۱۶ خرداد ۱۳۹۶

صدای تازگی در روز جهانی محیط زیست با یخچال ال‌جی و ارکستر سبزیجات لندن شنیده شد

نوازندگان با آلات موسیقی خوراکی نشان دادند که چطور می‌توان با کمک فناوری یخچال ال‌جی ضایعات مواد غذایی را کاهش داد.

ال‌جی با افراد مستعد ساخت موسیقی در ارکستر سبزیجات لندن مشارکت کرد تا آگاهی مردم از مشکلات ضایعات و پسماندهای غذا را در روز جهانی محیط زیست افزایش دهد. این ارکستر نشان داد که چطور فناوری پیشرفته یخچال ال‌جی می‌تواند به افزایش عمر مواد غذایی تازه به مدت چند هفته یا چند ماه کمک کند؛ حتی در برابر خواسته‌های این شکل عجیب و غریب از هنر اجرای موسیقی.

LG-LVO-02

ضایعات مواد غذایی یکی از بزرگترین چالش‌های این دوران است. به گفته سازمان ملل متحد، بالغ بر یک‌سوم از تمام مواد غذایی فاسد یا حتی قبل از مصرف خراب می‌شوند. تقریباً یک‌سوم از مواد غذایی که برای مصرف انسان هر ساله در دنیا تولید می‌شود، که حدود 1.3 میلیارد تن است، از بین می‌روند یا به ضایعات تبدیل می‌شوند؛ این میزان تقریباً در کشورهای صنعتی معادل 680 میلیارد دلار و در کشورهای در حال توسعه معادل 310 میلیارد دلار است. میوه‌ها و سبزیجات بیشترین میزان هدررفت و ضایعات را در میان سایر مواد غذایی دارد زیرا به سرعت فاسد می‌شوند و مواد نگهدارنده مصنوعی ندارند.

LG-LVO-04

فناوری خنک کردن به طرز چشمگیری هم‌راستا با شیوه تحول جوامع دستخوش تغییر شده است زیرا با کمک یخچال‌‎ها مردم می‌توانند از سبک زندگی روستایی به محیط‌های شهری‌تر ارتقا پیدا کنند. اما بهترین یخچال‌ها هم محدودیت‌هایی دارند. نوسانات دما منجر به فساد مواد غذایی مخصوصاً میوه‌ها و سبزیجاتی می‌شود که در یخچال نگهداری می‌شوند. یخچال‌ها در بهترین شرایط باید در برابر نوسانات دمای پیرامون که منجر به تغییر دمای داخل یخچال می‌شود عایق باشند. دمای متغیر داخل یخچال بیشترین تأثیر را در زندگی مواد غذایی موجود در قفسه‌های یخچال می‌گذارد؛ حتی بیشتر از سرمای خود یخچال.

LG-LVO-07

نوازندگان ارکستر سبزیجات لندن (LVO) اول از همه آموختند که همه یخچال‌هایی که ساخته می‌شوند شبیه هم نیستند.

LG-LVO-05

نوازندگان LVO سمفونی‌های سبز را با آلات موسیقی خوراکی از طریق “هک کردن” مفهوم تروتازگی به شیوه‌ای موسیقایی خلق کردند. این ارکستر که از سه سال پیش فعالیت هنری خود را آغاز کرده عاشقان موسیقی در انگلیس را با آلات موسیقی که از کدو، فلفل، ریشه کاساو، هویج و کدو تنبل ساخته می‌شود سرگرم کرده است. از آنجا که اجرای این گروه به دقت صداهایی که تولید می‌شود بستگی دارد، نوازندگان مجبور بودند هر روز آلات موسیقی جدیدی را با استفاده از سبزیجات تازه خلق کنند زیرا سبزیجات کهنه نت‌هایی که نوازندگان برای رپورتوآر اجرایی خود لازم داشتند را نمی‌توانستند تولید کنند.

LG-LVO-06

اما وقتی که اعضای ارکستر سبزیجات لندن با یخچال‌های ال‌جی مجهز به فناوری انحصاری کمپرسور خطی اینورتر آشنا شدند ورق برگشت. زمانی که نوازندگان آلات موسیقی خود را در یخچال‌های ال‌جی که کمپرسور خطی اینورتر دارند قرار دادند، بعد از یک هفته نگهداری در یخچال، تقریباً هیچ تفاوتی در صدا شنیده نشد. این امر امکان‌پذیر است زیرا بزرگترین دشمن نگهداری مواد غذایی گرما نیست بلکه نوسانات دما است. یخچال‌های ال‌جی با کمپرسور خطی اینورتر نه تنها مواد غذایی را تازه‌تر نگه می‌دارد بلکه این کار را با صرف کمترین انرژی و صدا انجام می‌دهد. ال‌جی با کاهش اصطکاک از طریق بهبودهای ساختاری و تمرکز بر انرژی بیشتر برای تازه نگه داشتن مواد غذایی به این امر نایل شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید