۲۱ اسفند ۱۳۹۲

کیفیت تصویر برتر

قسمت چهارم: تلویزیون 4K Ultra HD

در CES 2014، به وضوح می‌شد به این نتیجه رسید که تلویزیون 4K Ultra HD رو به رشد است و با شیوه‌ای منطقی به زودی وارد خانه‌های مشتریان می‌شوند. معرفی محصولات پیشرفته و متنوع توسط سازندگان مختلف نشان داد که چگونه اکنون ما شاهد ظهور نسل دوم یا سوم از صفحه‌نمایش‌های 4K از سوی برخی شرکت‌ها هستیم و با اینکه عموماً این تلویزیون‌ها گران‌قیمت و پیشرفته هستند اما به سرعت به قیمتی مقرون‌به‌صرفه خواهند رسید.

به راحتی می‌توان جاذبه نسل جدید تلویزیون‌های HD را مشاهده کرد. از نظر کیفیت تصویر، اشیای کوچک روی صفحه‌نمایش‌های 4K جزییات بیشتری را نشان می‌دهند، متون‌ به راحتی خوانده می‌شوند و در مجموع تصاویر غنی‌تر و زنده‌تر از تلویزیون‌های HD دیده می‌شوند اما نتایج آن می‌تواند دقیق و ماهرانه و شاید خیلی بهتر از نمایشگرهایی با کنتراست بالا در فناوری OLED باشد. از جنبه‌های دیگر، قیمت همیشه دلیل نگرانی برای بسیاری از مشتریان است. با این حال، در این اواخر، کمبود محتوای مناسب نیز مشکل دیگری بوده است. به نظر می‌رسد با معرفی محتوای بین‌المللی توسط شرکای ال‌جی مانند نت‌فلیکس و Dish TV این نگرش کمرنگ شده است.

همان طور که در این دموی جذاب از CES می‌بینید، ال‌جی به شیوه‌ای متمایز سعی دارد به مشتریان انتخابی بیشتر از همیشه پیشنهاد دهد. به همین دلیل، نه تنها از تلویزیون 105 اینچ منحنی Ultra HD پرده‌برداری کرد بلکه سری پیشرفته UB9800 از تلویزیون‌های 4K ULTRA HD را در ابعاد 65، 79، 84 و 98 اینچ به نمایش گذاشت. تنوع ابعاد سری UB9800 بر ظهور تلویزیون‌های Ultra HD 4K به عنوان یک گزینه خوب برای خریداران تأکید دارد که آن را با مصارف گسترده‌ای تطبیق دهند.

۲ نظر

حسین ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
برای این خبر بهتر بود تصویری از تلوزیون UB9800 را انتخاب می کردید به هر حال با جستجوی این مدل در اینترنت مشخص شد مدلهای UB در سال ۲۰۱۴ جایگزین سری LA معرفی شده در سال ۲۰۱۳ میلادی می گردد قطر یکسان لبه ها در چهارسو و لبه الحاقی کریستالی در پائین قاب از ویژگیهای این سری هستند که با توجه به تجربه سامسونگ در ارائه قابهای کریستالی در سال ۲۰۰۹ میلادی که براحتی خش برداشته و در اثر تمیز کردن روزانه مات می شود و فاصله گرفتن از تلوزیونهای بدون قاب و یا قابهای بسیار نازک ارائه شده در بازه زمانی ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۳ توسط ال جی علی رغم افزایش قابل توجه کیفیت و امکانات در سری های ۲۰۱۴ از نظر زیبایی طراحی و دوام و استحکام بدنه ادامه افول مدلهای ۲۰۱۳ با شدت بیشتری در مدلهای ۲۰۱۴ تداوم یافته است در حالیکه همانگونه که سونی ، پاناسونیک ، توشیبا ، شارپ ، گروندیک ، لوه ، فیلیپس یک سبک طراحی را برای خود حفظ کرده و حتی با پوشاندن لوگو و نام برند تلوزیونهای این تولید کنندگان بدون توجه به سال تولید مانند اتومبیل های بنز و ب ام و حتی از فاصله دور قابل تمایز هستند متاسفانه ال جی سبک طراحی سینما اسکرین ۲۰۱۲ را که بعلت اقبال بازار به فاصله کوتاهی توسط بسیاری از تولید کنندگان با تغییرات جزئی کپی بر داری و حتی در مدلهای جدید تلوزیونهای هوشمند و سه بعدی دوو که چند هفته ی از ورود آن به بازار ایران نمی گزرد ( مدل D8008) الگو برداری شده و حتی برند ایرانی اسنوا نیز آن را در تلوزیونهای سه بعدی خود پیاده سازی کرده بسیار زود به ورطه فراموشی سپردا شد یقینا بخش عمده موفقیت ال جی در بازار های جهانی مدیون طراحی های نو آورانه و خلاقانه و زیبائی و در عین حال دوام و استحکام نمای ظاهری محصولات آن می باشد که در دوسال گذشته صرفا در بخش تلوزیون به نوعی با پعقب گرد همراه بوده است . برای اثبات این مدعا می توانید ببینید کدام تولید کننده تلوزیون از لبه های باریک در لبه های جانبی و بالای تلوزیون با نمای فلز گونه و پایه های حلقه ای در دو سال گذشته تا آخرین مدلهای عرضه شده استفاده نکرده است قطعا زیبائی و دوام ظاهری نیز از مهمترین پارامترها برای انتخاب می باشد نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

احسان ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

از مدلهای la9700 چه خبر؟

نظر دهید