۲۲ دی ۱۳۹۴

تلویزیون‌های Super UHD جدید ال‌جی در نمایشگاه CES 2016

تلویزیون‌های 4K ال‌جی مجهز به HDR جدیدترین و مبتکرانه‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی الکترونیکس هستند که در نمایشگاه بین‌المللی لوازم الکترونیک مصرفی 2016 (CES 2016) در لاس‌وگاس چشم‌ها را با کیفیت تصویر خارق‌العاده و دور از باورشان و امکانات پیشرفته به خود خیره کردند.

این تلویزیون‌ها که نمایشگر IPS دارند در مدل 65 اینچ UH9500، مدل 86 اینچ UH9550، تلویزیون 65 اینچ SUPER UHD مدل UH8500 و تلویزیون 75 اینچ UH8550 به نمایش گذاشته شدند. مدل‌های پیشرفته Super UHD نرخ بازتولید رنگ بالاتر، کیفیت تصویر بهتر و امکاناتی برای بهبود صدا و تصویر دارند که شامل HDR و طراحی چشم‌نواز ULTRA Slim ال‌جی می‌شود.

تلویزیون UH9500 از طراحی جدید ال‌جی برخوردار است که نسبت به مدل‌های پیشین خود ظاهر باریک‌تری دارد. با حذف فاصله بین پنل و قاب پشت، ضخامت صفحه‌نمایش فوق‌العاده باریک شده و به 6.6 میلی‌متر رسیده؛ به طوری که تقریباً حاشیه آن نامرئی است؛ این طراحی به گونه‌ای به نظر می‌رسد که انگار تلویزیون در هوا معلق است. مدل UH9500 در زمینه صدا دومی ندارد و بی‌رقیب است. ال‌جی با  تولید کننده پیشگام صدا، هارمان/کاردون، همکاری بسیاری داشته است تا سیستم بلندگویی بسازد که کیفیت بالایی ارائه دهد و صدا همراه با جزییات دقیق باشد.

۱ نظر

حسین ۲۲ دی ۱۳۹۴ پاسخ

در مورد تلوزیونهای با وضوح خیلی بالا یا ۴k پیش بینی بنده مبنی بر کاهش قیمت تلوزیونهای با این فن آوری تا نزدیک به قیمت تلوزیونهای فول اچ دی بعلت استفاده از مواد اولیه یکسان در تولید آنها به واقعیت پیوست البته بر خلاف تبلیغات برخی از فروشندگان که تمایل دارند موجودی تلوزیونهای فول اچ دی خود را بفروش برسانند تفاوت مصرف برق در این فن آوری تقریبا معادل همان تلوزیونهای فول اچ دی است و پردازشگر های گرافیکی این تلوزیونها که وظیفه ارتقاء تصاویر استاندارد و اچ دی به فرا اچ دی را بعهده دارند مصرف برق چندانی ندارند همانگونه که در حال حاضر تولید تلوزیونهای اچ دی به سایزهای زیر ۳۲ محدود شده در آینده تلوزیونهای با سایز بین ۳۲ تا حداکثر ۴۳ اینچ با کیفیت فول اچ دی و در سایزهای بالاتر فقط با کیفیت فرا اچ دی یا ۴k تولید خواند شد البته در سایزهای بالاتر از ۶۵ اینچ باید کم کم فن آوری به سمت تولید تلوزیونهای سوپر های ویژن که شاهد تولید و عرضه اولین مدل با این فن آوری در سال جاری توسط ال جی هستیم میل نماید سامسونگ اخیرا تلوزیونهای فرا اچ دی در سایز ۴۰ نیز به بازار عرضه کرده که بنظر من پرداخت پول اضافه بابت این فن آوری در این سایز بعلت عدم تشخیص کیفیت تصویر از فاصله دو متری منطقی نیست

نظر دهید