۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

چرا همه ماشین‌های لباسشویی بوی کپک و نا می‌گیرند؟

همه ماشین‌های لباسشویی که درب آنها از جلو باز می‌شود گهگاه بوی کپک یا بوی نا می‌گیرند. دلیل این امر مقدار آبِ ناچیزی است که در ماشین لباسشویی پس از اتمام برنامه شست‌وشو باقی می‌ماند. پاک کردن این مقدار آبِ باقی مانده توسط خود کاربر امکان‌پذیر نبوده زیرا قابل دسترسی نیست. با این حال، راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید و بوی لباس‌ها را تمیز و تروتازه نگه دارید.

1-       درب ماشین لباسشویی را پس از اتمام برنامه شست‌وشو باز بگذارید. اگر درب ماشین کمی باز باشد، از به دام افتادن رطوبت و آب در داخل ماشین لباسشویی پیشگیری و آب به راحتی تبخیر می‌شود.

2-       بعد از اتمام شست‌وشو، لگن و لاستیک درب ماشین لباسشویی را پاک کنید. از یک پارچه خشک برای پاک کردن آب و رطوبت از درب، لگن و لاستیک درب ماشین استفاده کنید.

3-       حداقل ماهی یکبار برنامه تمیز کردن را اجرا کنید. ماشین‌های لباسشویی مدرن با درب جلو برنامه تمیز کردن دارد. یا می‌توانید از یک برنامه معمولی با تنظیمات آب سرد استفاده کنید. از یک محصول شوینده مناسب استفاده کنید یا خودتان یک محلول پاک‌کننده با ترکیبی از سرکه و جوش شیرین درست کنید و مستقیماً داخل لگن ماشین بریزید.

4-       لباس‌ها را تا مدت زمان زیادی داخل ماشین به حال خود رها نکنید. لباس‌های نم‌داری که یک شبانه‌روز یا بیشتر در ماشین‌های لباسشویی با درب جلو بمانند بوی نا می‌گیرند و باید دوباره آبکشی و شسته شوند. حتی در ماشین‌های لباسشویی از نوع دیگر هم نباید لباس‌های خشک را از شب تا صبح داخل ماشین به حال خود واگذارید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید