۲۳ خرداد ۱۳۹۴

لکه‌برهای خانگی

پاک کردن لکه از لباس کاری ملالت‌بار است؛ مخصوصاً وقتی که لکه‌ها با دمای آب نامناسب شسته شود یا بدتر اینکه لکه‌ها با خشک کردن لباس در خشکشویی تثبیت شود و بر جای بماند.

خوشبختانه با چند راهکار خانگی می‌تواند از شر لکه‌های ناخواسته راحت شوید و لباس خود را نجات دهید؛ چه قبلاً متوجه لکه‌ها شده باشید و چه بعد از شست‌وشو در ماشین لباسشویی ال‌جی آن را دیده باشید:

1-       نور مستقیم خورشید: اشعه‌های فرابنفش مانند یک ماده سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند. اگر لکه روی لباس سفید یا لباسی با رنگ روشن بود، لباس را در جایی قرار دهید که نور خوشید مستقیماً بر روی آن بتابد. این فرایند ممکن است چند روز طول بکشد اما در نهایت خواهید دید که خورشید لکه‌ها را از بین می‌برد.

2-       پراکسید هیدروژن و مایع ظرفشویی: یک پیمانه پراکسید هیدروژن را با نصف پیمانه مایع ظرفشویی در یک بطری اسپری مخلوط کنید. این مخلوط را به عنوان پیش‌درمان و لکه‌بر قبل از شست‌وشوی لباس‌ها به کار ببرید. با این کار لکه‌های غذا، چربی، شکلات، خون و دیگر لکه‌ها پاک خواهند شد.

3-       سرکه سفید و جوش شیرین: برای از بین بردن لکه‌های سرسخت با سرکه سفید موضع را خیس کنید و جوش شیرین را روی لکه بپاشید. شما می‌توانید با استفاده از یک مسواک با این مخلوط خمیر درست کنید و به آرامی روی لکه بکشید تا از بین برود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید