۰۱ بهمن ۱۳۹۳

بهترین نمایشگر سال 2014: مروری بر فناوری‌های LG Display در سال 2014

امروز، می‌خواهیم مروری بر فناوری‌های شرکت LG Display در سال 2014 داشته باشیم. این شرکت، به عنوان شرکت برتر و شماره یک در دنیا فناوری‌های مبتکرانه‌ای را در سالی که گذشت ارائه کرده است.

ژانویه: اولین نمایشگر منحنی دنیا در تلویزیون 105 اینچ منحنی Ultra HD ال‌جی

شرکت LG Display و ال‌جی بزرگترین نمایشگر منحنی را در تلویزیون منحنی 105 اینچ UHD برای اولین بار در دنیا تولید کردند. این تلویزیون نه تنها وضوحی 5 برابر وضوح Full HD داشت بلکه از LCD منحنی استفاده می‌کند تا تصاویر باکیفیت به صورت یکپارچه از هر زوایه‌ای قابل مشاهده باشد. علاوه بر این، این نمایشگر از نمایشگر Cinema Scope با نسبت تصویر 21:9 استفاده می‌کند که در تولید فیلم به کار می‌رود. همین محیطی بهینه برای نمایش فیلم است.

مه: پنل 5.5 اینچ Quad HD LCD برای گوشی‌های هوشمند و کسب تأییدیه‌های بین‌المللی

پنل 5.5 اینچ Quad HD AH-IPS LCD محصول شرکت LG Display برای گوشی‌های هوشمند با موفقیت تأییدیه بین‌المللی Nemko را از این مرکز معتبر و جهانی در اروپا دریافت کرد. این پنل از پیکسل‌های بیشتری نسبت به HD یا Full HD بهره می‌گیرد. بنابراین، تفاوت در رنگ، کنتراست و وضوح از نمایشگرهای دیگر کاملاً مشهود است.

جولای: تولید همزمان نمایشگرهای OLED منعطف و فرانما

در طی کارگاه سیاست ملی ساخت نمایشگر منعطف فرانما که در 10 و 11 جولای برگزار شد، شرکت LG Display اعلام کرد که با موفقیت نمایشگرهای OLED فرانما و منعطف به طور همزمان را تولید کرده است. این اولین بار بود که چنین چیزی در دنیا تولید می‌شد و شرکت LG Display این نظریه را دریافت که این فناوری باید پایه و اساس ساخت نمایشگرهای بزرگ منعطف و فرانما شود.

این نمایشگر منعطف OLED که در ماه جولای و در ابعاد 18 اینچ تولید شد اولین نمایشگر OLED در دنیا بود. نمایشگر فوق با استفاده از فیلم پلی‌مید که ماده پلیمری ملکولی است پهنای نمایشگر کم و انعطاف بیشتر می‌شود. نمایشگر فرانمای OLED یک نمایشگر 18 اینچ HD است. این نمایشگر از فناوری پیکسل فرانمای LG Display بهره می‌برد که 30 درصد شفافیت بیشتری دارد.

سپتامبر: اولین نمایشگر OLED مدور پلاستیکی در دنیا

تلویزیون‌های و گوشی‌های هوشمند معمولی مستطیل هستند. اما نمایشگرهای غیر مستطیلی هم وجود دارند که نیاز به فرایند برش دقیق‌تر و فرایند پرداخت نهایی دارند. اولین نمایشگر OLED مدور که توسط LG Display تولید شد فناوری‌های مبتکرانه‌ای را با خود به همراه دارد.

نمایشگر مدور OLED شرکت LG Display کاملاً مدور است. این نمایشگر 1.3 اینچ OLED پلاستیکی (320×320) در G Watch R به کار رفت و از فرایند طراحی TFT تا طراحی لبه همه از طراحی کاملاً مدور استفاده شده است. با استفاده از فناوری لمس درون‌سلولی، می‌توان روی تمام صفحه را لمس و در عین حال پهنای کم را حفظ کرد.

اکتبر: تولید نمایشگر full HD LCD برای گوشی‌های هوشمند با پهنای لبه 0.7 میلی‌متر، باریک‌ترین در دنیا

اکتبر سال گذشته، شرکت LG Display نمایشگر full HD LCD را برای گوشی هوشمند با لبه که باریک‌تر از یک کارت اعتباری است تولید کرد. این امر به دلیل فناوری پردازش ماژول Neo Edge شرکت LG Display و فناوری لمس درون‌سلولی پیشرفته (AIT) امکان‌پذیر شد.

فناوری Neo Edge روشی برای مهروموم کردن کل سطح و قاب با یک ماده سبنده در طول فرایند تولید ماژول است. این فرایند برخلاف روش کنونی استفاده از پنل راهنما برای قرار دادت پنل و نورپشت در کنار یکدیگر است.  به همین دلیل، پهنای لبه به حداقل رسید. علاوه بر این، از نشت نور جلوگیری می‌کند و امکانات ضدآب و ضد گردوغبار به آن افزوده می‌گردد.

فناوری AIT فناوری اختصاصی خود LG Display است که روشی برای وارد کردن پنل لمسی داخل LCD است که نیاز به فضای زیاد برای لبه ندارد و می‌تواند پهنا را کم کند و طراحی باریک و حس لمسی بهتری را ایجاد کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید