الجی درآمد اولیه سه ماهه چهارم و همچنین کل سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد
الجی الکترونیکس (LG) امروز نتایج اولیه درآمد خودش را برای سه ماهه چهارم و کل سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرد که درآمد تلفیقی ۸۷.۷۴ تریلیون وون و سود عملیاتی ۳.۴۳ تریلیون وون را گزارش کرد. این یک رکورد جدید برای بالاترین درآمد سالانه در تاریخ شرکت است.
طی چهار سال گذشته، درآمد تلفیقی الجی نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۱۰ درصد را تجربه کرده است. این شرکت توانسته رشد کند و در عین حال، در میان عدم قطعیتهای بیرونی مختلف، پایههای اساسی را حفظ کند. تغییرات استراتژیک در مدلهای کسب و کار از جمله خدمات اشتراک و ابتکارات مستقیم به مصرفکننده (D2C) رشد را فراتر از محدودیتهای کسب و کار اصلی آن سوق داده است. گسترش عملیات تجارت به کسب و کار (B2B) نیز به میزان قابل توجهی به افزایش درآمد کمک کرده است.
با وجود چالشهای مختلف، سودآوری به صورت سالانه ثابت باقی ماند. در نیمه دوم سال گذشته، افزایش غیرمنتظره هزینه حمل و نقل جهانی و هزینههای یکباره برای منطقی سازی موجودی روی سودآوری تأثیر گذاشت. با این حال، عملکرد کلی سالانه کسب و کار رشد کیفی مثبتی را نشان میدهد که ناشی از تطبیق مجدد سبد تجاری است.
در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، الجی درآمد تلفیقی ۲۲.۷۸ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۴۶.۱ میلیارد وون را به ثبت رساند. امسال، این شرکت قصد دارد تا از طریق تغییر سبد کسب و کار، رشد کیفی را تسریع بخشد. الجی بر تقویت رقابت اساسی در زمینههایی مانند کیفیت و هزینه تمرکز خواهد کرد و در عین حال، تلاشها را برای تضمین یک ساختار سود قوی از طریق کارایی هزینه ثابت به حداکثر میرساند.
انتظار میرود که تجارت لوازم خانگی که یکی از بخشهای اصلی این شرکت است، برای دومین سال متوالی از ۳۰ تریلیون وون درآمد فراتر برود. استراتژی گسترش ابزارهای هوش مصنوعی و خط تولید منطقه حجم، همراه با متنوع کردن مدلهای کسب و کار به اشتراک و D2C، عملکرد خوبی را به همراه داشته است. رشد در بخش B2B از جمله گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، لوازم توکار و راهکارهای قطعات، به طور پیوسته ادامه دارد.
الجی قصد دارد تجارت اشتراک خودش را علاوه بر بازارهای موجود مانند کره، مالزی و تایوان به کشورهایی مانند تایلند و هند گسترش بدهد. تجارت HVAC که بیشترین سهم را در حوزه B2B لوازم خانگی الجی دارد، اکنون بهعنوان یک واحد تجاری مستقل عمل میکند تا به یک کسب و کار جهانی راهکارهای هوای جامع و درجه یک تبدیل شود.
در تجارت تلویزیون، علیرغم اینکه بازار کلی با بهبود تقاضا با تأخیر مواجه است، تقاضا در بازارهای ممتاز مانند اروپا به تدریج در حال بهبود است. تجارت محتوایی و تبلیغاتی مبتنی بر webOS این شرکت به گسترش اکوسیستم خود در تلویزیونها، مانیتورهای هوشمند و سیستمهای سرگرمی خودرو ادامه میدهد. از ابتدای سال جاری، این شرکت به دنبال گسترش بیشتر پایههای کسب و کار تبلیغات و محتوای خودش از طریق استراتژی OLED و QNED در بازارهای پریمیوم و همچنین پاسخگویی به تقاضاهای خاص بازار در سراسر جهان است. علاوه بر این، مطابق با تجدید ساختار سازمانی سال گذشته، این شرکت قصد دارد تا از طریق عملیات یکپارچه محصولات مبتنی بر صفحه نمایش خودش از جمله تلویزیونها و محصولات فناوری اطلاعات و ID هم افزایی بین مشاغل سختافزاری و پلتفرم را افزایش بدهد.
تجارت قطعات خودرو با کاهش موقت تقاضا برای خودروهای الکتریکی مواجه شده است. با این وجود، به دستیابی به نتایج قوی ادامه داده و در مسیر عبور از ۱۰ تریلیون وون درآمد برای دومین سال متوالی است. این شرکت بر روی پاسخ به گذار به وسایل نقلیه مبتنی بر نرمافزار (SDV) و تقویت ثبات داخلی از طریق عملیات سودآوری محور است.
این ارقام سود تلفیقی آزمایشی بر اساس K-IFRS ارائه شده بهعنوان خدماتی به سرمایهگذاران قبل از نتایج نهایی سود الجی الکترونیکس از جمله سود خالص است. جزئیات مربوط به هر بخش به طور رسمی اواخر این ماه اعلام خواهد شد.
نظر دهید