون خودش جای خواهد داد تا فناوری‌های اصلی رباتی را در راهکارهای رباتی خانگی به کار ببرد. لیو جائه چیئول نیز رهبری شرکت HS را در دست خواهد داشت.
شرکت HE نیز نام خودش را به MS تغییر خواهد داد تا همسو با هدف آن برای تبدیل شدن به یک قدرت پلتفرم سرگرمی و رسانه باشد. این شرکت کسب و کار نمایشگر اطلاعاتی و تجارت فناوری اطلاعات را از شرکت BS با تجارت تلویزیون خودش ادغام می‌کند تا در عملیات سخت‌افزار و پلتفرم هم افزایی ایجاد کند. پارک هیونگ سی مدیر شرکت MS خواهد بود و تحول آن به یک پلتفرم رسانه‌ای و سرگرمی را پیش خواهد برد.
شرکت MS با گسترش کاربرد webOS که عمدتاً در تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گرفت، برای مانیتورها، تابلوها و سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو، گسترش تجارت خدمات مبتنی بر پلتفرم خودش را سرعت خواهد داد. webOS نیز به یک پلتفرم محتوا و خدمات یکپارچه برای استفاده در فضای داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد و رقابت را از طریق هم افزایی و بهبود ساختار کسب و کار افزایش خواهد داد.
شرکت VS با تغییر نام خودش از شرکت راهکارهای اجزای خودرویی به شرکت راهکار خودرویی، با تأکید بر تعهد خودش به ارائه راهکارهای نوآورانه در کل اکوسیستم خودرو، نقش خودش را روشن خواهد کرد. یون سئوک هیون به رهبری این شرکت ادامه خواهد داد.
شرکت ES به تازگی تأسیس شده است. کسب و کار HVAC که قبلاً بخشی از شرکت H&A بوده و نقش مهمی در رشد B2B ال‌جی دارد، اکنون به‌عنوان یک نهاد مستقل تحت شرکت ES فعالیت خواهد کرد. لی جائه سئونگ رئیس فعلی بخش کسب و کار راهکار هوا، مدیر شرکت ES خواهد بود و از تداوم کسب و کار HVAC و حفظ جهت استراتژیک آن اطمینان خواهد کرد.
با توجه به ماهیت پروژه محور کسب و کار تهویه مطبوع و ویژگی‌های خاص بازار و مشتریان آن، ال‌جی تصمیم گرفته است که بهره برداری از آن به‌عنوان یک شرکت مستقل، رقابت‌پذیری و پتانسیل رشد آینده را به حداکثر برساند. با تأسیس شرکت ES ، ال‌جی قصد دارد تا خودش را به‌عنوان یک رهبر جهانی در راهکارهای جامع هوا معرفی کند.
علاوه بر این، شرکت ES مسئولیت تجارت شارژ خودروهای الکتریکی را از شرکت BS خواهد گرفت و نقشی اساسی در شد B2B در بخش فناوری پاک، یکی از موتورهای رشد کلیدی آینده ال‌جی ایفا خواهد کرد.
در عین حال، ال‌جی برای افزایش رقابت‌پذیری عملیات B2B در خارج از کشور، ارتقای قابلیت کسب و کار B2B را زیر نظر شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور ایجاد خواهد کرد.
دفتر ارشد استراتژی (CSO) که به‌عنوان برج کنترل استراتژی آینده ال‌جی عمل می‌کند، همچنین بر شتاب هوش مصنوعی نظارت خواهد کرد و به تحولات جهانی هوش مصنوعی پاسخ خواهد داد. دفتر اصلی دیجیتال که قبلاً مسئولیت تحول دیجیتال را برعهده داشت، به مرکز DX سازماندهی می‌شود و مستقیماً به CSO منتقل می‌شود. مرکز DX بر هدایت عملکرد تجاری از طریق فناوری‌های هوش مصنوعی مولد تمرکز خواهد کرد و توسط چو جونگ بوم رهبری خواهد شد.
انتصابات اجرایی بر انتخاب استعدادهای متنوع با تخصص اثبات شده در فروش، خدمات و تحقیق و توسعه تأکید دارد. جونگ پیل وون که در حال حاضر رهبری گروه فروش و بازاریابی تلویزیون در خارج از کشور را برعهده دارد، با قدردانی از تجربه گسترده او در مدیریت فروش خارج از کشور و درک عمیق او از بازارهای خاورمیانه و آفریقا، به‌عنوان نماینده منطقه MEA منصوب شد. علاوه بر این، کیم جونگ هو، کیم یون سئون و چوی جونگ وون که به ترتیب ریاست شرکت‌های تابعه در عربستان سعودی، لهستانی و مالزی را برعهده دارند، به منظور قدردانی از سهم قابل توجه خود در رشد کسب و کار، به سمت‌های اجرایی ارتقا یافته‌اند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید