۱۷ تیر ۱۳۹۳

بهره‌وری انرژی ال‌جی در استادیومArena da Baixada برزیل برای لذت کامل از فوتبال

سیستم عالی مولتی وی ال‌جی بهره‌وری انرژی، امکانات دوستدار محیط زیست و عملکرد قدرتمندی ارائه می‌دهد

استادیوم Joaquim Américo Guimarães در کورتیبیای برزیل، که در نزد طرفداران بهArena da Baixada  مشهور است، امسال برای میزبانی از 4 مسابقه بین‌المللی فوتبال نوسازی شده است. افزودن صندلی‌های بیشتر و پوشاندن استادیوم با سقف جمع‌شدنی جزیی از بهبودهایی است که ایجاد و منجر به افزایش ظرفیت تا 40 هزار نفر شده است. از آنجا که مسابقات در طی تابستان داغ، در خرداد و تیر ماه انجام می‌شود، سازندگان استادیوم ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) را برای نصب سیستم VRF بسیار کارامدش، یعنی سیستم مولتی وی، در مناطق اداری، مکان نشستن تماشاچی‌ها و امتیازدهی در استادیوم انتخاب کردند.

استادیوم Arena da Baixada اولین استادیوم در دنیا است که به سیستم مولتی وی ال‌جی مجهز است. وقتی سیستم مولتی وی داخل مجموعه به کار رفت، توانست استادیوم را به سطحی از بازده انرژی هدف برساند که با خط استاندارد ASHRAE 90.1 امریکا مطابقت داشت. مولتی وی ضریب عملکرد (COP) چشمگیر 4.6 دارد که به مرور زمان به استادیوم کمک می‌کند تا به بازگشت بی‌نظیر سرمایه دست پیدا کند. این سیستم از R-410A، سرمایش دوست‌دار اوزون، استفاده می‌کند و از تأییدیه پیشگامی در طراحی محیطی و انرژی (LEED) بهره‌مند است که توسط شورای ساخت‌وساز سبز امریکا (USGBC) ایجاد شده است.

پروژه استادیوم Arena da Baixada عملاً همراه با چالش بود زیرا کنترل دما باید کارامد و در عین حال، بین بخش‌های مختلف استادیوم منعطف می‌بود. در مجموع، 70 دستگاه خارجی، هر کدام با ظرفیت 8HP تا 20HP، و 198 دستگاه داخلی، شامل کاست‌های سقفی و دستگاه‌های داخلی داکت همراه با 85 پنکه و هواکش نصب شد. در نتیجه، ترکیب دستگاه‌های داخلی و خارجی به نتیجه دلخواه، هم از جنبه مؤثر بودن و هم چندکاره بودن، حاصل می‌شود.

جای-سونگ لی، رئیس شرکت راهکارهای انرژی و تهویه مطبوع هوای ال‌جی در بخش کسب‌وکار سیستم‌های تهویه مطبوع (SAC)، گفت: «ما بسیار مفتخریم که سیستم‌های تهویه مطبوع تجاری خود را در یکی از بزرگترین استادیوم‌های فوتبال در برزیل نصب کرده‌ایم. به عنوان تنها تأمین‌کننده محصولات HVAC، ما به خودمان افتخار می‌کنیم که نیاز همه مشتریان را، چه کوچک و چه بزرگ، برآورده می‌کنیم. حضور به عنوان بخشی از استادیوم و تاریخچه باورنکردنی‌اش در طی یکی از بزرگترین رخدادهای ورزشی در دنیا یک افتخار واقعی است.»

در حالی که بیشتر موفقیت مربوط به فناوری پیشرفته سیستم VRF است، توانایی ال‌جی برای همکاری نزدیک با مشتریان و مدیریت پروژه از شروع تا پایان یکی از المان‌های اصلی است. وقتی نصب کامل شد، ال‌جی بسته‌ای کامل از آموزش فنی و پشتیبانی اجرایی را با ضمانت در عملکرد عالی تهویه مطبوع هوا در زمان انجام بازی‌ها ارائه داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید