۲۸ دی ۱۳۹۳

پیکسل‌های عالی: ال‌جی و OLEDهایش

خب، CES یکی-دو هفته‌ای می‌شود که تمام شده و تا حالا حتماً غبارروبی هم شده است؛ نمایشگاهی مملو از دستگاه‌های پوشیدنی، متصل به اینترنت و کلی چیزهای باورنکردنی!

هفته‌ای که CES برگزار می‌شود، همیشه بهترین هفته سال برای فناوری محسوب می‌شود. امسال سال معرفی تلویزیون‌های شگفت‌انگیز بود. تلویزیون‌های ال‌جی در CES 2015 درخشش بیشتری داشتند زیرا علاوه بر ظاهر خوبشان، از ایده‌های زیرکانه، فناوری هوشمندتر و طراحی بهتری نیز برخوردار بودند. در نتیجه، بیش از سایر رقبا سرگرم‌کننده بودند.

امسال خاص OLED بود و در افق‌ها خودنمایی می‌کرد. ال‌جی در CES چندین مدل تلویزیون OLED معرفی کرد؛ هر کدام از آنها 4K و در مرکز یک سینمای خانگی پیشرفته به شمار می‌رفتند. کوچک‌ترین مدل 55 اینچ و بزرگ‌ترین 77 اینچ بود و اندازه 65 اینچ هم حد وسط حساب می‌شد. اشکال این تلویزیون‌ها هم متفاوت بود: مسطح معمولی، منحنی و مدل منعطف 77 اینچ که با کلید یک دکمه بر روی صفحه‌کلید هوشمند می‌توانید انحنای آن را تغییر دهید و تلویزیون مسطح خود را منحنی کنید.

قدرت پیکسل‌ها

تلویزیون‌های OLED ال‌جی یعنی کیفیت تصویر. فقط کافیست 4 پیکسل رنگی آن را در نظر بگیرید؛ تلویزیون‌های معمولی سه پیکسل دارند اما تلویزیون‌های OLED ال‌جی یک پیکسل سفید اضافی دارند. این فناوری WRGB حوزه رنگ وسیع‌تری را ارائه می‌دهد که رنگ‌های بیشتری روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. در نتیجه، تصویری که مشاهده می‌کنید رنگ‌های دقیق‌تری دارد و سیاهی آن عمیق‌تر و تون‌هایش طبیعی‌تر است. این تلویزیون‌های سرعت بیشتری نیز دارند: نهایت سرعت پاسخدهی یک‌هزارم میکروثانیه است؛ این یعنی حرکاتی فوق‌العاده روان.

سادگی

البته، اینکه تلویزیون در هنگام خاموش بودن هم زیبا به نظر برسد مهم است اما اگر می‌خواهید یک تلویزیون بزرگ در اتاق نشیمن خود داشته باشید، عقلانی است که به فکر ظاهر آن در هنگام خاموش بودن نیز باشید و آن را به عنوان یکی از وسایل و دکوراسیون منزل ببینید. به همین منظور، طراحی Art Slim تماماً یعنی سادگی. لبه‌های باریک و پایه فرانما ظاهری جدید و باورنکردنی به این تلویزیون ال‌جی می‌دهد؛ انگار این تلویزیون در هوا معلق است و دیگر نیاز به آویزان کردن آن به دیوار نیست.

این سادگی در نهایت به کاربری این تلویزیون نیز منتهی می‌شود. تلویزیون‌ها با امکانات هوشمند و پر از اطلاعات ورودی می‌توانند کاربری سختی داشته باشند. همین ایده ال‌جی را بر آن داشت تا webOS را تهیه کند و آن را برای امکانات بیشتر به نسخه جدیدتر webOS 2.0 ارتقا دهد. این پلت‌فرم یک پلت‌فرم هوشمند و کاربرپسند است و وجود پرنده Bean Bird به عنوان ستاره راهنما به این معنی است که هر کسی می‌تواند از کار با تلویزیون هوشمند ال‌جی بدون نیاز به تجربه قبلی مثل یک حرفه‌ای راضی باشد.

به گفته ما اکتفا نمی‌کنید؟ نگاهی به جوایز CES بیندازید تا ببینید که در سال 2015، ال‌جی برای تلویزیون‌های 4K OLED خود در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ جایزه ابتکار را دریافت کرده است.

۱ نظر

زمانی زاده ۲۸ دی ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام و احترام خدمت پرسنل خدوم الجی:
آپشن های تلوزیون های الجی نسبت به رقیب سامسونگ دارای تنوع بیشتری می باشد
تقاضا دارم درصورت امکان مدلهای تلوزیون های ال ای دی شرکت را برای اینجانبان ارسال نمایید.
باتشکر
زمانی زاده

نظر دهید