۲۳ مهر ۱۳۹۳

راه‌هایی برای صرفه‌جویی در مواد شوینده

بخشی از لباس شستن به سرمایه‌گذاری در مواد شوینده، نرم‌کننده، سفیدکننده یا دیگر محصولات که برای افزایش تمیزی تولید شده‌اند مربوط می‌شود. اما آیا واقعاً همه این مواد برای تمیز کردن لباس‌ها لازم هستند؟ و چقدر می‌توان از هزینه خرید چنین موادی کم کرد و جیب خود را خالی نکرد؟ اولین چیزی که باید در کاهش هزینه مواد شوینده در نظر گرفت انتخاب نوع ماشین لباسشویی و خشکشویی است. آیا ماشین لباسشویی شما ال‌جی است یا مانند ماشین لباسشویی‌های ال‌جی از نوع پربازده است و انرژی را به شیوه‌ای سودمند و مؤثر مصرف می‌کند؟ اگر این چنین است، این می‌تواند بدان معنی باشد که شما می‌توانید از فرمول‌هایی استفاده کنید که مواد شوینده، نرم‌کننده و سفیدکننده متمرکز دارند.

راه دیگر برای کاهش هزینه‌های شستن لباس در نظر گرفتن نیازهای شست‌وشو است. مثلاً این که چقدر لباس‌های شما کثیف هستند؟ لباس‌های کم‌چرک معمولی نیاز به مواد شوینده خاص با محصولات لکه‌بر سنگین ندارند. اگر بارهای شست‌وشوی متفاوت دارید، یک ماده شوینده معمولی برای لباس‌های معمولی و یکی دیگر برای لباس‌های چرک بگیرید. اگر در خانه نوزاد یا فرزند کوچکی دارید، لازم نیست هزینه اضافی برای خرید ماده شوینده مخصوص لباس بچه متحمل شوید. مگر اینکه کودک شما حساسیت داشته یا پزشک این طور توصیه کرده باشد. در عوض، شما می‌توانید برای شست‌وشوی لباس‌های کودکان از هر برندی استفاده کنید که بدون مواد معطر و رنگدانه باشد.

بهترین راه برای صرفه‌جویی در پول برای مواد شوینده خرید از حراجی‌ها و استفاده از تخفیف‌هایی است که برندها در زمان‌های خاص ارائه می‌دهند.

۱ نظر

حسین ۲۳ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
موارد قابل توجه :
۱- فیلتر لباسشوئی پس از هربار شتشو از محل خود خارج و تمیز فرمائید .
۲ – لباسشوئی های ال جی دارای دکمه استفاده از نصف ظرفیت می باشد در صورتیکه حجم لباس شما کم است و . ستشوی آنها ضروری حتما از این دکمه استفاد کنید .
۳- لباس ها را بصورت هفتگی جمع آوری و به دو گروه سفید و رنگی تقسیم و بصورت مجزا در داخل لباسشوئی بریزید . برای صرفه جوئی حتما از ظرفیت کامل لباسشوئی استفاده نمائید .
۴- لباسشوئی های ال جی دارای ورودیهای مجزای آب سرد و گرم می باشد با توجه به گرانتر بودن قیمت برق نسبت به گاز طبیعی برای کاهش هزینه شستشو حتی الامکان از آب گرم منزل استفاده نمائید .
۵- برای شتشو پرده ابتدا از یکی از برنامه های کوتاه مدت و یا آبکشی استفاده و بعد شستشوی اصلی انجام گیرد تا از چرک مردگی پرده ها جلو گیری گردد .
۶- استفاده از مایع سفید کننده ( وایتکس ) و یا قرص های سفید کننده تاثی مخرب بر الیاف پارچه و نوارد لاستیکی دور درب ماشین لباسشوئی دارد حتی المقدور از بکار بردن آن اجتناب و در صورت نیاز ابتدا بصورت دستی با استفاده از سفید کننده اقدام به لکه زدائی نمائید و بعد در ماشین بیندازید.
۷ – از تراز بودن لباسشوئی خود مطمئن گردید این کار علاوه بر جلو گیری از لرزش و ایجاد صدا بر عمر قطعات لباسشوئی خواهد افزود .
۸- محفظه پودر لباسشوئی براحتی از محل خود خارج می گردد هر سه ماه یکبار آن را از محل خود خارج و رسوبات پودر را با استفاده از آب ولرم از روی محفظه پاک کنید .
۹ – استفاده از پودرهای انزیم دار در از بین بردن لکه های چربی و مواد غذایی تاثیر زیادی دارد با توجه به تفاوت اندک هزینه از بکار بردن آنها غفلت نکنید .
۱۰ – برای پایداری رنگ و جلوه ظاهری دستگاه بویژه در مورد رنگ های سربی و نقره ای از نظلفت هفتگی دستگاه دریغ نورزید برای این موضوع از پارچه نمدار و در صورت نیاز کمی مایع ظرفشوئی استفاده کنید .
۱۱ – پس از خارج کردن لباس ها ۵ ساعت درب لباسشوئی را برای خروج بخار باز بگذارید این موضوع باعث افزایش عمر دستگاه بویژه نوار دور درب آن می گردد .
۱۲ – لباسهای پشمی قدرت جذب بالای آب را دارند هرچند ظرفیت اکثر مدلهای ال جی ۷ کیلو گرم است اما برای شستن لباس های پشمی حداکثر وزن مجاز ۸۰۰ گرم تا یک کیلو گرم است .
۱۳ – بلافاصله پس از خارج کردن لباس ها از لباسشوئی امکان اتو کردن آنها با اطوی خشک وجود دارد آویزان کردن پرده ها بمحض خارج کردن از لباسشوئی و در صورت نیاز استفاده از بخارشوی برای صاف کردن چین و چروکها کار شما را بسیار راحت خواهد نمود .
۱۴ – در صورت شنیدن هر گونه سرو صدای غیر معمول دستگاه را خاموش و از طریق بخش خدمات پس از فروش برای رفع اشکال حادث شده اقدام نمائید .
موفق باشید .

نظر دهید