۱۷ دی ۱۳۹۱

دولت کره، ال‌جی را برای توسعه نمایشگرهای ۶۰ اینچی OLED انعطاف‌پذیر انتخاب کرد!

دولت کره جنوبی شرکت LG را برای تولید و توسعه نمایشگرهای ۶۰ اینچی و انعطاف‌پذیر OLED انتخاب کرده است. منتخب شدن ال‌جی موفقیت بزرگ دیگری برای این شرکت بزرگ در مقابل رقبای محلی و خارجی به شمار می‌رود.
ال‌جی قرار است با سرمایه‌گذاری دولت کره نمایشگرهای غول‌پیکر انعطاف‌پذیر را تا سال ۲۰۱۷ آماده کند.

هر دو شرکت کره‌‌ای سامسونگ و ال‌جی که در حال حاضر سهم بزرگی از بازار نمایشگرها را در دست دارند، درحال توسعه و ساخت نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر هستند. اما دولت کره، ال‌جی را برای اهداف خود انتخاب کرده است.
در حال حاضر ابعاد، بزرگترین نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر دنیا که توسط دانشگاه ASU ساخته شده، تنها ۷.۴ اینچ است. حال دولت کره با سرمایه‌گذاری در ال‌جی تلاش می‌کند تا نمایشگرهای ۶۰ اینچی انعطاف‌پذیر تولید کند. این برنامه توسط وزارت اقتصاد دانش کره هدایت می‌شود و قرار است در نهایت موجب ایجاد ۸۴۰ هزار شغل و ۵۶ میلیارد دلار خروجی شود.
اگر این پروژه تا سال ۲۰۱۷ به نتیجه برسد شاهد نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مکان‌های تجاری دیگر خواهیم بود

۱ نظر

حسین ۱۸ دی ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام :
صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر برای اولین بار سه سال قبل توسط سونی تولید و به بازار عرضه شد با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده تا کنون این فن آوری تجاری نشده است و صفحه نمایش تولید سونی هم بسیار کوچک می باشد شرکت ال جی سال گذشته از بزرگترین تلوزیون دارای فن آوری OLED دنیا با سایز ۵۵ اینچ رو نمائی کرد اما این انحصار با عرضه محصول مشابه توسط شرکت هموطن و رقیب ال جی شکسته شد شرکت لوه آلمان هم صفحه نمایش شفاف OLED را دو سال پیش رو نمائی کرد در این فن پیرو رونوشت نامه یاد شده جهت آکاهی آوری صفحه نمایش در زمان خاموش بودن تلوزیون مانند شیشه شفاف و در صورت نصب روی دیوار رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری پشت صفحه نمایش در زمان خاموش بودن تلوزیون براحتی دیده می شود کیفیت و کنتراست تصاویر در این تلوزیونها بمراتب بهترین تلوزیونهایال ای دی موجود در بازار بمراتب بهتر و تنها مشکل عمده عدم ارائه این تلوزیونها به بازار قیمت تمام شده بسیار بالای پنل های این تلوزیونها می باشد شایان ذکر است سونی اولین تلوزیون با فن آوری OLED با کیفیت اولترا اچ دی یا همان ۴Kرا نیز تولید و رو نمائی کرده که با توجه به تولید اولین تلوزیون ۸k که چهار برابر وضوح بیشتر نسبت به تلوزیونهای اولترا اچ دی دارد بنظر می رسد تا ۵ سال دیگر بایستی شاهد تلوزیونهای OLED با وضوح تصویری ۸K
در بازار و کاهش قابل توجه قیمت این نوع تلوزیونها باشیم . کیفیت تصاویر این تلوزیونها نزدیک به دید انسان و در زمان بزرگنمائی تصویر تا حد زیادی کیفیت تصویر نیز حفظ خواهد شد .
موفق باشید .

نظر دهید