۲۵ آبان ۱۳۹۴

کشف اسرار تصویربرداری از فصل خزان

بهترین راه برای حظ بردن از فصل خزان این است که هر لحظه از آن را به بهترین روش ثبت کنید. به همین علت است که گرفتن عکس‌های عالی اهمیت پیدا می‌کند. با حالت قدرتمند Manual یا دستی در ال‌جی G4، شما هم می‌توانید یک عکاس حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید خودتان از جلوه‌های پاییزی تصاویری ثبت کنید که الهام‌گرفته از نماهای حرفه‌ای باشد که در اینجا آموزش می‌دهیم.

سرعت شاتر بالا

اول از هر چیز، مطمئن شوید که نور محیط خوب است و سرعت شاتر را 1/4000 انتخاب کنید. برگ‌ها را در هوا پخش کنید و عکس بگیرید.

سرعت شاتر بالا لحظه‌ها را فوراً فریز می‌کند و سرعت کند شاتر حرکات محو را نمایش می‌دهد.

2015-september-article-3-2

از خورشید استفاده کنید

معمولاً شما از تصویربرداری در آفتاب اجتناب می‌کنید اما تجربه نشان داده است که می‌توان در زیر نور آفتاب هم تصاویر حیرت‌انگیزی ثبت کرد.

برای اینکه سوژه شما تبدیل به یک مجسمه تاریک نشود، سیاه‌ترین قسمت پوست در حالی که روبه‌روی خورشید است را از روی تصویر صفحه لمس کنید. با این کار ترازبندی دوربین تغییر می‌کند و آن بخش خاص بیشتر نوردهی می‌شود. با کمی تمرین می‌توانید مثل یک حرفه‌ای عکس بگیرید.

2015-september-article-3-4

کادربندی کامل

وقتی عکس می‌گیرید، قانون یک‌سوم را رعایت کنید. در این حالت تصاویر به چشم زیباتر می‌آیند؛ یعنی زمانی که کادر 9 مربعی تصویر شما را تقسیم‌بندی می‌کند. جاهایی که مورد نظرتان است را در این کادر قرار دهید تا تعادل بیشتر شود.  فعال کردن آن در ال‌جی G4 راحت است. در حالت دوربین، کلید چرخ‌دنده یا تنظیمات را فشار دهید و قابلیت کادربندی را فعال یا غیر فعال کنید.

2015-september-article-3-5

یک عکس و یک حرف

مهم‌ترین جنیه در همه عکاسی‌ها روایت یک داستان است. وقتی شخصی آن را می‌بیند، اولین چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند را تصور کنید. علاوه بر این، یک تصویر می‌تواند ذهن شما را به پرواز دربیاورد.

2015-september-article-3-6

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید