۱۱ دی ۱۳۹۱

معرفی دو مدل جدید از تلویزیون های مجهز به گوگل ال جی در CES 2013

شرکت ال جی از معرفی مدل های جدید تلویزیون های مجهز به گوگل خود در نمایشگاه سالانه CES 2013 لاس وگاس خبر داد. مدل های GA7900 و GA6400 در ابعاد مختلف به همراه طراحی جدید، تجربه جدیدی از دنیای تلویزیون را برای شما به ارمغان می آورد.

جدیدترین ساختار گوگل در کنار کنترل جادویی ال جی با صفحه کلید Qwerty، بهترین جستجوی پیشرفته را از طریق فرامین صوتی و دسترسی آسان به راهنای سریع Prime Time را امکان پذیر می سازد. نسخه به روز شده “خانه هوشمند” تجربه دسترسی آسان و مستقیم کاربران را به VOD, YouTube و بسیاری برنامه های دیگر امکان پذیر می سازد. جدیدتریت مدل این محصول مجهز به طراحی پیشرفته CINEMA SCREEN ال جی بوده و سطحی کاملا” صیقلی و بدون لبه دارد.

تلویزیون مجهز به گوگل ال جی تجربه جدیدی را از یک دستگاه تلویزیون در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این محصول بسیار آسان بوده و تلویزیون های قدیمی را به یاد شما می آورد. قابلیت “خانه هوشمند” نیز از کارت های مختلفی جهت نگهداری برنامه ها و دیگر محتواها برخوردار است. کارت جدیدی با نام “اینترنت من”، اطلاعات کاربردی شامل وضعیت آب و هوا و اخبار را نمایش می دهد.

رابط کاربری این محصول به راحتی توسط کنترل جادویی ال جی هدایت می شود. قابلیت تشخیص صدا در ریموت جدید به طرز باور نکردنی با ویژگی جستجوی گوگل هماهنگ و بالاترین عملکرد را داراست. ویژگی تشخیص صدا، کارایی راهنمای سریع Prime Time را چند برابر نموده و تجربه ای متفاوت از جستجوی هزاران فیلم و سریال در تلویزیون گوگل ال جی را به ارمغان می آورد.

پردازشگر دو هسته ای تلویزیون های هوشمند ال جی، دسترسی به منوی این دستگاه را آسان و در عین حال گشت و گذار در اینترنت و مشاهده فایل های ویدئویی را سرعت بخشیده است. قدرت این پردازشگر اضافی سبب می شود که موتور True Picture XD، تصاویری با سرعت بالا و دقت بیشتر ایجاد و در نتیجه رنگهایی زنده تر، با کنتراست بیشتر و به طور کلی شفاف تر به شما ارائه کند. تلویزیون هوشمند مجهز به گوگل ال جی به راحتی با وسایل مختلف شما مانند گوشی های هوشمند یا تبلت ها از طریق Wi-Fi متصل شده و شما می توانید محتوای مورد نظر خود را به آن ارسال نمایید.

علاوه بر این، Google TV ال جی برای علاقه مندان به بازی های ویدئویی نیز بسیار مناسب بوده و با برخورداری از برنامه Online، بهترین تجربه را برایتان به ارمغان می آورد. تکنولوژی FPR نیز در این دستگاه تصویری سه بعدی و بدون هیچ پرشی در بازی ها ایجاد می کند.

۶ نظر

حسین ۱۱ دی ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با عرض سلام ، ادب و احترم
در طراحی جدید ضمن حفظ هویت شکل گرفته برای برند ال جی در سال ۲۰۱۲ بخش لوگو ( آرم آل جی ) برای برخ کشیدن سازنده تلوزیون برجسته و با محل تلاقی پایه هارمونی زیبایی یافته و برخباف مدلهای ۲۰۱۲ با پایه طراحی شده بصورت روبان حلقه بسته بصورت دو بازوی باز طراحی که به حفظ تعادل دستگاه کمک شایانی می نماید با توجه به مطالب بالا تلوزیون مذکور در حین اینکه مجموعه کاملی از فن آوریهای روز و بعضا فن آوریهایی مانند کنترل صوتی و حرکتی تعبیه شده بر روی کنترل از راه دور را با خود دارد برای استفاده افراد میان سال که سهولت کاربرد بیش از هرچیز برایشان مهم است بسیار مناسب است همیشه با معرفی فن آوزیها و محصولات جدید ال جی سئوالات بیشماری در ذهن انسان خصور می نماید که یا با مراجعات بعدی به همین وبلاگ رسمی ال جی و یا منابع دیگر و در نهایت صبر تا زمان عرضه محصول به بازار صبر نمود . برخی از این سئوالات که امیدواریم هرچه زودتر به جواب آن برسیم عبارتند از :
۱ – زمان عرضه محصول در بازار ایران ( با توجه به تجربه سالهای گذشته میتوان حدس زد تابستان سا آینده )
۲ – تفاوت مدلهای GA7900 و GA6400 از نظر مشخصات فنی و امکانات و در نهایت قیمت و سایزهایی که قرار است از این دو مدل به بازار عرضه گردد با توجه بهاینکه در گذشته شاهد بودیم مدلهای پرطرفدار در ابتدا در دو یا سه سایز به بازار عرضه و پس از استقبال از آن مدل سایزهای کوچک تر آن مدل نیز به بازار عرضه شده است .
۳- فن آوری و کیفیت صفحه نمایش یا همان پنل تلوزیون البنه میتوان حدس زد که از فن آوری IPS که بهترین کیفیت ممکن را در نمایش تصویر ارائه می دهد در تولید پنل این تلوزیون استفاده شده و برای نمایش تصاویر سه بعدی نیز همانگونه که در انتهای مقاله استفاده شده از فن آوری شاتر غیر فعال و فن اوری FPR اختراع شده توسط ال جی استفاده شده باشد و باز هم میتوان حدس زد این تلوزیون قابلیت تنظیم عمق میدان دید سه بعدی که برای اولین بار در محصولات سال ۲۰۱۲ ال جی ارائه شد را برخوردار می باشد و با توجه به نوع عینک های مورد استفاده در تلوزیونهای ال جی ( عینکهای سبک بدون مدارات الکترونیکی و نیاز به شارژ) و هدف ال جی در خصوص بهره مندی گروهی از تماشای فیلم های سه بعدی فاقد ویژگی قابلیت انطباق تصویر سه بعدی با محل قرار گرفتن بیننده که در برخی از مدلهای بسیار گرانقیمت تلوزیونهای سه بعدی دارای فن آوری عینک با شاتر فعال هستند باشد . ضمنا فن آوری نور پس زمینه ( ال ای دی حاشیه ای ، تمام صفحه ، فن آوری الجی یا همان نانو ، و قابلیت تنظیم شدت نور ناحیه ای بر اساس تنظیم هوشمند شدت نوردهی به هر بخش از تصویر ) میزان کنتراست یا شدت حداقل و حداکثر میزان نوردهی در هر نقطه از تصویر که احتمالا بین یک به هشت تا یک به ده میلیون می باشد ) سرعت پاسخگوئی پیکسلها که احتمالا دو تا چهار میلی ثانیه می باشد ، سرعت اسکن تصاویر که احتمالا ۴۰۰ فریم در ثانیه و قابلیت انطباق تصاویر دریافتی که احتمالا حداکثر بین ۸۰۰تا ۱۰۰۰ فریم در ثانیه می باشد ، شدت نور در سانتیمتر که با توجه به طراحی محصول برای استفاده در محیط خانه و فضای بسته بایستی حدود ۴۰۰ واحد باشد و از همه مهمتر عمر پنل یا همان صفحه نمایش که احتمالا ۱۰۰۰۰۰ ساعت می باشد . و وضوح تصویر که قطعا FULL HD می باشد نیز از مواردی است که هنوز مبهم است .
۳ – از نظر صوتی نیز احتمالا مانند تلوزیونهای عرضه شده در دوسال گذشته مدل ارزانتر از یک جفت بلند گو با قدرت هریک ۱۰ وات و حداکثر قدرت ۲۰ وات و مدل گرانقیمت تر با افزودن یک بلند گوی ساب وافر این قدرت حداقل به میزان ۳۵ وات افزایش و قابلت پشتیبانی از صداری استریو و فن آوریهایی مانند دالبی دیجیتال بهره مند خواهد بود .
۴ – در خصوص درگاههای ورودی و خروجی نیز میتوان انتضار داشت که دستگاه دارای چهار خروجی HDMI که حداقل یکی از آنها قابلیت پشتیبانی از ویرایش HDMI1.4 را داشته باشد . سه ورودی USB احتمالا با فن آوری جدید USB3 که یکی از آنها قابلیت PVR( ضبط برنامه های زنده کانالهای تلوزیونی دیجیتال بر روی فلش مموری یا هارد دیسک اکسترنال ) را دارد و فابلیت پخش انواع فرمتهای پخش غیلم ، عکس و موسیقی و حتی عکسها و فرمت هاس سه بعدی به غیر از فن آوریهای انحصاری مانندAVCHD v را خواهد داشت .
ضمنا بمنظور استفاده از دستگاههای موجود و همچنین دستگاههای قدیمی ورودی AV و کامپوننت نیز ار الزامات تلوزیونهای جدید می باشد با توجه به وجود مبدلهای تبدی اسکارت و اس ویدئو و حتی وی جی ای به AVدر بازار مشکل دارندگان دستگاههای دارای این نوع خروجی با مبدلها برطرف می گردد . اما خروجی وی جی ای به علت افت شدید کیفیت در زمان استفاده از مبدل از ضروریات می باشد خروجی صوتی کواکسیال و نوری نیز از ضروریات امروزی می باشد قطعا وجود ورودی RF یا همان ورودی آنتن از ضروریات است . خروجی هدفون هم از نیازهای دارندگان تلوزیون می باشد اما ممکن است با توجه به امکانات تلوزیون و قابلیت پشتیبانی از هدفونهای بلو توث و بی سیسم این امکان از امکانات تلوزیون حذف شده باشد .
این تلوزیون قطعا دارای وای فای داخلی می باشد و بدون نیاز به استفاده از دانگل امکان اتصال بی سیم به اینترنت را دارد و مانند همه تلوزیونهای الجی ( ونه سایر برندها ) دارای مرور گر وب نیز می باشد .
در مورد سرعت در پردازش اطلاعات با بهره گیری از پردازنده دو هستهای در حال حاضر باید بهترین شرایط را در میان تلوزیونهای موجود داشته باشد اما در متن اشاره ای به قابلیت ارتقاء تلوزیون از طریق تعویض کیت بخش پردازنده برای استفاده از پردازنده های پرقدرت تر مانند پردازنده های چهر هسته ای نگردیده است
۵ سیستم عامل تلوزیون نیز در این مقاله مبهم است با توجه به اینکه در حال حاضر تلوزیونهایی که بطور همزمان دو سیستم عامل را بطور همزمان اجرا می نمایند نیز بصورت تجاری تولید و به بازار عرضه شده اند نیز به بازار عرضه شده اند احتمالا این تلوزیون نیز این توانائی را دارد .
۶ احتمالا این تلوزیون فاقد فحه نمایش لمسی و فرامین کاربر از طریق دستگاه کنترل از راه دور جادوئی آن اجرا می گردد و قابلیت تنظیم روشنائی صفحه بر اساس نور محیط را خواهد داشت اما فاقد حسگر حضور بیننده که در صورت نبودن بیننده در حوزه دید تصویر تلوزیون ( ترک محل توسط بیننده ) بعد از ۵ دقیقه دستگاه را خاموش و در حالت آماده بکار قرار می دهد می باشد .
۷ – تلوزیون احتمالا شامل امکاناتی نظیر ضبط فیلم در حال پخش از یک کانال و تماشای همزمان یک کانال دیگر تلوزیونی ( به شرط پخش دو کانال در یک فرکانس ) قابلیت تایم شیفت یا همان ماشین زمان ابداعی الجی برای توقف و یا عقب بردن فیلم در حا پخش ، EGP یا همان فهرست برنامه های کانال در حال پخش برای روز جاری ، روز قبل و روزهای آتی که در حال حاضر برای برخی ازشبکه های دیجیتالی مانند شبکه شما راه اندازی شده تله تکست فارسی ، عربی و انگلیسی با قابلیت ذخیره ۲۰۰۰ صفحه قابلیت بروز رسانی نرم افزار از طریق فرستنده تلوزیون OTR و در گاه USB گیرنده دیجیتال داخلی قوی و قابلیت دریافت تصویر از فرستنده های آنالوگ با استانداردهای پخش متداول را خواهد داشت .
۸ – همانگونه که از ظاهر تلوزیون پیداست تلوزیون فاقد دوربین و فرمانهای حرکتی دستگاه از طریق حسگرهای تعبیه شده در کنترل از راه دور دستگاه امکان پذیر و برای برقراری ارتباط تصویری نیاز به خرید و نصب دوربین وب کم سازگار با دستگاه بصورت جداگانه خواهد بود .
قطعا امکان کنترل تلوزیون از طریق تلفن های همراه به شرط نصب نرم افزار نیز امکان پذیر است . و تلوزیون امکان تنظیم و برنامه ریزی برای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه در زمان معین و برنامه ریزی برای ضبط برنامه های تلوزیونی حداکثر تا یک هفته را دارد اما اینکه سیستم قابلیت ضبط برنامه های تلوزیونی در حالت استند بای و یا به عبارتی آماده بکار را دارد یا خیر نمی توان اظهار نظر نمود .
و از نظر جلوه ظاهری تلوزیون که با توجه به سلایق مختلف هر کس می تواند فقط نظر خودش را بیان کند اما بنظر من زیباترین طرح مدل۶۷۱۰۰ LM
ال جی که در سایزهای ۴۰ و ۴۷ و۵۵ اینچ در حال حاضر با تخفیفات بترتیب ۷.پو۱۰و۲۰ درصدی به بازار عرضه می شود زیباترین تلوزیون عرضه شده حتی در قیاس با مدلهای بسیار گرانقیمت تر می باشد . به لحاظ طراحی فلز گونه و خش دار ( مانند تیغه چاقوهای تراش خورده ) و برنگ فلزی کروم متمایل به بژ بسیار روشن طلائی که علاوه بر تداعی استحام به بیننده به علت خش دار بودن بدنه علاوه بر عدم مشخص شدن اثر انگشت ( مانند پایه های مشابه با سپرهای آب کروم ماشین های قدیمی در مدل گرانقیمت تر LM8600 الجی ) اثرات گرو غبار و همچنین بازتاب آزار دهنده نور محیط بویژه لوسترهای نصب شده در پذیرائی را ندارد هر چند جنس اصلی بدنه از پلاستیک می باشد و در صول سالیان متمادی استفاده امکان از بین رفتن پوشش در لبه ها نیز موجود است اما نوع پوشش این مدل به نجوی است که با رنگ پلاستیک زیر آن هماهنگی و در صورت اصابت اشیاء نوک تیز مانند چاقو نیز خراشیدگی بدنه بر خلاف بدنه های تلوزیون مشکی براق و یا صیقلی به چشم نخواهد آمد به عبارت دیگر مدل مورد پسند من علاوه بر نهایت زیبائی یک عمر جلوه و شکوه اولیه خود را حفظ خواهد نمود همانگونه که قبلا هم پیش بینی من در مورد مدل موفق ال ام ۵۷۰۰۰ ارائه شده در سال ۲۰۱۱ به عنوان پر فروش ترین مدل سال ال جی درست از آب درآمد امسال نیز پیش بینی می کنم مدا ال ام ۶۷۱۰۰ بالاترین فروش را در بازارهای دنیا داشته باشد .
با امید موفقیت روز افزون

