۱۳ اسفند ۱۳۹۲

ال‌جی امسال می‌تازد

ال‌جی با محصولات جدید و پیشرفته وارد میدان رقابت می‌شود

ال‌جی الکترونیکس امسال برنامه‌های بزرگی دارد: معرفی اولین ساعت هوشمند با همکاری گوگل، ربودن گوی سبقت در رشد جهانی گوشی‌های، تمرکز بر فروش حاشیه‌ای بالاتر، فروش گوشی‌های پیشرفته در چین

جونگ-سئوک پارک، رئیس بخش موبایل ال‌جی، گفت که ساعت هوشمند امکاناتی دارد که تنها به گوشی‌های ال‌جی منحصر نمی‌شود و با دیگر گوشی‌های شرکت‌های رقیب نیز سازگار است.

وی در مورد مشخصات فنی ساعت هوشمند یا سیستم‌عامل آن، در مصاحبه با جمعی از گزارشگران در همایش کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا، سخنی به میان نیاورد اما فرد مطلعی به وال استریت ژورنال گفت که این ساعت با سیستم‌عامل اندروید گوگل نیرو می‌گیرد.

بازار ساعت هوشمند امسال روبه‌رشد خواهد بود. مرکز تحقیقاتی کانالیز (Canalys) سال گذشته پیش‌بینی کرد که بازار جهانی ساعت هوشمند صادراتی بالغ بر 5 میلیون دستگاه را در سال 2014 شاهد خواهد بود. طبق گفته مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، این رقم با برآورد 1.9 میلیون ساعت هوشمندی که در سال 2013 صادر شد و 61 درصد آنها با سیستم‌عامل اندروید بودند مقایسه می‌شود.

ال‌جی نیز نیاز مبرمی به سودزایی در بخش موبایل خود دارد که در سه ماهه چهارم سال گذشته کمی کاهش داشته است. این کاهش به دلیل افت قیمت متوسط گوشی‌های هوشمند بوده است؛ گرایشی که ظاهراً امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

ال‌جی امسال تصمیم دارد گوشی‌های هوشمند خود را با قیمت‌های متفاوتی به فروش برساند که در حال حاضر، گران‌ترین آنها بدون قرارداد 750 دلار و ارزان‌ترین آن زیر 70 تا 80 دلار است.

پارک، ضمن اینکه خاطرنشان کرد برآوردهای تحلیلی رشد صادرات به بازارهای جهانی حدود 10 تا 15 درصد در سال 2014 است، گفت: «ما می‌خواهیم رشدی دو برابر بیشتر از سرعت بازار داشته باشیم.»

جی اچ.لی، تحلیلگر Daiwa Securities در سئول، با افزودن این نکته که بخش موبایل در سه ماهه اول امسال وضعیت خوبی نخواهد داشت، گفت: «با افزایش حداقل 20 درصدی صادرات سالانه، امسال ال‌جی مشکل زیادی نخواهد داشت اما سؤال مهم این است که آیا سوددهی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این شرکت باید گوشی‌های پیشرفته بیشتری را برای سوددهی روانه بازار کند.»

طبق گفته مؤسسه تحقیقاتی گارتنر، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند برای مصرف‌کنندگان نهایی به 968 میلیون دستگاه در سال 2013 رسیده که نسبت به سال 2012 تا 42.3 درصد افزایش داشته است. ال‌جی با سهم 4.8 درصدی در مقام چهارم ایستاده است.

پارک مکرراً افزود که این شرکت امسال قصد دارد سهم خود را در بازار جهانی با محصولات متمایزی افزایش دهد اما در مورد اینکه چه زمانی شرکت به سوددهی می‌رسد حرفی نزد. ال‌جی می‌گوید از ایجاد قیمت‌های رقابتی زیاد و خریداران هدف گوشی‌های پیشرفته در چین، به دلیل رقابت شدید، پرهیز می‌کند. گوشی هوشمند ال‌جی G Flex، که با نمایشگر و بدنه منحنی عرضه می‌شود، یکی از آن محصولات است.

به گفته پارک، ال‌جی، بعد از تجربه ضربه بر روی بخش حاشیه، از اواخر 2012، شروع به جمع‌آوری گوشی‌های سطح پایین خود را از بازار چین کرده است زیرا رقابت قیمت واقعاً سخت است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید