۱۶ اسفند ۱۳۹۳

فروش تلویزیون‌های OLED ال‌جی ده برابر می‌شود

ال‌جی الکترونیکس تصمیم به ایجاد ائتلاف جهانی با سازندگان چینی و ژاپنی دارد تا تلویزیون‌های OLED خود را بیشتر در بازار رواج دهد.

برایان کان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی خانگی ال‌جی الکترونیکس، در یک رخداد مطبوعاتی که در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در گنگام برگزار شد، گفت: «وقتی سخن از تلویزیون‌های OLED در بازار وطنی و جهانی به میان می‌آید، ال‌جی پیشگام بوده و هست. تلویزیون‌های OLED از سال 2015 با مشارکت سازندگان چینی و ژاپنی محبوب‌تر خواهند شد.»

البته، هنوز جزییات برنامه‌ریزی برای این ائتلاف ارائه نشده است.

به گفته یکی از سخنگویان ال‌جی، وقتی سازندگان چینی و ژاپنی تلویزیون‌های OLED خود را بسازند، سهم بازار این محصول بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت آن نیز به حد معقول می‌رسد.

به گفته معاون ال‌جی، ال‌جی تصمیم دارد فروش تلویزیون‌های OLED را نسبت به سال گذشته ده برابر کند. اما رقم خاصی را مشخص نکرد.

آقای کان گفت: «قیمت مصرفی تلویزیون‌های OLED که این ماه به تازگی عرضه شده‌اند مناسب‌تر از مدل‌های قبل است. بنابراین، مشتریان می‌توانند به راحتی محصولات ممتاز و پیشرفته را خریداری کنند.»

به گفته ال‌جی، OLED گام بلند بعدی در فناوری تلویزیون است. این فناوری کنتراست بالا و رنگ سیاه عمیقی ایجاد می‌کند زیرا هر پیکسل خودش به طور مجزا نور می‌دهد و به نوردهی پشت نیاز ندارد؛ یعنی همان فناوری که در تلویزیون‌هایی با نمایشگر کریستال مایع یا LCD استفاده می‌شود.

با این حال، این شرکت اجرای راهبرد dual premium را متعهد می‌شود؛ راهبردی که بر تلویزیون‌های OLED و LCD متمرکز است تا تلویزیون‌های Super Ultra HD را تولید کند.

ال‌جی می‌خواهد 11 مدل جدید از تلویزیون‌های Super UHD خود را که شامل مدل‌های 79، 65، 55، 49 و 43 اینچ است به عنوان قسمتی از بازار هدف بخش تلویزیون‌های پیشرفته به بازار عرضه کند.

پلت‌فرم webOS 2.0 در تلویزیون‌های هوشمند نیز به روزشده است و ریموت کنترل‌های جدیدی دارد که محتوای سفارشی را سمت راست صفحه تلویزیون نمایش می‌دهد.

آقای کان در مورد نگرانی‌هایی که در مورد حفظ حریم شخصی و سرقت اطلاعات در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد گفت: «همه تلویزیون‌های ال‌جی مجهز به سیستم رمزگذاری داده‌ها هستند. بنابراین، در مورد مسائل حریم شخصی جای نگرانی وجود ندارد.

۱ نظر

حسین ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به گرانی فن آوری OLED و بهبودهای صورت گرفته در فن آوری تلوزیونهای LCD با نور پس زمینه LED بخصوص در افزایش غنای رنگها ئد فن آوری VA و قابلیت انعطاف پذیری صفحات تولید شده با این فن آوری و سرمایه گذاری عظیم ال جی در فن آوری OLED بنظر می رسد بهترین راهکار منطقی تولید مشترک با سایر تولید کنندگان برای برگشت سرمایه باشد .
موفق باشید .

نظر دهید