۱۲ آذر ۱۳۹۴

جایزه پرافتخار طراحی ایتالیایی برای یخچال‌های درب دولایه دوبل ال‌جی

ال‌جی جایزه افتخارآمیز Compasso d’Oro را در اولین سال حضور بین‌المللی از آن خود کرد.

سئول، 3 دسامبر 2015- ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) جایزه بین‌المللی و پرافتخار Compasso d’Oro را در طراحی جدید و متفاوت یخچال برای یخچال‌های درب دولایه دوبل یا Dual Door-in-Door خود کسب کرد. این شرکت جایزه برتر را در بخش طراحی تهیه و ابزار غذا به خانه برد.

جایزه Compasso d’Oro (به معنای قطب‌نمای طلایی) به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین جایزه از این نوع در اروپا در سال 1954 بنیان‌گذاری شد تا محصولاتی را جشن بگیرد که ساخت ایتالیا هستند. این جوایز انحصاراً به میزبانی Associazione per il Disegno Industriale صورت گرفت و  شعار جایزه امسال طراحی برای غذا و تغذیه بود. رقابت 2015 اولین رقابتی است که میدان را برای رقبای دیگری که خارج از ایتالیا هستند باز می‌کند؛ همین امر، ال‌جی را به اولین برنده خارجی جوایز بین‌المللی Compasso d’Oro مبدل می‌کند. محصولات شرکت‌کننده بر اساس این سه معیار ارزیابی شدند: ابتکار، کیفیت ارتباطی و پایداری. جشن رسمی اعطای جوایز در دوم دسامبر در میلان برگزار شد.

ایده درب دولایه ال‌جی (Door-in-Door) طراحی یخچال‌ها را متحول کرده است و به کاربران دسترسی سریع به مواد غذایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌دهد و در عین حال هدر رفتن هوای سرد را کاهش می‌دهد. ال‌جی ایده درب دولایه را یک گام فراتر نهاده و یک بخش دیگر درب دولایه نیز برای دوبرابر کردن آسایش و راحتی به آن افروده است. فناوری درب دولایه میزان هدر رفتن هوای سرد را تا 47 درصد کاهش می‌دهد و با افزودن بخش مستقل دیگر با درب دولایه هدر رفتن هوای سرد به میزان بیشتری کاهش می‌یابد.

اما ابتکار در طراحی تنها به ظاهر و بیرون یخچال منتهی نمی‌شود. بخش‌های مختلفی در یخچال Dual Door-in-Door ساماندهی مواد غذایی را آسان‌تر کرده است. بخش فضای خانواده می‌تواند از بیرون و با فشار دادن یک کلید در دسترس باشد و برای مواردی نظیر میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها مناسب است. فضای پخت‌وپز در سمت چپ می‌تواند از طریق دستگیره آسان‌ بازشو که پایین درب مخفی شده باز شود و مواد خوراکی که برای پخت‌وپز لازم است مانند سبزیجات خردشده، چاشنی‌ها و سس‌ها را در خود جای دهد.

یخچال Dual Door-in-Door ال‌جی که با مهارت ساخته شده است شیشه مستحکمی دارد که روی یک سطح شیشه‌ای منحنی قرار گرفته است. پرداخت مشکی طرح‌دار به این یخچال طراحی شیکی می‌دهد که هم از نظر زیباشناسی رضایت‌بخش است و هم در برابر اثر انگشت و لکه مقاوم است تا همیشه به زیباترین شکل خود دیده شود.

نوه چانگ-هو، رئیس مرکز طراحی مشترک ال‌جی، می‌گوید: «ما بسیار مفتخریم و به خود می‌بالیم زیرا یکی از اولین شرکت‌های بین‌المللی هستیم که این جایزه پرافتخار را دریافت می‌کند. دریافت جایزه بین‌المللی Compasso d’Oro گواهی بر پیشگامی ال‌جی در طراحی در صنعت لوازم خانگی است.»

۱ نظر

اورکی ۱۶ آذر ۱۳۹۴ پاسخ

سلام خسته نباشید میشه لطف کنید قیمت انواع یخچال فریزر ال جی رو برام ایمیل بزنید

نظر دهید