۱۷ اسفند ۱۳۹۲

رشد گوشی‌های هوشمند ال‌جی با سرعتی دو برابر سرعت بازار

رویترز- شرکت ال‌جی الکترونیکس قصد دارد مجموعه گوشی‌های هوشمند خود را امسال با سرعتی دو برابر سرعت بازار بفروشد زیرا این شرکت کره جنوبی تصمیم دارد جایگاه سابق خود را، به عنوان سومین سازنده بزرگ دنیا، پس بگیرد.

به گفته رئیس بخش موبایل ال‌جی، جونگ-سئوک پارک، سال گذشته، صادرات ال‌جی با سهم بازار کمتری در حد 5 درصد، پشت هواوی ایستاد. این شرکت قصد دارد ساعت‌های هوشمندی که قادر به برقراری ارتباط با تلفن‌های رقیب هستند بسازد.

ال‌جی سال گذشته 44.7 میلیون گوشی هوشمند صادر کرد؛ یعنی 81 درصد بیش‌تر از سال قبل. ال‌جی هزینه‌های سنگینی بر کم کردن فاصله با پیشگامانی نظیر اپل و سامسونگ صرف کرد اما بخش موبایل ال‌جی هنوز نیاز به رشد بیشتری دارد تا به سوددهی بازگردد.

این شرکت تصمیم دارد با معرفی مدل‌های بیشتر و جذب گروه گسترده‌تری از مشتریان فروش را افزایش دهد. معرفی گوشی ال‌جی G2 mini در بارسلون، که نسخه ارزان‌تر گوشی پرچمدار G2 است، آن هم درست چند هفته بعد از معرفی گوشی G Pro 2 با نمایشگر بزرگ، نمونه‌ای از این اقدامات است.

پارک گفت: «من انتظار دارم که رقابت با سازندگان دو جایگاه بالاتر برای سهم بازار سخت‌تر باشد و طبیعتاً رقابت قیمت نیز شدت خواهد گرفت.»

بخش موبایل ال‌جی، بعد از افتی که در سه ماه پایانی مختوم به دسامبر شاهد بود، مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی بازگردد و امسال هم به صرف هزینه بسیار برای ترویج مدل‌های پیشرفته سپری خواهد شد.»

به گفته پارک، رشد فروش گوشی‌های هوشمند در اقتصاد پیشرفته با گسترش بیشتر گوشی‌های هوشمند در حال کند شدن است و مجموع رشد فروش در بازار امسال 10 تا 15 درصد خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که مرکز تحقیقاتی IDC، فروش کلی سال گذشته 38 درصد افزایش داشت و به یک میلیارد گوشی هوشمند رسید.

همچنین، پارک گفت که ال‌جی تصمیم دارد بر دلگرم کردن و جلب اعتماد فروشندگان منطقه‌ای در چین ادامه دهد؛ یعنی جایی که گروه لنووو با پیشنهاد 2.9 میلیارد دلاری بخش موبایل موتورولای گوگل را خرید و ال‌جی را از مقام سوم به مقام پنجم کشاند.

پارک گفت: «ما در چین از طریق سرمایه‌گذاری بر کانال‌های فروش بر رشد حجم فروش تمرکز می‌کنیم اما این سرمایه‌گذاری بسیار گران خواهد بود.»

«ما یک تغییر راهبردی در اواخر 2012 داشتیم که بر مدل‌های پیشرفته تمرکز دارد و هدف از آن رشد فروش از طریق مشارکت با اپراتورهای موبایل است.»

۲ نظر

saeed ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ادمین خبری از زمانبندی اپدیت گوشی های سری جی نشده؟

ال جی ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
خیر هنوز

نظر دهید