۱۲ آبان ۱۳۹۵

مژده مژده! ارشدی‌ها هم می‌توانند به پروژه جهانی LG Challenger بپیوندند

امکان شرکت دانشجویان کارشناسی ارشد در پروژه جهانی  LG Challenger فراهم شد.

 پروژه جهانی LG Global challenger بر پایه‌ی اهداف خاصی برنامه ریزی شد که حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و نیز ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان جزو اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

حال فرصتی فراهم شده است تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه ریزی شود تا علاقه مندان به علم و یادگیری در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند. پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

 18291435454_4c32a9d26a_b-960x525

 پاییز، آغاز رقابت

زمانی که ثبت نام افراد شرکت کننده در اوسط شهریور ماه آغاز شود، شرکت کنندگان در گروه‌های ۴ نفره در مورد موضوع سفر، برنامه و طرح کاری خود تصمیم گیری می‌کنند. طرح‌های پیشنهادی ارائه شده در وب سایت LG Global Challenger بررسی و تیم‌های برگزیده برای مصاحبه انتخاب می‌شوند. از این میان تنها ۳۰ تیم قادر به کسب افتخار برای تبدیل شدن به اعضای رقابت کننده در مرحله فینال هستند.

  زمستان، کسب افتخار

در نهایت ۳۰ تیم برتر به عنوان نامزدهای رسمی این رقابت به همراه تعدادی از اساتید در مراسم معرفی حضور پیدا می‌کنند. مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران و مدیران دیگر شرکت‌های وابسته به آن در این مراسم حضور خواهند داشت. در انتهای مراسم ۵ تیم، از تیم‌های شرکت کننده در LG Global Challenger  براساس تعهدات، میزان عمل به آن‌ها و میزان علاقمندی انتخاب و معرفی خواهند شد. افراد انتخاب شده طی مدت ۴ روز در دفتر ال‌جی تهران توسط  بخش منابع انسانی آموزش داده می‌شوند. افراد در مورد چشم انداز ال‌جی، رویکرد جهانی ال‌جی، کار گروهی آموزش می‌بینند تا به یک LG Global Challenger  واقعی تبدیل شوند.

18726290300_70e34582a0_b-960x525

 نوروز، پیش بسوی جهانی شدن

پس از انتخاب زمینه سفر تحقیقاتی شرکت کنندگان می‌توانند موضوع سفر تحقیقاتی را متناسب با زمینه انتخابی سفر ، انتخاب کنند. طول دوره این سفر، تعطیلات نوروز به مدت ۱۳ شب و ۱۴ روز خواهد بود. گروه ال‌جی این افراد را تحت حمایت کامل مالی از جمله تامین تمام هزینه های رفت و آمد، هزینه اقامت، بیمه وسایر فعالیت‌ها قرار خواهد داد. دراین پروژه، همه تیم‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر خواهند کرد. تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت کنندگان بر روی وب سایت LG Global Challenger آپلود می‌شوند. هر ساله در کره جنوبی نزدیک به ۳۰۰ صفحه از مطالب اینترنتی منتشر شده مورد بازدید بیش از ۱٫۷ میلیون بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

بهار، نتیجه

به شرکت کنندگانی که سفر آن‌ها به اتمام رسیده است، یک فرصت یک ماهه داده می‌شود که گزارش کتبی خود را از نتایجی که بدست آوردند تنظیم کنند. بعد از بررسی وارزیابی گزارش‌های ارائه شده، به تیم برگزیده طی یک مراسم، کمک هزینه تحقیقاتی نقدی اعطا می‌گردد. علاوه بر این برای یک دوره کارآموزی در ال‌جی معرفی خواهند شد.

تابستان، اشتراک گذاری

پس از اهدای جوایز، گزارش‌های این سفر تحقیقاتی به صورت کتاب جمع‌آوری شده و به کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها اهدا می‌شود تا به عنوان منبعی برای مطالعات و تحقیقات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین نسخه اصلی این گزارش ها در وب سایت رسمی LG Global Challenger برای استفاده همگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

18726302000_959b295fc0_b-960x525

نحوه ثبت نام

ثبت نام در پروژه LG Global Challenger Iran از ۲۰ شهریور امسال آغاز شده است و تا ۱۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران در قالب تیم‌های ۴ نفره که همگی خانم یا آقا و در حال تحصیل در یک دانشگاه (از هر رشته ای) هستند، می‌توانند در وب سایت LG Global Challenger به آدرس http://lgchallenger.ir ، رفته و بر روی گزینه “ثبت‌ نام” کلیک کنید و اطلاعات کامل خود و هم تیمی‌های خود را وارد نمایید.

طرح پیشنهادی خود را به همراه فایل اسکن کارت دانشجویی هر ۴ نفر تیم، در یک فایل فشرده که حجم آن از ۱۰ مگابایت تجاوز نکند، آپلود کنید.

دانلود نمونه طرح سفر تحقیقاتی برگزیده در مسابقه سال 2015 کشور کره جنوبی

Coffee grounds biomass

۳ نظر

محمد رشکن ۲۴ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام
میشه هر گروه چند طرح ارائه بده؟
یا میشه یک نفر سرپرست دو گروه باشه؟
فایل نمونه هم دانلود نمیشه.
لطفا یک فایل نمونه از سال های قبل به این ایمیل ارسال کنید.
خیلی ممنون

محمد رشکن ۲۴ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

آیا ۳۰ تیم فقط از ایران انتخاب میشوند؟
و آیا نیاز به دانستن زبان خارجه هم هست؟

اسما ۲۱ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

میشه اعضای تیم ترکیبی از دانشجوهای ارشد و کارشناسی باشن؟

نظر دهید