حسین ۱۲ دی ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با عرض سلام ، ادب و احترام
با توجه به عرضه اولین تلوزیون اولترا اج دی ی یا همان ۴k با چهار برابر تعداد پیکسل های تلوزیونهای فول اچ دی و هشت برابر تلوزیونهای اچ دی در سایز ۸۴ اینچ که در صفحات قبل این وبلاگ مقاله ای در این رابطه درج و در صفحات قبل امکان مطالعه آن وجود دارد شرکت سونس و سامسونگ نیز نسبت به تولید و ارائه مدلهای مشابه ای به بازار اقدام نمودند
اما در جهان رقابتی امروزها رکورد ها خیلی زود جابجا میشوند شرکت وستینگهاوس ذر نمایشگاه ces2013 از اولین تلوزیون اولترا اچ دی خود در سایز ۱۱۰ اینچ خود که ادعا نموده اولین تلوزیون با سایز سه زقمی وضوح بالاست رو نمائی خواهد کرد گویا در نمایشگاه CESامسال باید منتظر معرفی و ورود تلوزیونهای با وضوح فوقالعاده یا همان ۴kباشیم این شرکت برای کامل کردن سبد کالائی خود تلوزیونهای اولترا اچ دی با سایزهای ۵۰،۵۵و ۶۵ اینچ را ههم به بازار معرفی می کند از آنجا که قیمت تلوزیون ۸۴ اینچی اولترا اچ دی ال جی در حال حاضر با قیمت بیست هزار دلار به بازار عرضه شده به احتمال قوی قیمت تلوزیون ۱۱۰ اینچی وستینگهاوس گرانتر از مبلغ فوق خواهد بود با توجه به مقاله نورسیده که در صفحه ۲۶ روزنامه دنیای اقتصاد مورخ۹۱.۱۰/۱۱ به چاپ رسیده شایعاتی مبنی برپرده برداری از یک تلوزیون اولترا اچ دی دیگر با همان سایز ۱۱۰ اینچ توسط شرکت چینی TCLدر نمایشگاه,CE2013وجود دارد و شرکت Hisenceنیز از عزضه تلوزیونهای اولترا اچ دی در سایز های ۵۰،۵۸و ۶۵ اینچ به بازار خبر داده است هرچند هنوز امکانات پخش تلوزیونی این استاندارد و دستگاههای پخش کننده فرمت ویدئویی با این کیفیت در بازاز موجود نیست اما همانگونه که کیفیت فول اچ دی که تا چند سال قبل در برخی از مدلها ی گرانقیمت تر رواج پیدار نمود اکنون به غیر از برخی از مدلهای ۳۲اینچ و کمتر ( البته به غیر از تلوزیونهای ارزان قیمت پلاسما ) بصورت کیفیت استاندارد در تولید تلوزیون و دستگاههای ویدئیی پذیرفته شده است قطعا تا چند سال دیگر تلوزیونهای اولترا اچ دی در بازار رواج خواهند داشت البته بنظر می رسد برای سایز های زیر ۴۷ اینچ همان کیفیت فول