۳۰ دی ۱۳۹۳

تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی = آینده تلویزیون

از زمانی که دنیای تلویزیون به سمت پنل‌های مسطح سوق پیدا کرد همیشه شکار فناوری‌های بعدی چیزی بوده که مردم پیوسته خواستار آن بوده‌اند. سه‌بعدی با موفقیت روبه‌رو بود اما در واقع، این تلویزیون‌های هوشمند بودند که روش تماشای تلویزیون را برای مردم تغییر دادند.

بهبود باندپهن خانگی و سرویس‌های تلویزیونی ثابت کرد که مردم برای راحتی بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل می‌شوند. تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی، در مدل‌های 65C9700 و 77EG9700 هر دو هر چیزی که از یک تلویزیون انتظار دارید را با 4K، پلت‌‎فرم webOS برای تعامل و منوهایی با ظاهر هوشمندانه در اختیار شما قرار می‌دهند.

بنابراین، چیزی که در آینده برای تلویزیون‌ها می‌آید، برای OLED ال‌جی واقعاً سریع‌تر از شرکت‌های دیگر رخ می‌دهد. این شرکت اکنون تلویزیون‌هایی دارد که از فناوری نمایشگر جدیدی استفاده می‌کنند تا چهره تلویزیون را تغییر دهند. اما این تنها OLED نیست که موجی بر پا کرده است؛ 4K هم تأثیر بسیار زیادی در چیزهایی دارد که مردم در سال آینده تماشا می‌کنند.

خب، حالا چرا OLED؟ خیلی ساده است! این فناوری امکانات شگفت‌انگیز تلویزیون پلاسما، نظیر سیاهی عمیق و زاویه دید وسیع برای اتاق‌های بزرگ، را با هم ترکیب می‌کند و آن را با چیزهایی که مردم در مورد LCD دوست داشتند، مثل تلویزیون‌هایی با رنگ‌های زنده، فوق‌العاده باریک و سبک، در هم می‌آمیزد. همه اینها به این دلیل امکان‌پذیر می‌شود که OLED خودش نور تولید می‌کند. بنابراین، نیازی به LED در پشت یا کناره‌های صفحه برای تولید نور برای تصویر نیست. چیزی که بسیار قابل ملاحظه است تصاویر واضحی هستند که در هنگام بازی و صحنه‌های ورزشی تفاوت زیادی با فناوری‌های دیگر دارد.

قابلیت دیگری که OLED به آن مجهز است صفحه‌نمایش منحنی است. ال‌جی در مورد تلویزیون‌هایش خیلی دقیق به آن پرداخته است اما ایده اصلی این است که حس غوطه‌ورشدنی که بیننده در هنگام تماشای تلویزیون منحنی دارد را بیشتر کند. رک بگوییم که سخت نیست حس کنیم که غرق در تصویر یک تلویزیون 65 یا 77 اینچ شده‌ایم. علاوه بر این، این حقیقت که OLEDها پیکسل‌هایی دارند که از خودشان نور می‌دهند به این معنی است که ال‌جی می‌تواند الکترونیک و صفحه‌نمایش را در یک تلویزیون باریک و زیبا بگنجاند و چیزی به نام  Art Slim را خلق کند.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی نظیر 65EC9700 و 77EG9700 تلویزیون‌های هوشمندی هستند که با webOS نیرو می‌گیرند. این پلت‌فرم تجربه پویا و روان را برای سرگرمی‌های درخواستی از طریق تلویزیون فراهم می‌کند. این باعث می‌شود که ال‌جی بی‌نهایت کاربرپسند باشد و بهترین منو و رابط کاربری ممکن در یک تلویزیون را ارائه دهد. شما می‌توانید رابط کاربری را به سلیقه خود سفارشی کنید و دسترسی سریع‌تری به برنامه‌ها و سرویس‌هایی داشته باشید که بیشتر استفاده می‌کنید.

خب، پس تکلیف محتوای 4K برای تماشا در تلویزیون OLED چه می‌شود؟ هم اکنون ما در انتظار افزایش محتوا هستیم. استاندارد جدیدی بر پایه بلو-ری سال آینده عرضه می‌شود که به محتوای 4K امکان فروش روی دیسک را می‌دهد. سرویس‌های آنلاین روبه‌افزایشی نیز هستند که پخش 4K را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، ال‌جی یکی از مهم‌ترین چیزها در مورد تلویزیون را به یاد دارد و آن فراموش نکردن صداست. به همین منظور، بلندگوهای هارمان/کاردون با 4 کانال در تلویزیون 65 اینچ و 4.2 کانال در مدل 77 اینچ را در این تلویزیون‌ها گنجانده است.

ال‌جی می‌گوید: «OLED آینده تلویزیون است». امیدواریم با عرضه این تلویزیون‌ها آینده کمی نزدیک‌تر شود.

۲ نظر

نگارستام ۳۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
قیمت محصولات تجاری ال جی بفرستید
نمایشگر حرفه ای قیمت ؟

حسین ۲ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
شرکتهای بسیاری در حال کار بر روی فن آوری OLED هستند اما فقط ال جی از نظر تجاری در این فن آوری سربلند بیرون آمد و فقط سامسونگ آنهم فقط با ارائه یک مدل در سال ۲۰۱۳ وارد عرصه این رقابت شد که تنها مدل ۵۵ اینچ سامسونگ نیز در مقابل محصول همتراز ال جی حرفی برای گفتن نداشت تنها نوع آوری آن تعبیه هدفون بر روی بلند عینک مخصوص بازیهای دو طرفه بمنظور تماشای دو محتوای ویدئویی مختلف توسط دو بیننده بطور همزمان بر روی یک صفحه نمایش واحد بود و بعد از آنهم عطای تولید تلوزیون با این فن آوری را به لقایش بخشید شرکت های پیشگام در این فن آوری یعنی لوه آلمان ( ارائه کننده صفحات نمایش OLED که در زمان خاموش بودن صفحه نمایش مانند شیشه نور را ازخود عبور می دهد و شما اشیاء پشت صفحه نمایش را می بینید ) و سونی اولین تولید کننده صفحات نمایش OLED منعطف با قابلیت لوله شدن که سالها پیش از ال جی وارد حوزه این فن آوری شده اند تا کنون تلوزیونی با این فن آوری را بطور تجاری وارد بازار نکرده اند البته فن آوری ال جی ترکیبی از OLED با فن آوری تحریک فسفر برای تولید نور سفید بمنظور رسیدن به درخشانی و سفیدی بی نهایت در تصویر است که به نظر می رسد میزان مصرف مواد ارگانیک کمیاب و بشدت گران قیمت در تولید پنل را تا حدی کاهش داده فعلا که رقیبی در مقابل ال جی در این فن آوری خاص وجود ندارد .
موفق باشید

نظر دهید