۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

مصاحبه: چرا وضوح صفحه نمایش اهمیت دارد؟

ال‌جی در ماه مه تلفن همراه G3 را عرضه کرد و رقیب همیشگی خود سامسونگ را در یک زمینه کنار زد: وضوح صفحه نمایش.

این تلفن همراه مجهز به صفحه نمایشگر 5.5 اینچ و وضوح «Quad HD»، برابر 2560 در 1440 پیکسل است که به معنی برخورداری از وضوح نمایش 4 برابر یک صفحه نمایش معمولی با وضوح بالا و دو برابر یک صفحه نمایش Full HD است. این صفحه نمایشگر توسط LG Display ساخته شده است.

شرکت ال‌جی ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که از چنین وضوحی در تولید تلفن‌های همراه استفاده کرده و ال‌جی G3 نیز تا به حال نقدهای بسیار مثبتی را جذب کرده است. لیم مین-هو، مهندس سرپرست G3 در LG Display، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال از اهمیت وضوح صفحه نمایش می‌گوید.

وال استریت ژورنال: آیا کاربران معمولی می‌توانند تفاوت بین یک صفحه QHD و دیگر صفحه‌ها را تشخیص دهند؟

لیم: «این به شما بستگی دارد. ما این صفحه نمایش را برای کسانی به صورت مکرر از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند طراحی کرده‌ایم و بنابر تحقیقات ما، این افراد بین 20 تا 30 سال قرار دارند. با توجه به قدرت بینایی و فاصله‌ای که این افراد به گوشی خود نگاه می‌کنند، تراکم پیکسل 500 تا 550 پیکسل در اینچ برای آن‌ها مناسب است و G3 دارای وضوح 538 پیکسل است. کاربران قطعا می‌توانند تفاوت بین صفحه G2 و G3 را تشخیص دهند.»

وال استریت ژورنال: پس یک شخص مسن نمی‌تواند تفاوت را تشخیص دهد؟

لیم: «با توجه به مشاهدات و آمار، تراکم پیکسلی ممکن است بسیار بیشتر از چیزی باشد که چشم آن‌ها قدرت تشخیص را دارد. اما به نظر ما این افراد هم می‌توانند جزییات را به درستی ببینند، اما محدودیت‌های بینایی به هر فرد و قابلیت شخصی آن‌ها بستگی دارد.»

وال استریت ژورنال: مقبولیت صفحه‌های QHD در بازار چگونه است؟

لیم: «من انتظار دارم که مقبولیت این صفحه‌ها در نیمه دوم سال و در سال بعدی بیشتر شود. بسیاری از شرکت‌ها برای تولید عمده این صفحه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند و مشتریان نیز درخواست وضوحی بالاتر از نمایشگرهای Full HD نرمال می‌کنند.»

وال استریت ژورنال: وضوح QHD هم اکنون در تبلت‌ها استفاده می‌شود. چرا انتقال آن به صفحه‌های نمایش تلفن‌های همراه با تأخیر همراه بوده است؟

لیم: «هرچه اندازه یک صفحه کوچکتر باشد، جا دادن تعداد بالای پیکسل در آن سخت‌تر است. دو چالش در این راه وجود دارد: طراحی درست و تولید آن بدون داشتن مشکل‌های تکنیکی. هر پیکسل به یک ترازیستور کوچک متصل است که با کوچکتر شدن اندازه صفحه، پیکسل هم کوچکتر شده و در نتیجه ترانزیستور هم کوچکتر می‌شود و چالش را برای ما بزرگ‌تر می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید