۰۶ آبان ۱۴۰۲

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه سوم سال 2023 را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی درآمد تلفیقی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده که مبلغ ۲۰.۷ تریلیون وون و سود عملیاتی ۹۹۶.۷ میلیارد وون بوده است و هر دوی آن‌ها دومین ارقام بالای سه ماهه سوم تاریخ این شرکت هستند. این عملکرد قابل‌توجه توسط راهکارهای اصلی تجارت لوازم‌خانگی و راهکارهای خودرو این شرکت شکل گرفته است. سود عملیاتی لوازم‌خانگی بیش از دو برابر مقدار سال گذشته بوده و این در حالی است که راهکارهای خودرو نیز سود عملیاتی بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

این عملکرد قوی بازتابی از فرایند نرم این شرکت در اجرای چشم‌انداز آینده‌اش برای سال ۲۰۳۰ میلادی است که منجر به درآمد و سود قابل قبول آن هم با وجود کندی طولانی مدت اقتصادی می‌شود. اصول چشم‌انداز ۲۰۳۰ ال‌جی در ماه ژوئیه سال جاری اعلام شدند و روی گسترش تجارت B2B، نوآوری مدل کسب‌وکار غیر سخت‌افزاری و همچنین توسعه و دستیابی به موتورهای رشد جدید با هدف فراتر رفتن از یک شرکت لوازم‌خانگی و تبدیل شدن به یک شرکت راهکارهای زندگی هوشمند متمرکز بوده است. ال‌جی قصد دارد تا به شرکتی بزرگ تبدیل شود که تجربیات و فضاهای مختلف را گسترش بدهد و آن‌ها را با هم مرتبط کند.

رشد درآمد تا حد زیادی با گسترش B2B از جمله در زمینه قطعات خودرو و سیستم‌های HVAC حاصل شده که یک عامل کلیدی پشت به ثبت رسیدن دومین رقم بالای درآمد در سه ماهه سوم در تاریخ این شرکت بوده است. درآمد در بخش B2B به طور قابل‌توجهی رشد داشته و تقریباً ۳۵ درصد از درآمد کلی در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

بخش‌های B2B در مقایسه با B2C کمتر تحت‌تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفتند و زمانی که کسب‌وکار به‌درستی راه‌اندازی شود، می‌توان انتظار درآمد و سود ثابتی را داشت. معیار دیگر نیز تأثیر قفلی است که می‌تواند به توسعه یک رابطه قوی و بلندمدت با مشتریان کمک کند. ال‌جی قصد دارد با فراتر رفتن از عرضه محصولات B2B و گسترش به ارائه راهکارهای تجاری با ارزش افزوده بالا در ارتباط با محصولات عرضه شده، فرصت‌های رشد بیشتری را در این منطقه ایجاد کند. هدف نیز افزایش درآمد B2B به بیش از ۴۰ تریلیون وون تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

سود عملیاتی سه ماهه سال ۲۰۲۳ چه نسبت به سه ماهه قبل و چه نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است. یکی از عوامل کلیدی سودآوری بالا نیز نوآوری مدل تجاری شرکت بود که ترکیب راهکارهای غیر سخت‌افزاری همچون سرویس‌های اشتراکی و محتوا با محصولات سخت‌افزاری سنتی همچون لوازم‌خانگی و تلویزیون‌ها بوده است. در گذشته، زمانی که یک محصول فروخته می‌شود، درآمدی یکباره و ثابت ثبت می‌شد. با این حال، امروزه این امر به درآمد مکرر در استفاده از راهکارهای مختلف در پلتفرم‌های نصب شده در میلیون‌ها محصول مورد استفاده مشتریان ال‌جی تبدیل شده است.

ال‌جی در راستای توسعه و دستیابی به موتورهای رشد تازه، به دنبال آن است تا روی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای امیدوارکننده تمرکز کند، کسب‌وکارهایی که نه‌تنها پتانسیل بالایی نشان داده‌اند بلکه می‌توانند با کسب‌وکارهای موجود هم‌افزایی داشته باشند. سرمایه‌گذاری در شارژ وسایل نقلیه برقی نمونه اصلی چنین استراتژی‌ای است. این شرکت با همکاری با شرکای مختلف برنامه‌هایی برای گسترش جهانی در این زمینه از سال آینده میلادی دارد.

عملکرد یکپارچه و پیشرفت محکم سه رکن چشم‌انداز ۲۰۳۰ ال‌جی یعنی رشد پیشرو شرکت (B2B)، ایجاد سود (غیر سخت‌افزاری) و افزایش ارزش سازمانی (موتورهای رشد جدید) نمایشی قوی از پیشرفت ال‌جی به سمت دستیابی به Triple 7 (متوسط نرخ رشد و سود عملیاتی ۷ درصد یا بیشتر و رسیدن ارزش شرکت به نسبت EBITDA ۷ یا بیشتر) است.

ال‌جی همچنان روی تسریع تلاش‌های تحول سبد تجاری خود در سه ماهه چهارم سال متمرکز خواهد بود و به دنبال حفظ رشد بالا در B2B با راهکارهای قطعات خودرو است. این در حالی است که هم‌زمان با نزدیک شدن به فصل اوج پایان سال، فروش محصولات کلیدی بیشتر خواهد شد. به طور هم‌زمان، این شرکت قصد دارد تا بازدهی را از طریق پیش‌بینی افزایش تقاضا برای تضمین سودآوری پایدار در آینده بهینه کند.

