۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

چرا تلویزیون OLED ال‌جی؟

نهایت تصویر در تلویزیون OLED؛ اولین تلویزیون منحنی جهان

 

هیچ انقلابی عظیم‌تر از اختراع تلویزیون نخواهد بود مگر اولین تلویزیون OLED منحنی جهان. اما چرا تلویزیون OLED ال‌جی؟

الگویی جدید از شکل و کیفیت صفحه نمایش

شکل و طرح فوق‌العاده این تلویزیون زاویه دید راحتی برای بیننده به ارمغان آورده است. این راحتی دید رویایی بود که اکنون با فناوری بی‌نظیر ال‌جی محقق شده است.

 

کنتراست رنگ بی نهایت

هر پیکسل نوردهی مخصوص به خود را دارد و به نوردهی توسط لامپ مرکزی یا واسط بین پیکسل‌ها نیاز ندارد. پس هر پیکسل قابلیت کنترل نوردهی و درخشندگی خود را به صورت مجزا دارد. همین این امر سبب می شود عمق رنگ و تناژ تولید شده توسط آن جلوه‌های طبیعی و تصاویر فوق واقعی و نزدیک به رنگ سوژه اصلی نزدیک به بی‌نهایت را تولید کند.

 

4 پیکسل رنگ

فناوری پخش تصاویر با استفاده از 4 رنگ با افزودن یک رنگ به سه رنگ اصلی (قرمز، سبز و آبی) پدید می‌آید و باعث می‌گردد تغییرات شگرفی در بازه پوششی رنگ‌های اصلی و تصحیح وضوح رنگ‌ها حاصل آید. این تغییرات به طور قابل توجهی باعث شده قدرت پخش رنگ در هر پیکسل OLED بیشتر شود.

 

قدرت انطباق تصاویر متحرک بالا

سرعت پاسخگویی در تلویزیون OLED ال‌جی صدها برابر بیشتر از تلویزیون‌های LED موجود در بازار است. این ویژگی سبب می‌شود تصاویر با سرعت
بسیار بالا بدون پرش و جاماندگی با شفافیت بسیار به نمایش درآیند. با همان سرعتی که تصاویر را در زندگی طبیعی می بینید و با همان زیبایی که رنگ‌ها در طبیعت چشم را می‌نوازند. تصاویر در OLED ال‌جی به نمایش در می‌آید.

زاویه دید وسیع

مهم نیست از چه زاویه‌ای به تصاویر نگاه می‌کنید! در تلویزیون OLED ال‌جی، دیگر محدودیتی به نام زاویه دید وجود ندارد. شاید در سایر تلویزیون‌ها تجربه کرده باشید که تصاویر به خوبی دیده نمی‌شوند و کنتراست از بین می‌رود. تلویزیون OLED ال‌جی با بهره‌گیری از فیلترهای پالایش رنگ به بهینه سازی و جلوگیری از شکست رنگ در تصاویر می‌پردازد. نتیجه این خلاقیت، تصاویر کامل با زاویه دید وسیع و رفع شکست رنگ از هر زاویه‌ای است.

طراحی

 انحنای صفحه‌نمایش به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که با زاویه و طیف دید چشم همگون باشد. تصاویر به گونه‌ای ارائه می‌شوند که چشم آنها را با فواصل یکسان از نقاط مختلف صفحه نمایش دریافت می‌کند. این یکی دیگر از مزایای صفحه‌نمایش منحنی است. زاویه انحنای این صفحه‌نمایش با الهام گرفتن از چشم انسان و با اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق و پیشرفته علمی ساخته شده است. ما حصل این طراحی خیره کننده عدم شکست رنگ اجسام در صفحه‌نمایش و جلوگیری از بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی اجسام در گوشه‌های تلویزیون نسبت به مرکز تصاویر است.

پایه کریستال

شکل و فرم تلویزیون منحنی OLED ال‌جی به گونه‌ای است که اجازه نوآوری را به طراح داده است. محصولی که ملاحظه می‌نمایید با پایه شفاف کریستال و مخفی خود یکی از دستاوردهای نوین در سبک طراحی و ابداعی جدید در طراحی‌های بهینه و کمینه‌گرا است. توهم لذت بخش شناور بودن تلویزیون و صفحه‌نمایشی که بدون پایه معلق است دستاوردی نوین در طراحی برای نهایت غوطه‌ور شدن در تصاویر و لذت تماشای آنها است.

صفحه نمایش منحنی

اولین تلویزیون منحنی ال‌جی در ارائه الگوی جدیدی از شکل صفحه‌نمایش و کیفیت پیشرو است. همین امر منجر به تبدیل تلویزیون‌های صفحه‌تخت به منحنی شده است.

سینما سه‌بعدی

آنچه یک محتوای دوبعدی را بهترین می‌کند در دیدن محتوای سه‌بعدی نیز همان اثر را دارد. تصور کنید ترکیب بهترین کیفیت تصویر و مناسب‌ترین شکل صفحه‌نمایش، یعنی صفحه منحنی، می‌تواند لذت دیدن تصاویر سه‌بعدی را به اوج خود برساند. در این نوع سه‌بعدی با اتکا به کنتراست بی‌نهایت تلویزیون  OLED و عمقی که به تصاویر داده می‌شود حس غوطه‌ور شدن در محتوا به چشم علاقه‌مندان به این سرگرمی القا می‌شود.

عینک‌های سه‌بعدی راحت

عینک‌های سینما سه‌بعدی بسیار سبک، بدون پرش، بدون نیاز به شارژ یا باطری و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و به کاربران راحتی دیدن تصاویر سه‌بعدی به مدت طولانی را ارمغان می‌دهند.

سه‌بعدی بدون پرش

برخلاف سایر تلویزیون‌های سه‌بعدی سینما سه‌بعدی ال‌جی بدون پرش است و در نگاه طولانی مدت به محتوای سه‌بعدی باعث آسیب به چشم نمی‌گردد. همچنین، به دلیل طراحی منحنی تلویزیون، تصاویر بسیار شفاف‌تر و راحت‌تر برای چشم هستند.

تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون هوشمند جدید ال‌جی با کمک کنترل جادویی به شما امکان لذت بردن از برنامه‌های مورد علاقه‌تان، محتواهای بومی، محتواهای پیشرفته با کنترل آسان می‌دهد. به سادگی، اشاره کنید، ترسیم کنید، صحبت کنید و به اشتراک بگذارید. این معنای واقعی تفریحات هوشمند است.

منوی اصلی هوشمند

رابط کاربری را می‌توانید به راحتی و به دلخواه خود تغییر دهید و به آسانی استفاده کنید. این منوی اصلی هوشمند با طراحی پیشرفته، کاربری را آسان‌تر کرده و فضای بیشتری را برای تغییرات به کاربر ارائه می‌دهد.

کنترل جادویی

اشاره کردن، چرخ، ژست و کنترل صوتی، بهترین و راحت‌ترین ابزارهای کنترل تلویزیون، اکنون دسترس کاربران است.

اشتراک گذاری هوشمند (Smart share)

جستجوی فایل‌های موجود در وسایل جانبی، به اشتراک‌گذاری بی‌سیم آنها و تماشای آن در بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش موجود در خانه با نرم‌افزار  Smart share در خدمت شماست. یک تلویزیون هوشمند واقعی که به آسانی هر چه تمام‌تر با روش‌های گوناگون به سایر وسایل بدون هیچ محدودیتی متصل می‌شود.

۲ نظر

حسین ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
تلوزیونهای ۴K یا همان اولترااچ دی ال جی با فن آوری OLED در سایزها ۵۵ تا ۷۷ اینچ چه زمانی وارد بازار ایران می گردند با توه به بررسی این دو فن آوری بنظر می رسد نهایت تلوزیونهای تولید شده تا امروز از جنبه وضوح و کنتراست تصویر باشند ؟
موفق باشید .

َArash ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

شنیده MCIیا همون انطباق تصویرش که شفافیت و زلالی تلوزیون را نشون میده حدود ۱۲۰۰مگا هرتز هستش ..آیا صحت داره..؟؟؟؟؟

نظر دهید