۰۵ بهمن ۱۳۹۳

تهویه مطبوع هوا و صرفه‌جویی در انرژی

گزارش ال‌جی از بازار سرمایش استرالیا

دستگاه‌های تهویه مطبوع در زمرۀ لوازمی به شمار می‌روند که به طور جدایی‌ناپذیری با هزینه‌های قبض برق در ارتباط هستند.

طبق تحقیقات جدیدی که ال‌جی استرالیا انجام داده است، بیشتر شهروندان استرالیایی که دستگاه تهویه مطبوع هوا دارند صرفه‌جویی در هزینه قبض برق برای آنها مهم یا خیلی مهم است و 77 درصد از آنها گفته‌اند که هرگز یادشان نمی‌رود که دستگاه تهویه مطبوع خود را خاموش کنند.

این تحقیقات که در گزارش اختصاصی ال‌جی استرالیا ارائه شد رفتار کاربران استرالیایی در استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع را مورد آزمایش قرار داده و نکاتی برای استفاده بهتر و کنترل مصرف انرژی در فناوری‌های تهویه مطبوع هوا را فراهم کرده است.

شکل اول: صرفه‌جویی در پول قبض‌های برق چقدر برای شما اهمیت دارد؟

  • اصلاً مهم نیست           1.1 درصد
  • بی‌تفاوت                     3.5 درصد
  • نسبتاً مهم                   16.0 درصد
  • مهم                           30.3 درصد
  • خیلی مهم                  48.6 درصد
  • نمی‌دانم                     0.5 درصد

لامبرو اسکروپیدیس، مدیرکل بازاریابی ال‌جی استرالیا، گفت: «در کشوری به گرمی استرالیا، بیشتر مردم نمی‌توانند بدون دستگاه تهویه مطبوع زندگی کنند. با این بدشانسی، چیزی به نام برچسب قیمت انرژی نیز همراه می‌شود که البته می‌توان با کمک آن مصرف انرژی را بهتر مدیریت کرد؛ چیزی که امروزه به یک امر حیاتی مبدل شده است.»

وی افزود: «جایی که اوضاع کمی پیچیده می‌شود اینجاست که بدانیم چطور می‌توان مصرف انرژی در یک دستگاه تهویه مطبوع را مدیریت کرد. برای ما در ال‌جی، چالش اینجاست که بدانیم چطور به استرالیایی‌ها نحوه استفاده از فناوری‌های موجود و کنترل مصرف انرژی آنها را آموزش دهیم. این مقاله سعی دارد با رفع ابهام در این زمینه به مشتریان کمک کند.

 

شکل دوم: آیا از جزییات قبوض برق خود اطلاع کافی دارید و آنها را می‌فهمید؟

  • بله             50.7 درصد
  • خیر           39.6 درصد
  • نمی‌دانم     9.7 درصد

بر طبق تحقیقات ال‌جی، 39.6 درصد از استرالیایی‌هایی که دستگاه تهویه مطبوع دارند نسبت به جزییات قبوض برق خود اطلاعات کافی ندارند.

سه روش برتر برای صرفه‌جویی در هزینه استفاده از برق در دستگاه‌های تهویه مطبوع توسط کاربران استرالیایی این است که در مصرف مضایقه یا صرفه‌جویی کنند (یک یا دو ساعت در روز)، از فن استفاده کنند و آن را در دمای نسبتاً بالا (بین 25 تا 25 درجه) نگه دارند.

ال‌جی بر این باور است که فناوری‌های جدیدتر دستگاه‌های تهویه مطبوع می‌توانند از مبلغ هزینه‌های قبض برق بکاهند. مثلاً قابلیت کنترل فعال انرژی یا Active Energy Control سه سطح از کاهش مصرف (ظرفیت 80، 60 و 40 درصد) بر طبق نیازهای هر فرد برای ذخیره انرژی ارائه می‌دهد. بر حسب تعداد نفراتی که در اتاق هستند و میزان فعالیت آنها، قابلیت Active Energy Control به کاربر امکان می‌دهد تا مصرف انرژی در دستگاه تهویه مطبوع ال‌جی را پایین بیاورد. بنابراین، اگر فعالیت در اتاق کمتر شد، به دستگاه گفته می‌شود که خیلی لازم نیست برای سرد کردن اتاق فعالیت شدید داشته باشد.

قابلیت کنترل هوشمند وای-فای، که در سری‌های پیشرفته ال‌جی وجود دارد، اطلاعات مصرف انرژی را به صورت آنی ارائه می‌دهد و زمانی که مصرف برق به محدودۀ از پیش تعیین‌شده توسط کاربر رسید، هشدار می‌دهد. این سیستم به استرالیایی‌ها امکان می‌دهد که دستگاه تهویه مطبوع خود را، در زمانی که فراموش کرده‌اند، از راه دور کنترل کنند؛ یا وقتی می‌خواهند به خانه بروند دستگاه را روشن کنند تا فضای خانه خنک شود؛ بدون اینکه لازم باشد دستگاه یک روز کامل روشن باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید