۳۰ دی ۱۳۹۳

دو هموطن، پنجه در پنجه! ال‌جی G3 در برابر سامسونگ Galaxy S5

رنسانس ال‌جی از زمان معرفی گوشی شگفت‌انگیز گوگل Nexus 4 در سال 2012 آغاز شده است. این شرکت با معرفی Optimus G Pro و Nexus 5 گوگل اوج قدرت خود را به اثبات رساند. اما در زمان معرفی ال‌جی G2 همه چیز شکل دیگری به خود گرفت و تحول عظیمی به پا شد. ال‌جی G2 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سال 2013 بود. در سال 2014 نیز G3 ال‌جی معرفی شد که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمندی داشت. این گوشی در نوع خود هیولایی در دنیای فناوری به شمار می‌رود.

به همین منظور، وب‌سایت knowyourmobile.com این ابرگوشی هوشمند را با همتای هموطن خود، سامسونگ Galaxy S5 پنجه در پنجه کرده است تا ببیند کدام یک در این نبرد پیروز می‌شوند:

طراحی

ال‌جی G3 از نظر ابعاد کمی بزرگتر است؛ نمایشگر آن بزرگتر، قدش بلندتر، پهنایش عریض‌تر و کمی ضخیم‌تر است اما لبه‌های آن بسیار باریک‌تر هستند و از طراحی نمایشگر بدون لبه برخوردار است.

ال‌جی G3 بدنه پلی‌کربنات باکیفیتی دارد که با پوسته فلزمانند صیقل خورده است. در نتیجه ظاهر آن بیشتر شبیه فلز است تا پلاستیک. با این رویکرد ال‌جی، گرفتن G3 در دست حس خیلی بهتری دارد.

ال‌جی G3 طراحی ظریف و شیکی دارد و در آن ترتیب عجیبی در قرار گرفتن کلیدها می‌بینید. جلو و کناره‌های گوشی بدون کلید هستند و در عوض کلید کنترل صدا و خاموش و روشن کردن گوشی به پنل عقب، زیر لنز دوربین، منتقل شده است. کار ال‌جی در ایجاد ظاهر بهتر و تناسب با دیگر جلوه‌های طراحی بسیار خوب بوده است.

نمایشگر

اگر نمایشگر بزرگتر و واضح‌تر می‌خواهید به سراغ ال‌جی G3 بروید. نمایشگر این گوشی هوشمند 5.5 اینچ IPS LCD است که وضوح QHD با 534 پیکسل در اینچ دارد. پس، نه تنها واضح‌تر است بلکه بازتولید رنگ طبیعی‌تری نیز دارد.

سخت‌افزار: پردازنده، حافظه، اتصالات و باتری

هر دو گوشی از نظر قدرت پردازش خام تقریباً برابر هستند و از تراشه چهارهسته‌ای 2.5 گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon با واحد پردازش گرافیک Adreno 330 و 2 گیگابایت RAM برخوردار هستند.

هر دو گوشی در مدل‌های 16 و 32 گیگابایت عرضه می‌شوند و با کارت حافظه میکرواس‌دی تا 128 گیگابایت ارتقا پیدا می‌کنند. باتری گوشی هوشمند سامسونگ 2800 میلی‌آمپر است اما باتری ال‌جی بزرگتر و 3 هزار میلی‌آمپر. در آزمایشات ما، باتری ال‌جی G3 در نهایت استفاده یک روز و نیم دوام می‌آورد.

هر دو گوشی از امکانات ارتباطی بالایی برخوردارند. مانند: 4G LTE، وای-فای، NFC، خروجی تلویزیون MHL، جی.پی.اس، میکرو یواس‌بی.

دوربین

ال‌جی G3 دوربین 13 مگاپیکسل با فلاش LED دوتایی و ضبط ویدئویی 4K/1080p دارد. این دوربین به فوکوس لیزری و ثبت نوری تصویر نیز مجهز است. به این معنی که سریع‌تر از یک چشم بر هم زدن بر روی سوژه فوکوس می‌کند.

حالا شما به ما بگویید که کدام بهتر است؟!

۷ نظر

mohammad ۳۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

فقط ال جی فقط جی ۳ فقط سری جی ال جی

mohammad ۳۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام دوستان کسی میدونه کی آبدیت اندروید ۵ واسه جی ۲ تو ایران در دسترسه قرار میگیره؟

amir abbas ۳۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من همین الان گوشی آبجیم که lg g3 هست رو به انروید ۵ آپدیت کردم
واسه lg g2 کی میاد؟؟؟

علی ۱ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

Life is good……whit LG

محمود ۲ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

جون من یکی جواب بده
اپدیت اندروید ۵ برای جی ۲ کی میاد.

محمدجواد ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

سلام . بخشید الجی جی۳ آپدیت اندروید ۵ در ایران هست

ال جی ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
بله
این گوشی، اولین گوشی در دریافت اندروید ۵ در سایر محصولات گوگل بوده و در ایران هم دریافت کرده

نظر دهید