شرکت لوازم‌خانگی و راهکار هوای ال‌جی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی درآمد ۷.۴۵ تریلیون وون و سود عملیاتی ۵۰۴.۵ میلیارد وون را به دست آورده است. سود عملیاتی بیش از دو برابر سال گذشته بوده که ناشی از رقابت قوی در کل عملیات تجاری از جمله تولید، تدارکات و استراتژی است. درآمد در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته قوی مانده که به لطف تغییر در موقعیت استراتژیک مجموعه محصولات و در پاسخ به کاهش تقاضا و همچنین گسترش مجموعه‌های B2B  همچون سیستم‌های HVAC، قطعات و لوازم توکار بوده است. ال‌جی قصد دارد از روند الکتریکی‌سازی و کربن‌زدایی در سیستم‌های HVAC استفاده کند تا شتاب رشد B2B خودش را تسریع بخشد. به‌عنوان مثال در آمریکا این شرکت اخیراً متعهد به انجام یک سری اقدامات در حمایت از هدف ایالت کالیفرنیا برای نصب شش میلیون پمپ حرارتی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ شده است. ال‌جی همچنین به طور فعال در حال گسترش سبد محصولات HVAC خودش با سیستم‌های هوای اختصاصی فضای باز است. در سه ماهه چهارم سال ال‌جی به دنبال گسترش تغییر در پارادایم لوازم‌خانگی با گسترش LG ThinQ UP 2.0 به سرویس‌ها و اشتراک‌ها خواهد بود. چهار ویژگی ارتقا یافته برای ThinQ UP هم اکنون در آمریکای شمالی عرضه شدند که سرعت نوآوری تجربه مشتری را تسریع می‌کنند.

درآمد سه ماهه سوم شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی ۲.۵ تریلیون وون و سود عملیاتی آن ۱۳۴.۹ میلیارد وون بوده است که بالاترین میزان درآمد و سود عملیاتی در سه ماهه سوم کل تاریخ این شرکت است. این شرکت بر اساس مدیریت پایدار زنجیره تأمین خود و تعداد سفارشات عقب افتاده که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۱۰۰ تریلیون وون برسد، سرعت رشد خودش را افزایش داده است.

انتظار می‌رود این واحد تجاری برای اولین بار در سال جاری از درآمد سالانه ۱۰ تریلیون وون فراتر برود و زمینه را برای تبدیل شدن به یک نیروی محرکه کلیدی در رشد کلی ال‌جی فراهم کند. با وجود برخی نگرانی‌ها از کاهش موقت تقاضا در صنعت قطعات خودرو، انتظار می‌رود که به دلیل انتقال سریع به خودروهای برقی و افزایش تقاضا برای قطعات با ارزش افزوده بالا، رشد این شرکت همچنان بالا باشد. با توجه به چنین تحولاتی نیز ال‌جی قصد دارد تا با تمرکز بر پروژه‌های با ارزش افزوده بالا و تسریع تولید منطقه‌ای خودش در کارخانه LG Magna در راموس آریزپ مکزیک، شتاب رشد خودش را حفظ کند.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه سوم ۳.۵۷ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۱۰.۷ میلیارد وون را به ثبت رسانده است. این شرکت رشد سودآور خودش را با مدیریت مؤثر هزینه‌های بازاریابی و علی‌رغم افزایش قیمت‌های پنل‌های ال‌سی‌دی حفظ کرده و در عین حال نیز منابع سود خودش را بر اساس رشد کسب‌وکار محتوا و خدمات مبتنی بر پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند متنوع کرده است. این شرکت در حال تسریع گذارش از یک شرکت مبتنی بر محصول به یک تجارت سرگرمی و رسانه مبتنی بر پلتفرم است چراکه بازار محتوا و خدمات رشد قابل‌توجهی دارد. برای این منظور نیز این شرکت علاوه بر گسترش همکاری با ارائه‌کننده‌های محتوای مختلف، سیستم‌عامل تلویزیون خودش را ارتقا داده تا تجربه محتوایی مشتریان را گسترش بدهد. پیش‌بینی می‌شود که تعداد تلویزیون‌های مجهز به سیستم‌عامل webOS تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیون دستگاه برسد.

درآمد شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی در سه ماهه سوم سال ۱.۳۳ تریلیون وون که زیان عملیاتی ۲۰.۵ میلیارد وون را به همراه داشته است. کاهش تقاضا برای محصولات آی‌تی دلیل عملکرد ضعیف درآمد و سود این شرکت بوده است. با تداوم شرایط چالش‌برانگیز کسب‌وکار، این شرکت همچنان به نوآوری در تجربیات مشتریان خود با مجموعه‌های برتر فناوری اطلاعات همچون نمایشگرهای تجاری و لپ‌تاپ‌های تاشو ادامه می‌دهد و همچنین در تقویت تجارت شارژ خودروهای برقی که یکی از موتورهای رشد جدید ال‌جی است، پیشرفت می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید