۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

عکاسی از غذا با تلفن هوشمند

همه ما با داشتن تلفن‌های همراه هوشمندمان، وسوسه شده‌ایم تا از غذاها عکس بگیریم و آن‌ها را با دوستانمان در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به اشتراک بگذاریم و دهان آن‌ها ‌را هم آب بیندازیم! اما توجه به چند نکته اساسی، این عکس‌ها را حتی جذاب‌تر هم می‌کند!

نورپردازی

نورپردازی اصلی‌ترین نکته عکاسی است و از آنجایی که نور دوربین‌های تلفن‌های همراه قابل تنظیم نیست، اگر در رستوران هستید سعی کنید میزی را انتخاب کنید که سمت پنجره و دارای نور طبیعی روز است. اگر در محیطی تاریک و یا خانه هستید، از سایه‌ها و یا نور چراغ مطالعه به نفع خود استفاده کنید!

ترکیب بندی شماره 1: عکس از بالا

محبوب‌ترین و ساده‌ترین نوع عکس که به شما اجازه می‌دهد از تمامی محتویات خوشمزه داخل بشقابتان عکس گرفته و با دیگران به اشتراک بگذارید.

ترکیب بندی شماره 2: از زاویه‌های مختلف عکس بگیرید

در واقع استفاده از هر زاویه‌ای جز از بالا! کافیست دوربین تلفن خود را در موقعیتی متفاوت قرار داده و از پرسپکتیو برای گرفتن عکسی جذاب استفاده کنید.

ترکیب بندی شماره 3: کمی به عکس مفهوم اضافه کنید

فقط از غذا عکس نگیرید و کمی از پیش زمینه و محیط نیز در آن لحاظ کنید. اظافه کردن کمی مفهوم و عمق به عکس، آن را برای بیننده بسیار جذاب می‌کند.

ترکیب بندی شماره 4: عکس‌های اکشن

قسمتی از غذا را گاز بزنید، گوشه‌ای از آن را با قاشقتان ببرید، ماکارونی را دور چنگال خود بچپید و با دست دیگرتان عکس بگیرید. سعی کنید با غذایتان تعامل داشته باشید و حس حرکت را به آن اضافه کنید.

استفاده از برنامه‌های کاربردی متفاوت

حتی اگر موفق به گرفتن عکس چندان جالبی نشدید، برنامه‌های کاربردی زیادی هستند که به شما این اجازه را می‌دهند که عکس‌های خود را ویرایش کرده و جلوه‌ دیگری به آن‌ها ببخشید. از محبوب‌ترین این برنامه‌های کاربردیمی‌توان به اینستاگرام، Snapseed و VSCO Cam اشاره کرد که رایگان هستند و به راحتی می‌توانید عکس‎های جذاب‌تری با آن‌ها خلق کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید