۱۸ دی ۱۳۹۳

بازار نمایشگرها و علائم دیجیتال

آیا تا کنون واژه علائم دیجیتال را شنیده‌اید؟ علائم دیجیتال نوعی رسانه دیجیتال هستند که اطلاعات و تبلیغات در مجامع و اماکن عمومی را نمایش می‌دهند. انتظار می‌رود که سهم بازار علائم دیجیتال به 13 هزار میلیارد وان کره برسد و 55 هزار فرصت شغلی جدید تا سال 2020 ایجاد کند. امروز، ما توصیفی عمیق در مورد بازار علائم دیجیتال ارائه می‌دهیم که رشد بالایی را خواهد داشت و همچنین در مورد فناوری علائم دیجیتال LG Display صحبت خواهیم کرد.

علائم تجاری: بازاری نوظهور

به تازگی، علائم دیجیتال روند رشد سریعی را از خود نشان داده و در بازار چشم‌ها را به خود خیره کرده است. علائم دیجیتال به نوعی رسانه دیجیتال اشاره دارد که اطلاعاتی شامل تبلیغات را از طریق اتصال شبکه‌ها به نمایشگر، مانند کیوسک، پنل، دیوار خارجی ساختمان‌ها و هولوگرام، ارائه می‌دهد.

طبق گزارش “تحول علائم دیجیتال و اثربخشی اقتصادی” که توسط مؤسسه KIET انجام شد، انتظار می‌رود سهم بازار علائم دیجیتال به 13 هزارمیلیارد وان کره برسد و 55 هزار شغل جدید تا سال 2020 ایجاد کند. سهم بازار نمایشگرهای خانگی تقریباً به 2 هزار میلیارد وان کره می‌رسد و بازار خانه‌های هوشمند 10 هزار میلیارد وان کره را از آن خود خواهند کرد. بنابراین، علائم دیجیتال اقیانوس آبی و نوظهوری در بازار نمایشگر به شمار می‌رود.

دلیل پیدایش علائم دیجیتال

بازار علائم دیجیتال توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا فناوری نمایشگر در حال تحول است و رسانه تبلیغات به دلیل  پیشرفت در فناوری شبکه بی‌سیم به شکل جدیدی در حال تبدیل است. این تحول تبلیغات توجه بسیاری را از سوی سازمان‌های تبلیغاتی دریافت کرده است زیرا این شکل جدید کیفیت تبلیغات را با ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان بهبود می‌بخشد.

نمایشگرهایی که از علائم دیجیتال استفاده می‌کنند می‌توانند در امکان مختلفی در زندگی روزمره ما یافت شوند؛ از تابلوهای ایستاده تبلیغاتی در داخل ساختمان گرفته تا نمایشگرهای کوچک داخل مترو و آسانسور و نمایشگرهای بزرگ دستگاه‌هایی که برای خارج ساختمان‌ها طراحی شده است.

کاربرد علائم دیجیتال

1-      نمایشگرهای تبلیغاتی

یکی از رایج‌ترین علائم دیجیتال ساخته‌شده نمایشگری است که برای اهداف روابط عمومی و تبلیغات استفاده می‌شود. نمایندگی‌ها نمایشگرهای خود را در مراکز خرید بزرگ یا سالن‌های نمایش نصب می‌کنند تا اطلاعات و تبلیغات را نمایش دهند.

2-      سیستم اطلاع‌رسانی حمل‌ونقل

اگر یک علامت دیجیتال در سیستم اطلاع‌رسانی حمل و نقل استفاده شود، شهروندان می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس یا قطار مترو، وضعیت ترافیک، اطلاعات تأخیر در زمان رسیدن سرویس‌های حمل و نقل عمومی و دیگر اطلاعات به صورت آنی باخبر شوند. شهروندان به‌سادگی می‌توانند وضعیت کنونی ترافیک و نزدیک‌ترین مسیر فرعی را پیدا کنند.

3-      اتاق کنترل وضعیت

در اتاق کنترل وضعیت در سازمان پلیس، فرودگاه و دیگر سازمان‌های مربوط به امنیت و مدیریت سوانح طبیعی، نمایشگرهایی در ابعاد بزرگ نصب می‌شوند. چنین دیوارهای ویدئویی بزرگی نمونه‌ای از علائم دیجیتال هستند. نمایشگری که در اتاق کنترل وضعیت استفاده می‌شود باید باریک‌ترین لبه را داشته باشد تا اطلاعات به وضوح هر چه تمام‌تر و بدون اعوجاج نمایش داده شود.

شرکت LG Display  یک شرکت پیشگام در صنعت علائم دیجیتال است که محصولات متنوعی را بر اساس فناوری‌های پیشرفته معرفی می‌کند. این شرکت همچنان به ارائه انواع مختلفی از فناوری‌های مبتکرانه‌ برای ایجاد بهترین ارزش به مشتریان در آینده ادامه خواهد داد.

۱ نظر

نگارستام ۳۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام قیمت نمایشگر های دیجیتال؟

نظر دهید