اچ دی کفایت و در سایزهای ۵۵ و به بالا این کیفیت تصویری لازم و ضروری باشد بطور مثال اگر از فاصله کمتر از یک متر به تلوزیون ۷۲ اینچی ال جی ( بزرگترین سایز تلوزیون ال ای دی عرضه شده در بازار ایران که در حال حاضر با قیمت نوزده میلیون و پانصد هزار تومان عرضه میشود نگاه کنید به علا برابری تعداد پیکسل ها با تلوزیونهای ۴۲،۴۷و ۵۵ موجود در بازار از فاصله نزدیک پیکسلها بوضوح قابل رویت می باشد و به همین علت است که خیلی ها در نمایشگاههای تلوزیون ارتباط معکوسی بین سایز و وضوح تصویری را تجربه می کنند با توجه به شواهد وقراین موجود در این عزصه جدید بایستی شاهعد ورود تلوزیونهای اولترا اچ دی ال جی در بازاربه همین زودیها باشیم در این صورت با توجه به تکنولوژی پخش سه بعدی ال جی کیفیت تصاویر سه بعدی ال جی حتی در تماشای تلوزیون از فاصله نزدیک که در حال حاضر با مشاهده خطوط بسیار باریک افقی هم راه است نیز اصلاح خواهد شد و با توجه به زاویه دید وسیع افقی و عدم وجود مشکلاتی ماتنند کم نور شدن تصویر در زمان مشاهده تصاویر سه بعدی در سایر تلوزیونها قطعا دنیای سه بعدی امروز یک قدم به واقعیت نزدیک خواهد شد قطعا سرعت پیشرفت در فن آوری تولید تلوزیون که در دهه اخیر با ورود تلوزیونهای پروجکشن ، پلاسما ، ال ای دی ، او ال ای دی و وضوح استاندارد ، اچ دی ، فول اچ دی ، اولترا اچ دی و احتمالا در آینده نزدیک
دو به توان سه یعنی ۸k با وضوح چهار برابر اولترا اچ دی یا فوق اچ دی که نمی دانم به چه نامی میخواهد وارد بازار شود و همچنین اسکن های ۱۰۰ ، ۲۰۰ ، ۴۰۰ و در حال حاضر ۸۰۰ تصویر در ثانیه به احتمال قوی کیفیت تصاویر در آینده نزدیک به دید انسان خواهد بود احتمالا تا چند سال دیگر صفحه نمایش تلوزیونها مانند یک رول نایلونی و بصورت لوله شده مانند کاغذ دیئاری بر روی دیوار نصب و در زمان خاموش بودن تصویز پشت صفحه نمایش مثلا رنگ دیوار یا کاغذ دیواری را خواهید دید و بخش تیونر یا گیرنده و سایر اچزا و بخش پخش صوت نیز جدای از آن در گوشه دیگری از اتاق جا خوش خواهند کرد اگر فکر می کنید این ها تصور است بهتر است در مورد تلنولوژی اولد یا همان او ال ای دی کمی در اینترنت جستجو کنید .
موفق باشید .

