۰۲ بهمن ۱۳۹۵

روی خوش زندگی، هوای بدون آلایندگی

شرکت گلدیران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و تعهدی که نسبت به شعارش یعنی «روی خوش زندگی» دارد در روز هوای پاک از مدیران و کارمندان خود درخواست کرد تا از وسیله شخصی استفاده نکرده و با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنند.
به همین منظور و در راستای کمتر کردن آلودگی هوا آقای حسین تنهایی، قائم مقام گلدیران در مورد خطرات آلودگی هوا و فعالیت‌های این شرکت برای کمتر کردن آن می‌گویند:

«هوای پاک و سالم یکی از ضرورت‌های زندگی است و طبق روایات اسلامی سلامتی یکی از نعمت‌های گمشده است که به آن توجه نمی‌کنیم. همچنین آمار مرگ و میر با توجه به آلودگی هوا سالانه رو به افزایش است و حتی حدود 12 درصد از مرگ ومیر سالانه جهانی مربوط به مشکلات تنفسی و الودگی هوا است. متاسفانه طبق اخباری که اعلام شده است در کشور ما و در دی‌ماه به دلیل وارونگی هوا میزان مرگ و میر به حدی افزایش میابد که یک شیفت به ساعات کاری بهشت زهرا اضافه می‌شود.»

«همچنین دی‌ماه در کنار ماه‌های بهمن و اسفند بیشترین میزان روزهای آلوده نسبت به بقیه سال را داراست. نکته دیگر اینکه هوای داخل خانه آلوده‌تر از هوای بیرون است و در این میان بیشترین آسیب متوجه کودکان به عنوان نسل آینده است. بعلاوه میانگین سنی افرادی که بر اثر مشکلات تنفسی می‌میرند نیز کاهش پیدا کرده است. با توجه به این خطر بزرگ همه ما وظیفه داریم این مسئله را مورد توجه قرار بدهیم. گلدیران نیز به عنوان یکی از شرکت‌های این کشور با حدود 4 هزار پرسنل در راستای حل این مشکل اقداماتی انجام داده است.»

«برای روز هوای پاک از همه کارکنان و مدیران ارشد درخواست کردیم که از خودروی شخصی استفاده نکنند و به این منظور برای همه آنها کارت حمل و نقل عمومی تهیه و در متروهای نزدیک به شرکت‌های گلدیران ون‌هایی برای انتقال کارمندان به شرکت‌ها در نظر گرفته شده است. بر روی این ون‌ها نیز پیام‌هایی با عنوان «روی خوش زندگی، هوای بدون آلایندگی» به منظور اطلاع‌رسانی روز هوای پاک نصب شده است . در برنامه دیگری در سه شهرک آپادانا، امید و اکباتان واقع در شرق و غرب تهران شرکت مشتریان گلدیران بمدت دو هفته حاضر شده و تمام خدمات پشتیبانی را به مردم ارائه داده است تا دیگر بخش خدمات گلدیران برای سرویس دستگاه‌ها مجبور به طی مسیر نباشند و در ادامه آلودگی هوای کمتری ایجاد کنند.»

«بعلاوه فیلترهای هوا و قطعات دیگر دستگاه‌ها تعویض و تعمیر شد تا مصرف انرژی کمتری صورت بگیرد. در برنامه‌ای دیگر ناوگان حمل و نقل موتوری گلدیران نیز با صد دستگاه موتور سیکلت جدید با مصرف سوخت 1.3 لیتر و استاندارد یورو 3 به روز شده است، و بنا داریم این تعداد را به 500 عدد افزایش دهیم تا سهم ما از آلودگی حداقل گردد. در شهرستان‌ها نیز قرار است موتورهای برقی به جای موتورهای معمول استفاده شود که هیچگونه آلودگی‌هوایی ایجاد نمی‌کنند. امیدواریم همه افراد با هر مسئولیتی به نعمت سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند و در آینده بتوانیم کمترین آسیب از آلودگی هوا را شاهد باشیم».

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید