۰۱ اسفند ۱۳۹۲

چرا تلویزیون‌های OLED منحنی‌اند؟

انحنا خوب است. چه در لاین لذت‌بخش یک جاده زیبا و ساکت و چه پرواز آزاد توپ به سمت گوشه بالای دروازه، انحنا همیشه جالب‌تر از یک خط صاف و مستقیم است.

همین قاعده در اتاق نشیمن شما نیز صدق می‌کند. تلویزیون شما فقط یک مستطیل بزرگ سیاه است که این روزها هر کسی دارد. اشتباه نگیرید- ظاهر تلویزیون‌های امروز به یمن وجود پایه‌های کوچکتر، باریک‌تر بودن لبه‌ها و ساختار باریک خیلی بهتر از قبل است. به این معنی که وقتی این تلویزیون‌ها از کنار مشاهده شوند چیزی دیده نمی‌شود. این تا وقتی است که شما تفاوت حیرت‌انگیزش را هنوز مشاهده نکرده‌اید؛ رژه فناوری در کیفیت تصویر زمانی ایجاد می‌شود که تلویزیون را روشن می‌کنید.

اما اگر فکر می‌کنید جدیدترین تلویزیون‌ها ظاهر خوبی دارند، تلویزیون‌های OLED ال‌جی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. OLED یعنی رنگ‌های زنده‌تر و سیاهی عمیق‌تر. بنابراین، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بهتر به نمایش درخواهند آمد و تأثیر بیشتری خواهند داشت. اما تلویزیون‌هایOLED  ال‌جی نسبت به تلویزیون‌های نسل پیش لبه‌های پیشرفته‌تری دارند و این لبه منحنی است.

منطقی که در پس تلویزیون‌های منحنی وجود دارد ساده است. اگر درست روبه‌روی یک تلویزیون صفحه‌تخت بنشینید، گوشه‌های تلویزیون نسبت به جایی که شما نشسته‌اید دورتر از مرکز تلویزیون هستند و لبه‌های قاب را دچار اعوجاج می‌کنند. همین باعث می‌شود اشیا به سمت کناره‌های صفحه‌نمایش کشیده شوند و نسبت به چیزهایی که در وسط هستند کوچک‌تر به نظر برسند.

صفحه‌نمایش منحنی باعث می‌شود تصاویر در تمام سطح متحد و یکپارجه باشند. نتیجه این است که تلویزیون‌های نسل جدید تصاویر حیرت‌انگیز و باورنکردنی ایجاد می‌کنند که با ظاهر پیشرفته آنها مطابقت دارد و تصویر را به میدان دید طبیعی ما نزدیک‌تر می‌کند.

تلویزیون‌های OLED منحنی ال‌جی فقط به ظاهر نپرداخته‌اند. این تلویزیون‌ها پر از امکاناتی هستند که تصاویری زنده ایجاد کنند که شما را جذب خود کنند؛ حال هر چه می‌خواهید تماشا کنید. پیکسل فرعی سفید که در تلویزیون‌های ال‌جی منحصربه‌فرد است گستره رنگ‌های موجود را توسعه می‌دهد و دقت رنگ را بهبود می‌بخشد. این یعنی چیزی که شما تماشا می‌کنید بیشتر به خود طبیعی آن مطابقت دارد.

کنترل حرکات و زاویه دید نیز بهتر شده است. به همین دلیل تلویزیون‌های OLED ال‌جی، در هر زاویه‌ای که نشسته باشید، رنگ‌های روشن و پایداری ایجاد می‌کنند. سه‌بعدی نیز بهتر به نظر خواهد رسید: نمایشگر منحنی باعث می‌شود محتوای سه‌بعدی شما را بیشتر در تصویر غوطه‌ور کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید