۰۹ آبان ۱۳۹۲

اولین بار در دنیا ثبت ردپای آب توسط ماشین لباسشویی‌های ال‌جی

اولین بار در دنیا؛ دریافت گواهی جدید تأییدیه UL برای ثبت ردپای آب توسط ماشین لباسشویی‌های ال‌جی

مصرف آب در هر مرحله با بررسی چرخۀ عمر محاسبه میشود.

اِنگِلوود کلیفس، نیوجرسی، 25 سپتامبر 2013- ماشین لباسشویی‌های ال‌جی الکترونیکس، با پیشگام شدن در پایداری زیست‌محیطی برای لوازم خانگی، اولین ماشین لباسشویی‌های دنیا هستند که برای ثبت ردپای آب، که توسط UL Environment ایجاد شده است، مورد تأیید قرار گرفتند. UL Environment یک واحد تجاری UL (آزمایشگاه‌های تأییدکننده) است.

این تأییدیه جدید بازتابی از تعهد ال‌جی به عنوان سازنده‌ای مسئول در زمینۀ درک تأثیر ساخت و چرخۀ محصول بر منابع طبیعی است؛ مخصوصاً افزایش نگرانی‌های جهانی در مورد آب و کمبود آب. ال‌جی بر این باور است که اولین سازندۀ بزرگ لوازم است که مصرف آب را در کل چرخۀ عمر محصول پیگیری می‌کند.

ماشین لباسشویی‌های WM8000HWA و WM8000HVA، از نوع دربِ جلوبازشو با ظرفیت فوق‌العاده بالا، تحت بررسی گستردۀ ثبت میزان ردپای چرخۀ آب قرار گرفتند تا استفاده از آب را مورد بررسی قرار دهند؛ از تولید اجزا و بسته‌بندی گرفته تا مونتاژ محصولات، تولید محصول و پایان عمر آن. UL Environment در حال پیشگام شدن در مسیر تأیید محصولات است. این تأیید بر پایۀ اصول پیش‌نویس سازمان استاندارسازی بین‌المللی (ISO) و خط‌ مشی‌های ردپای آب بر محصولات، فرآیندها و سازمان‌ها (ISO 14046) صورت می‌گیرد.

سارا گرین‌اشتین، رئیس UL Environment گفت: «از آنجا که آب یک منبع جهانی است، همۀ ما تحت تأثیر آن قرار می‌گیریم و در مورد روش استفاده و مدیریت آن مسئول هستیم. ثبت ردپای آب به شیوۀ UL Environment برای شرکت‌هایی مانند ال‌جی ابزاری مهیا می‌کند که این شرکت‌ها چنین مبحث محیطی مهمی را برای محصولاتشان در نظر بگیرند.» 

بر اساس محاسبات ISO 14046، واحد UL Environment تأیید کرده است که مصرف آب در مرحلۀ پیش‌ساخت لباسشویی نمایانگر 37 درصد چرخۀ عمر مصرف آب است. این محاسبات به ال‌جی کمک می‌کند فرآیندها و مواد را شناسایی کند و مصرف آب را کم کند. مرحلۀ مصرف مشتری در چرخۀ عمر لباسشویی حدود 35 درصد از مصرف کلی آب است که تأکید بر اهمیت ادامۀ تولید محصولاتی دارد که آب کمتری مصرف می‌کنند.

کریس جانگ، رئیس شرکت لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس امریکا، اعلام کرد: «ثبت ردپای آب به شیوۀ UL یک مرجع اصلی طرح زیست‌محیطی است و نتایج این بررسی نشان می‌دهد که چقدر ردیابی آب در چرخۀ عمر محصول اهمیت دارد و این اهمیت تنها در مورد فاز استفاده از آن نیست. ال‌جی مفتخر است که در حوزۀ ثبت ردپای آب پیشگام است و از این اطلاعات برای بهبود بهره‌وری آب در محصولات ما استفاده می‌کند.»

ماشین لباسشویی‌های WM8000 برای عملکرد بهتر و تجربۀ شست‌وشو با بهره‌وری بیشتر طراحی شده‌اند که با عنوان افتخارآمیز “پربازده‌ترین محصول 2013” گواهی ستارۀ انرژی (Energy Star) را از آژانس حفاظت محیطی امریکا کسب کرده‌اند. به عبارت دیگر، این ماشین لباسشویی به عنوان بهترین بهترین‌ها در میان آنهایی که ستارۀ انرژی را دریافت کرده‌اند شناخته شده است. همین امر نشان‌دهندۀ پیشگام بودن ال‌جی در تولید محصولات با بازده انرژی بالاست. در واقع، یک ماشین لباسشویی با این عنوان می‌تواند معادل 74 هزار بطری آب در سال، در مقایسه با ماشین لباسشویی‌های معمول که تأییدیه ستارۀ انرژی ندارند، برای مشتریان ذخیره کند. این مدل از فناوری مبتکرانۀ شست‌وشوی سریع (TurboWash) برخوردار است که با هر بار پر کردن ماشین 20 دقیقه در زمان صرفه‌جویی می‌کند و در همین حال عملکرد پاک‌کنندگی چشمگیری نیز دارد.

اولین گواهی جدید تأیید ثبت ردپای آب UL تنها یک نمونه از پیشگامی ال‌جی در تولید محصولات با رویکرد محیطی بدون قربانی کردن عملکرد یا سبک است. ماشین لباسشویی‌های ال‌جی  WM8000HVAوWM8000HWA  اولین ماشین لباسشویی‌هایی هستند که استاندارد پایداری برای ماشین لباسشویی‌های خانگی را کسب کرده‌اند که توسطUL Environment ،CSA Group ، انجمن سازندگان لوازم خانگی و سهام‌داران دیگر ایجاد شده است. این استانداردِ پایداری جدید تأثیرات محیطی یک محصول در 6 حوزۀ اصلی را شناسایی می‌کند: مواد، ساخت و عملکرد، انرژی و مصرف آب هنگام استفاده، نوآوری، استفاده از مواد مصرفی و مدیریت پایان عمر.

بیش از 70 محصول ال‌جی در چندین طبقه‌بندی، از ماشین لباسشویی و یخچال تا تلویزیون و دستگاه تهویۀ مطبوع، عنوان ستارۀ انرژی پربازده‌ترین محصول 2013 را در این سال دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، ال‌جی، با مجموع 32 محصول تأییدشده، از شرکای اصلی در برنامۀ تأیید محصولات بدون کربن است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را همراه با چرخۀ عمر محصول بررسی می‌کند و برای محصولات گواهی تأییدی ارائه می‌دهد که نمایانگر خنثی کردن کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

۲ نظر

HOSEIN ۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

آقاااااااااااااااااااااا نکسوسسسسسسسسسسسس ۵ رسما معرفی شد هنوز اینجا هیچ خبری نیست

حسین ۱۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
رتبه اول فروش لباسشوئی با برند خارجی در ایران به ال جی تعلق دارد و رتبه اول برتد داخلی به پاکشوما که تحن لیسانس ال جی تولید و حدود ۲۵% بازار لباسشوئی ایران را در اختیار دارد در بسیاری از کشورها نیز وضعیت به همن منوال است نتوانستم رتبه جهانی ال جی را بیابم رتبه جهانی ال جی در تولید لباسشوئی کجاست ؟
موفق باشید .

نظر دهید