حسین ۱۷ دی ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
سرعت پیشرفت در فن آوری تولید تلوزیون از اولین پخش تصاویر تلوزیونی در سال ۱۹۳۸ و اولین پخش تصاویر رنگی در دهه ۵۰ میلادی تا حدود ده سال قبل بسیار پائین بود و به غیر از افن آوری تله تکست که حدود ۲۰ سال قبل به بازار عرضه شد فن آوریهای ارائه شده بیشتر در بخش استانداردهای پخش تلوزیونی و جایگزینی لامپ های الکترونی با ترانزیستور و بعد از آن جایگزینی مدارات مجتمع یا همان ای سی در تلوزیون ، ارائه فن آوری فینگر تاچ و کنترل از راه دور و تایمر خواب و روشن شدن برروی تلوزیونها بود اما از ده سال پیش با ورود تلوزیونهای ال سی دی و پلاسما به بازار سرعت رشد فن آوری در بخش تلوزیون با سرعت حیرت آوری رو به رشد می باشد در ۱۵ سال پیش تلوزیونهای با استاندارد ۵۲۵ و ۶۲۵ خط اسکن نهایت فن آوری بودند ۱۰ سال پیش تلوزیونهای اچ دی با ۷۲۰ خط اسکن و تا دو سال قبل از تلوزیونهای فول اچ دی با ۱۰۸۰ خط اسکن بعنوان بالاترین کیفیت تصویر نام برده میشد امسال بسیاری از شرکتها اولترا اچ دی (۴K) با ۲۱۶۰ خط اسکن و بتازکی یک شرکت ژاپنی اولین تلوزیون ۸k را به بازار عرضه نمود یعنی با وضوح ۱۶ برابر تلوزیونهای فول اچ دی یعنی تقریبا معدل دید چشم انسان در این حالت حتی در بزرگنمائی تصویر نیز کیفیت بالئی از تصویر را شاهد خواهیم بود میزان کنتراست تصویر که در تلوزیونهای ال سی دی حدود یک به چهل هزار و در مدلهای پیشرفته در نهایت به یک به صدهزار می رسید امروزه در تلوزیونهای ال ای دی بطورت نرمال یک به پنج دمیلیون و در مدلهای با کیفین به یک به پانزده میلیون و سرعت پاسخگوئی پیکسلها در تلوزیونهای ال ای دی به دو میلی ثانیه کاهش پیدا کرده است هر چند تا یکصدو ثانیه متداول در تلوزیونهای پلاسما هنوز کند می باشد اما در عوض سرعت سرعت اسکن تصاویر در تلوزیونهای پیشرفته ال ای دی به ۸۰۰ تصویر در ثانیه افزایش یافته که در تلوزیونهای پیشرفته پلاسما یک به ششص می باشد همچنین شدت نور در تلوزیونهای ال ای دی نیز بهبود و در مواردی به ۷۰۰ واحد در سانیمتر مربع رسیده هر چند باز هم با شدت نور تلوزیونهای پلاسما که در نهایت ۱۵۰۰ واحد در سانتیمتر مربع می باشد فاصله زیادی دارد اما بنظر می رسد برای فضای بسته شدت نور ۴۰۰ واحد در سانتی متر مربع کفایت نموده و افزایش شدت نور رابطه معکوس با عمر پنا خواهد داشت با ورود نئو پلاسما و جایگزین این فن آوری تلوزیونهای پلاسما نسبت به مدلهای گذشته هم باریکتر و هم سبک تر شده و میزان مصرف برق آنها هم کاهش قابل ملاحضه ای یافته علی رغم اینکه هنوز هم برای خنک کردن پنل نیاز به نصب پنل و مشبک نمودن پشت دستگاه می باشد از طرفی مشکل بازتاب نور در صفحات شیشه ای تلوزیونهای پلاسما به طرز چشمگیری حل شده است با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تلوزیونهای ال ای دی در بازار ایران در ماههای اخیر استقبال از تلوزیونهای پلاسما در سایز های ۴۲ تا ۵۱ اینچ بسیار گسترده شده است قیمت این تلوزیونها در سایز ۴۲ و ۴۳ اینچ بین یک میلیون و سیصد هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان متغییر و عرضه گسترده تلوزیونهای پلاسما در بازار و توصیه فروشندگان برای خرید این تلوزیونهای نسبتا ارزان قیمت بخصوص در مورد برند هم وطن و رقیب ال جی موید این ادعا می باشد در حالیکه این رقیب ال جی فقط یک مدل تلوزیون ال سی دی با سایز ۳۲ اینچ آماده عرضه به بازار دارد در خصوص برند ال جی تنوع محصولات و سایز تلوزیونهای ال سی دی و فروش این نوع تلوزیون بسیار بالاست و بخاط قیمت مناسب و طراحی بروز قاب تلوزیون و همچنین مصرف پائین برق نسبت به مدلهای پلاسما و با توجه به وضوح بالا و فول اچ دی تصویر در مقابل تلوزیونهای اچ دی پلاسما اقبل خریداران ال جی به سمت و سوی تلوزیونهای ال سی دی می باشد سونی هم اخیرا مدلهای ۳۲ و ۴۰ اینچ جدید ال سی دی را برای پرکردن خلا تلوزیونهای با قیمت متوسط این برند اهی بازار نموده شرکت مادیران هم به تولید و توزیع تلوزیونهای ال سی دی شارپ ادامه می دها این چهار برند خارجی تولید داخل به همراه برند های ایرانی از جمله ایکس ویژن ، شهاب و صنام در مجموع حدود ۹۵% سهم بازار را به خود اختصاص داده و سهم برندهایی همچون فیلیپس ، توشیبا ، جی وی سی و پاناسونیک که تا دو سال قبل محصولات آنها به وفور در بازار موجود بود رو به کاهش می باشد در این میان رشد فروش تلوزیونهای اسمارت با قابلیت اجرای اپلیکشن های گوناگون و اتصال و گشت زنی در دنیای اینترنت و همچنین تلوزیونهای سه بعدی رو به افزایش می باشد بطوریکه علاوه بر برندهای خارجی که در داخل کشور دارای خط تولید می باشند ( سونی ، شارپ ، سامسونگ ، ال جی و تی سی ال )
شاهد عرضه تلوزیونهای سه بعدی تولید داخل مانند تلوزیون ۴۷ اینچ ایکس ویژن با پنل ال جی که پر فروش ترین تلوزیون سه بعدی تولید داخل کشور می باشد نیز هستیم هرچند تولید تلوزیونهای هوشمند در داخل هنوز رواج چندانی نیافته است در حال حاضر کار کردن با اکثر تلوزیونهای مدرن امروزی برای کاربران عادی تا حدودی مشکل است اما تعبیه راهنمی الکترونیکی و راهنمایی گام به گام کاربران در تلوزیونهایی مانند ال جی این مشکل را به حداقل ممکن رسانده بطوریکه سالمندان نیز توانای استفاده از این تلوزیونها را دارند بنظر می رسد با افزایش پهنای باند اینترنتی در کشور و هزینه بسیار پائین ارتباط تصویری از طریق تلوزیون عدم نصب دور بین برروی قاب تلوزیون بصورت استاندارد ( برای برخی از مدلهای گرانقیمت ) و همچنین کیت های قابل تعویض و ارتقاء در حال حاضر از مهمترین کمبودهای تلوزیونهای ال جی می باشد و طراحی پایه باز تلوزیونهای جدید که تا حدودی حالت نشستن کودکان خرد سال را تداعی می کند در مقابل طراحی سال گذشته یا همان طراحی روبان که حالت پاهی گرد کرده انسان را تداعی می کند هر چند ممکن است به لحاظ حفظ بهتر تعادل و جلوگیری از واژگونی تلوزیون در اثر ضربه های ناگهانی بهتر از مدل قبلی باشد اما با توجه به تقلید از مدل روبان توسط سایرین و زیبائی بهتر آن نسبت به مدل جدید نوعی برگشت به عقب تلقی گردد هر چند برجسته سازی لوگوی ال جی در زیر پایه بنحوی به رخ کشیدن این برند را به بیننده القا می نماید اما مشخص نیست مانند سایرتولید کنندگان این لو گو در زمان روشن شدت تلوزیون نور اقشانی نیز خواهد داشت یاخیر به هر حال در دنیای فن آوری امروز تنها شانس پایداری در بازار رغابتی امروز توجه به سلیقه و نیاز مصرف کننده و پیشی گرفتن در ارائه نوآوریهای خلاقانه است .
موفق باشید .

ناصر ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

میپسندم

یوسف ۵ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

سلام می خواستم بدونم میشه کاری کرد سرعت صفحه باز کردن اینترنت تو تلویزیون lm66100بیشتربشه.لطفا راهنمایی کنید

حمید ۱۱ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام برای ابدیته جدید تی وی مدله ال ایدی سه بعدی ال دبیلیو ۵۷۰۰ ۴۷ اینچ وقتی کابل سالمه به لن تی وی این مورد رو میزنم دروازه برای ازمایش اتصال مودم به تی وی علامته ضربدر میزنه و میگه از دی ان اس هست بایستی دستی وارد کنی حتی مودم رو خاموش کردم یه بار ودوباره روشن ولی بازم به اینترنت وصل نمیشه تولید نیمه دوم ۲۰۱۱ هستش این مدل تی وی و ورژنه کنونی ۵.۰.۵ فکر کنم نوشته لطفن سرور جدید یا دی ان اس رو معرفی کنید ممنون از شما .

نظر دهید