۱۵ بهمن ۱۳۹۴

بالاتر از سیاهی رنگی نیست؟ هست!

نمایشگرهای OLED ال‌جی نشان می‌دهند که فراتر از هیچ چیز در واقع یک چیزی هست.

این روزها، وقتی در مورد تلویزیون‌های حرف می‌زنیم، بیشتر منظورمان سطح جدیدی از نمایش سیاهی است. از آنجا که وضوح بصری فیلم و تلویزیون روز به روز بهتر می‌شود، داینامیک و پیچیدگی‌های خاص بصری تلویزیون‌ها از بین می‌رود و همین باعث می‌شود یک مشکی واقعی تولید نشود. این یک معیار برای کیفیت مانیتور به همراه نسبت کنتراست است و هیچ تلویزیونی نمی‌تواند مانند جدیدترین نسل از نمایشگرهای OLED ال‌جی سیاهی کامل را تولید کند.

برخی از جدیدترین فیلم‌ها با عمیق‌ترین میزان کنتراست و تون‌های تیره دل‌نشین‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. حتی آنهایی که تون روشن دارند می‌توانند از ترجمه طیف رنگ کامل بین تیرگی و روشنی بهره بیشتری ببرند. یک پروژکتور باکیفیت فیلم، نظیر آنچه در سینما می‌بینید، می‌تواند این کار را با نور انجام دهد و با عدم حضور نور، سیاهی را ایجاد کند. این دقیقاً همان کاری است که OLED انجام می‌دهد.

فناوری OLED که مخفف عبارت Organic Light Emitting Diode است روشی متفاوت از مدل‌های CRT و LCD دارد. در این دو مورد آخر، پنل نوردهی پشت یک منبع حجیم از نور را در خود جای داده است که هر پیکسل را نور می‌دهد؛ حتی آنهایی که قرار است سیاه را نمایش دهند. به عبارت دیگر، نور به قسمت‌هایی از صفحه که هیچ اطلاعاتی نباید نمایش داده شود نشت می‌کند؛ شبیه نورافشانی که در شهرهای بزرگ شبیه ستاره‌باران شدن است.

بر خلاف این، نمایشگرهای OLED ال‌جی تصاویر را پیکسل به پیکسل نور می‌دهند. به این معنی که فقط قسمت‌هایی از صفحه که چیزی برای نمایش دادن دارند نور می‌گیرند. در نتیجه، نسبت کنتراست بی‌نهایت و عمق سیاهی مانند سیاهی اعماق کهکشان خلق می‌شود.

شاید این چیزی باشد که فقط شیفتگان فیلم به آن اهمیت بدهند و به نظر برخی دیگر، همین الان هم تلویزیون‌ها خوب باشند. اما در واقع نیستند. تفاوت بین OLED و LCD شبیه تفاوت بین یک LCD و CRT قدیمی است. این خیلی بهتر است و تقریباً شبیه آن چیزی است که چشم می‌تواند دریافت کند.

LGbacklit

نمایشگرهای OLED با دریافت نور در جاهایی که واقعاً نیاز است گامی بلند به پیش برداشته‌اند که نه تنها فیلم‌سازان از آن بهره‌مند می‌شوند بلکه فیلم‌ها مانند شکلی که در واقعیت هستند به نمایش درخواهند آمد. بنابراین، نه تنها سیاهی فضا در فیلم جنگ ستارگان واقعاً شبیه فضاست، بلکه چشم شما نیز فراموش خواهد کرد که چیزی که می‌بینید در یک صفحه‌نمایش تلویزیون است نه در دنیای واقعی.

مقایسه تصاویر می‌تواند این تفاوت را به روشنی بیان کند. اما اینها برای صفحه‌نمایش‌های کامپیوتر که نمی‌توانند این تفاوت را نمایش دهند اغراق‌آمیز است. در نهایت اینکه این تفاوتی است که باید تجربه کنید تا بتوانید باور کنید.

اگر می‌خواهید، همین حالا این تفاوت را تجربه کنید، جشنواره فصل برفی لوازم صوتی و تصویری ال‌جی با بهترین هدایا در انتظار شماست. تلویزیون‌های OLED ال‌جی را ببینید و از تفاوت لذت ببرید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید