۰۱ مرداد ۱۳۹۳

تابستان؛ فصل بوته‌های تر و تازه و خوشمزه

 

در میان سبزیجات و میوه‌های معطر تابستانی، گیاهان بوته‌ای لذیذ و گوجه‌فرنگی‌های رسیده سرسبد همه فروشگاه‌های محصولات کشاورزی هستند. به سختی می‌توان سبد خود را از همه این خوراکی‌های تازه‌ای که در مغازه‌ها یا میادین میوه‌ و تره‌بار می‌بینید پر نکنید؛ آن هم وقتی که می‌خواهید آخر هفته خود را به یک سفر کوتاه مزین کنید. چه کسی می‌تواند از محصولات کشاورزی محلی تازه صرف نظر کند؟ البته، خرید سبزیجات و میوه‌های تازه یک امتیاز بزرگ دارد: لازم نیست این همه نعمت تابستانی را به همین فصل محدود کنید. با کمی هوش، و یک فر، می‌توانید آن را برای لذت بردن در تمام سال حفظ کنید.

نمی‌دانید با بوته‌های خوشمزه چه کنید؟

از بوته‌های تازه تابستانی نمی‌توان به سادگی گذشت. شما می‌توانید قبل از رسیدن به آنها در فروشگاه یا مغازه میوه‌فروشی، عطرشان را از چند قدمی حس کنید. شما آنها را دسته‌ای می‌خرید اما معمولاً برای هد وعده غذا کمی از انواع آن را استفاده خواهید کرد یا شاید خودتان این بوته‌ها را در باغچه پرورش می‌دهید. در این صورت، می‌تواند بوته‌های بیشتری داشته باشید و ندانید با آنها چه کنید.

جای نگرانی نیست: به راحتی می‌توان سبزیجات را با عطر و طعمی ماندگار خشک کرد. تنها چیزی که لازم دارید این است که چند ساعت در فر بگذارید. این ویدئو را ببینید تا دستورالعمل گام به گام برای خشک کردن سبزیجات را یاد بگیرید:

[my_video url=https://lgblog.ir/wp-content/uploads/2014/07/Summer-goodies-year-round-LG-US-Blog.flv]

اگر وقتتان کم است یا فر اشغال شده است، مایکروویو می‌تواند این کار را انجام دهد:

  • بشقاب‌های نرم مخصوص مایکروویو را بردارید، آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و بوته‌های گیاهی و خوشمزه خود را در یک لایه روی آن قرار دهید. سپس، روی بوته‌ها را با دستمال کاغذی دیگری بپوشانید.
  • بشقاب را درون مایکروویو به مدت 30 ثانیه با قدرت بالا قرار دهید تا سبزیجات کاملاً خشک شوند. (مدت زمان خشک شدن بر حس رطوبت گیاه ممکن است متفاوت باشد.)
  • مراقب باشید آنها را نسوزانید. وقتی خشک شدند، آنها را خرد کنید و درون ظرف شیشه‌ای بگذارید و درب آن را ببندید؛ درست مثل ویدئویی که در بالا نمایش داده شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید