۱۷ دی ۱۳۹۳

مدیرعامل جدید شرکت سرگرمی‌ خانگی ال‌جی از راهبردهای کسب و کار در سال 2015 می‌گوید

آینده روشن ال‌جی با گسترش مجموعه تلویزیون‌های OLED و 4K Ultra HD، پلت‌فرم شگفت‌انگیز webOS 2.0 و محصولات صوتی و آی.تی رقابتی‌تر

 

لاس‌وگاس، 7 ژانویه 2015- ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی)، امروز، با تأکید بر نفوذ پیشگامی ال‌جی در صنعت و محصولات ارزش افزوده برای توسعه فرصت‌های کسب و کار در ایالات متحده و سراسر دنیا، از راهبردهای کسب و کار لوازم الکترونیک مصرفی خود در سال 2015 پرده برداشت. در میزگرد اختصاصی مطبوعاتی ال‌جی در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015، برایان کان، نایب رئیس اجرایی و مدیرعامل شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی، فناوری‌ تلویزیون، محصولات و برنامه‌های بازاریابی در سال جدید را به صورت کلی مطرح کرد و راهبردهای سلطه‌جویانه خود را که برای پیشرفت بیشتر وجهه رقابتی و سودآوری ال‌جی طراحی شده است را عنوان کرد.

آقای کان گفت: «ما تصمیم داریم با ارائه محصولات و خدمات مبتکرانه در زمینه کسب و کار سرگرمی خانگی حرکتی به پیش و در جهت رشد بیشتر داشته باشیم. ما با ایجاد تمایز بسیار، ارائه محصولاتی در سطح کلاس جهانی، شامل تلویزیون‌های OLED و Ultra HD، پروفایل برند خود را در بازارهای سراسر جهان صعود خواهیم داد. در ضمن، راهبرد همگرایی خود را پیشرفت می‌دهیم تا بتوانیم در جهت یکی شدن مجموعه‌ای از راهکارهای جدید اینترنت اشیا گام برداریم و به مشتریان خود توانایی اتصال یکپارچه تلویزیون‌ها به چندین دستگاه دیگر را بدهیم.»

با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار جهانی تلویزیون، آقای کان خاطر نشان کرد که تأکید ال‌جی بر محصول و رقابت قیمت باعث می‌شود که این شرکت در جایگاه مطلوب‌تری قرار گیرد و بتواند رقابت شدید از جانب چین را دفع کند و خود را در برابر پیامدهای یِن ضعیف ژاپن محافظت کند. وی افزود: «ما در حال ارائه مجموعه‌ای از راهبردهای بازاریابی و محصول برای وضعیت بهتر ال‌جی در افق‌های این رقابت شدید هستیم.»

کان چهار راهبرد فراگیر را نام برد که نقش پیشگامانه ال‌جی در بازار سرگرمی خانگی را مستحکم می‌کند: (1) پیشگامی در بازار جهانی OLED (2) گسترش نفوذ ال‌جی در بازار 4K Ultra HD (3) ایمن کردن موقعیت برتری و حکمفرمایی در ارائه تجربیات کاربری چشمگیر و (4) تقویت رقابت محصول در زمینه خط تولید محصولات آی.تی و صوتی.

پیشگامی در بازار جهانی OLED

آقای کان، در ادامه، چنین گفت: «در سال 2014، ال‌جی با ترویج فعالانه مجموعه تلویزیون‌های پرچمدار OLED بر رشد کسب و کار و تعیین موقعیت خود برای آینده تمرکز داشت. امسال، ما تصمیم داریم تا به طور قابل ملاحظه‌ای نفوذ تلویزیون‌های OLED ال‌جی در بازار را گسترش دهیم تا به عنوان نسل آینده تلویزیون بررسی و تعریف و تمجیدهای بی‌نظیری را دریافت کنیم. فناوری OLED ال‌جی یعنی سیاهی کامل، رنگ‌های کامل و تجربه دید خیره‌کننده. در مجموع، فناوری‌های OLED ما را به سمت کسب موقعیت پیشگام معتمد در بازار جهانی تلویزیون‌های پیشرفته سوق می‌دهد.»

در آگوست 2014، ال‌جی اولین تلویزیون‌های 4K OLED خود در صنعت را معرفی کرد. ال‌جی، با نمایش بیشتر قابلیت‌های فناوری خود در سال 2015، از مجموعه تلویزیون‌های جدید OLED خود در CES 2015 پرده‌برداری می‌کند. این تلویزیون‌ها شامل مدل‌های 77، 65 و 55 اینچ با نمایشگرهای منحنی، صفحه‌تخت و منعطف هستند. ال‌جی تصمیم دارد یک سیستم تولید جهانی مختص تولید OLED را در امریکای شمالی، مرکزی و جنوبی، اروپا و آسیا تحکیم کند. کان خاطر نشان کرد که او به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری شرکت در فناوری OLED است و شرکت خواهرش، یعنی LG Display، به میزان  700 میلیارد وان کره در ارتقای تسهیلات ساخت تزریق کرده است تا پنل‌های OLED بزرگتری را در نتیجۀ این تلاش تولید کنند.

به گفتۀ کان، در همین زمان، ال‌جی بر بهبود بیشتر رقابت قیمت تلویزیون‌های OLED از طریق اشتراک مساعی و همکاری موجود در میان شرکت‌های وابستۀ ال‌جی و همچنین بهبود قطعات و فناوری‌های پیشرفت در ساخت تمرکز دارد. در مجموع، این تلاش‎ها باعث رشد فروش تلویزیون OLED می‌شود و به مشتریان امکان می‌دهد تا مزایای فناوری OLED ال‌جی را در مقایسه با دیگر رقبای بازار پیشرفته تلویزیون تجربه کنند. در ضمن، ال‌جی مجموعه تلویزیون‌های OLED خود را گسترش خواهد داد و با افزایش ذخیره نیازهای بازار را برآورده می‌کند و راهبردهای سلطه‌جویانه‌ای را پیش می‌گیرد که شامل همکاری راهبردی با فروشندگان اصلی در هر منطقه می‌شود.

توسعه نفوذ تلویزیون‌های 4K Ultra HD در بازار

در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015، ال‌جی تلویزیون‌های سری ColorPrime خود را معرفی می‌کند. این سری شامل محصولات 4K ULTRA HD می‌شود که بسیار مورد تحسین قرار گرفته‌اند و از حوزه بازتولید رنگ بیشتر، کیفیت صدای غنی و پلت‌فرم جدید و کاربرپسندwebOS 2.0  برای تلویزیون هوشمند برخوردارند. سری ColorPrime شامل تلویزیون‌های 4K Ultra HD با فناوری نقطه کوانتومی (Quantum Dot) می‌شود که نشان از تعهد ال‌جی در ارائه فناوری پیشرفته به مشتریان دارد.

آقای کان گفت: «در کل، CES فرصتی عالی برای مشتریان است تا خودشان با تلویزیون‌های شگفت‌انگیز 4K Ultra HD آشنا شوند.» مجموعه گسترده ال‌جی شامل نمایشگرهایی در ابعاد 40 تا 105 اینچ و نمایشگرهایی می‌شود که خودشان در تنوع منحنی و صفحه‌تخت عرضه می‌شوند. این مجموعه فناوری‌های بسیار مبتکرانه‌ای دارد که ال‌جی را از سایر سازندگان رقیب متمایز می‌کند.

با چنین هدفی، ال‌جی تصمیم دارد به سرعت سهم خود را در بازار جهانی 4K Ultra HD در سال 2015 و بعد از آن افزایش دهد. ال‌جی در حال تقویت قابلیت‌های بازاریابی خود از طریق تلاش‎های مشارکتی در میان وابستگان خود است که حوزه جامعی از کسب و کار، شامل تحقیق و توسعه، برنامه‌ریزی محصول، فروش و بازاریابی، را پوشش می‌دهد.

تجربه کاربری شگفت‌انگیز از طریق webOS 2.0

پلت‌فرم جدید webOS 2.0 برای تلویزیون هوشمند ال‌جی، در CES 2015 معرفی شد. این پلت‌فرم نسخۀ به‌روزشده پلت‌فرم بسیار موفق و اصلی webOS این شرکت است. به گفته آقای کان، این تکرار جدید به ال‌جی در حفظ پیشگامی در ارائه تجربه کاربری راضی‌کننده و بی‌نهایت باارزش کمک می‌کند. پلت‌فرم webOS در ابتدا با ایده “تلویزیون بار دیگر ساده می‌شود” با تلاش برای غلبه بر مشکل روبه‌افزایش سیستم‌های پیچیده طراحی شده است. پیش‌بینی می‌شود تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی مجهز به webOS به فروش بالاتر از یک میلیون دستگاه در نیمه اول سال 2015 دست پیدا کنند.

تقویت رقابت محصولات صوتی و آی.تی

برای سال 2015، ال‌جی گام‌هایی برای تغییر و بازسازی ساختار کسب و کار سینمای خانگی و محصولات مربوط به ویدئو برداشته است تا سودآوری خود را بیشتر کند. این راهکارها شامل پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی برای مانیتورهای پیشرفته مانند مانیتور‌های UltraWide با نسبت تصویر 21:9، مانیتورهای منحنی و مانیتورهایی با نمایشگر Ultra HD می‌شود. ال‌جی با بازاریابی فعالانه برای ساندبارهای جدید و محصولات صوتی مخصوص چند اتاق، که به شدت در میان مشتریان پرطرفدار شده است، بر  بهبود حرکت روبه‌رشد این شرکت تمرکز خواهد داشت.

 

در همین زمان، ال‌جی با استفاده از قابلیت‌های فناوری این شرکت در همگرایی آی.تی و ابتکارات خانه هوشمند بر پایه اینترنت اشیا به جست‌وجوی فرصت‌های جدید کسب و کار ادامه خواهد داد.

برای اطلاعات بیشتر، به اتاق مطبوعاتی آنلاین ال‌جی به آدرس www.LGnewsroom.com/ces2015 سر بزنید.

۱ نظر

حسین ۱۸ دی ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
درست بعد از یکسال از اینکه تلوزیونهای ال جی داراری سیستم عامل اختصاصی
یا به عبارت دیگر Plat Form اختصاصی Webos شدند امسال همزمان با رو نمائی از نسخه بهبود یافته این سیستم عامل یا نگارش Webos2.0 سامسونگ هم اعلام کرد منبعد تلوزیونهای جدید هوشمند خود را با سیستم عامل اختصاصی خود یعنی Tizen روانه بازار خواهد کرد در حالیکه به جز این دو تولید کننده بزرگ که بیش از یک سوم تلوزیون دنیا را تولید می کنند تقریبا تمامی تولید کنندگان دیگر کماکان از سیستم عامل Androuid Tv محصول شرکت گوگل استفاده می کنند ( تلوزیونهای سری LW ، LM،LA ال جی که پرفروش ترین تلوزیونهای هوشمند ال جی از سال ۲۰۱۰ تا کنون در دنیا و همچنین بازار ایران هستند و همچنین تمامی تلوزیونهای هوشمند سامسونگ از جمله تلوزیونهای موجود در ایران از همین سیستم عامل استفاده می کنند ) احتمالا هزینه بالای حق المتیاز پرداختی به گوگل توسط این دو تولید کننده بزرگ باعث شده به فکر تولید سیستم عامل اختصاصی خود بیفتند و جه مشترک این سه سیستم عامل استفاده از کرنل ( هسته سیستم عامل ) مشترک سیستم عامل لینوکس است با بررسی بخش تلوزیون هوشمند سریهای LW تا LA ( در صورت بروز شدن نرم افزار ها با آخرین نسخه نرم افزار ) تغییرات چندانی مشاهده نمی گردد اما در سری LB که اخیرا بطور گسترده در بازار ایران توزیع شده میتوان به پافشاری ال جی برای هر چه ساده تر شدن و کاربر پسند شدن منوها یا به اصطلاح USER FRIENDLY شدن تلوزیون پی برد و انصافا در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است با توجه به نزدیکی مدلها از نظر و امکانات تنها مشکل موجود در سری LB میتوان در کندی بار گذاری یا همان LOAD کردن فایل ها تصویری و برنامه های کاربردی ( منظور همان اپلیکیشن ها ) نسبت به سری LM با پلت فرم آندروید در شرایط مشابه یعنی استفاده از یک خط ADSL و استفاده از WiFi داخلی تلوزیون ها و نمایش فایل های تصویری مشابه از روی یک فلش بود البته این کندی به حدی نیست که در صورت اجرای جداگانه در دو زمان و مکان جداگانه بچشم بیاید و به احتمال زیاد در بروز رسانی های آتی بر طرف می گردد . البته اظهار نظر قطعی نیاز مند بررسی های بیشتر و تست فرمت های بیشتر صوتی و تصویری و … می باشد راستی در مورد بروز رسانی نرم افزار های ال جی در سایت رسمی گلد ایران بهتر است تغییراتی که بعد از نصب هر نسخه جدید ایجاد می گردد درج گردد .
به هر حال طبق بررسی میدانی که کردم بسیاری از دارندگان تلوزیونهای هوشمند یا از این امکانات استفاده نمی کنند و یا میزان استفاده آنها بسیار محدود است علت هم مشخص است این امکانت برای کسانی قابل استفاده است که آشنائی با رایانه و اینترنت داشته باشند و کسانیکه این آشنائی را دارند معمولا رایانه یا نوت بوک ، یا نت بوک و یا تبلت و یا گوشی هوشمند دارند . اکثر آنها هم علت خرید تلوزیون هوشمند را وجود این مدلها در جشنواره ها می دانند .
موفق باشید .

نظر دهید