۱۷ آذر ۱۳۹۳

مصاحبه با بیونگ-چول آن، معاون بخش OLED در LG Display (بخش دوم)

در مطلب پیشین، مصاحبه با بیونگ-چول آن، معاون بخش OLED در LG Display را با شما به اشتراک گذاشتیم و در مورد سوددهی OLED و فناوری نهفته در OLED اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. اکنون ادامه مصاحبه را بخوانید.

آیا رخدادی به‌یادماندنی در طول فرایند ساخت OLED پیش آمد؟

وقتی ما برای اولین بار فناوری OLED را ایجاد کردیم، یک RGB OLED در ابعاد 15 اینچ ساختیم اما وقتی در خط تولید نسل هشتم که در اصل تلویزیون 55 اینچ LCD تولید می‌کرد ساخته نشد از لحاظ هزینه خیلی مقرون به‌صرفه نبود. از آنجا که RGB OLED نوعی فناوری است که نمی‌تواند در خط تولید نسل هشتم ساخته شود، شروع به تولید فناوری WRGB کردیم و در همان حال نیز RGB OLED را می‌ساختیم. وقتی نوبت به تصمیم‌گیری رسید که از کدام فناوری استفاده شود، ما با RGB و WRGB آزمون کور انجام دادیم و نتایجی که حاصل شد نشان داد که هر دو میزان مشابهی از کیفیت را دارند.

در آن زمان، WRGB OLED نسبتاً ناکارامد بود اما ما دریافتیم که می‌توانیم کارایی و راندمان را بالا ببریم. بنابراین، تصمیم گرفتیم WRGB OLED را تولید کنیم. برای این کار، ما باید در تجهیزات خط تولید نسل هشتم سرمایه‌گذاری می‌کردیم. در آن زمان، تصمیم سختی بود اما به دلیل اینکه شرکت منابع خود را با ذهنی چالشی سرمایه‌گذاری کرده بود، شرکت LG Display توانست این فناوری را تولید کند و دست کم دو-سه سالی از سایر رقبا جلوتر باشد.

شنیده‌ام که نقاشی کردن از سرگرمی‌های شماست. چه چیز شما را به سمت نقاشی سوق داد؟

در دوران دانشگاه، من عاشق هنر بودم. همیشه به ذات انسان و زیبایی فکر می‌کردم و از توصیف آنها روی بوم نقاشی به شعف می‌آمدم. زمانی هم شب‌ها تا صبح مشغول نقاشی کردن بودم. اخیراً سالی دو-سه تابلو می‌کشم و در نمایشگاه‌های هنری ارائه می‌دهم.

تجربه من در دوران دانشگاه به ساخت نمایشگر کمک کرد زیرا نمایشگرها هم باید زیبایی را نمایش دهند و به من کمک کرد تا برای مدت طولانی بر روی یک کار متمرکز شوم. این روزها، برای رهایی از استرس دست به قلم می‌شوم و نقاشی می‌کشم.

برنامه آینده شما برای OLED چیست؟

تیم تحقیق و توسعه OLED قرار است فناوری تلویزیون OLED کنونی را بهتر کند و فناوری‌های جدیدی مانند نمایشگر منعطف و فرانما ارائه دهد. علاوه بر این، ما سعی داریم بهترین‌های خود را در ساخت نمایشگرهای آینده که در دستگاه‌های پوشیدنی استفاده می‌شوند به کار ببریم.

این مصاحبه‌ای کوتاه با بیونگ-چول آن، معاون LG Display، بود که مدیریت بخش OLED را بر عهده داشت. تعصب او برای تیمش و فناوری نمایشگر بازتابی از ابتکار LG Display و روحیه چالش‌پذیر آنها است. شرکت LG Display تصمیم دارد تا دنیا را با فناوری‌های پیشرفته‌تر شگفت‌زده کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید