۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نقش ال‌جی در روز جهانی محیط زیست با تولید پلاستیک کمتر

پنجمین روز از ماه ژوئن (دو روز پیش) روز جهانی محیط زیست بود. سازمان ملل متحد این روز را در سال 1972 به دلیل نیاز به وجود تمرکز جهانی هماهنگ برای ایجاد اولویت در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ما ایجاد کرد. گرچه روز جهانی محیط زیست و روز زمین (22 آوریل) ممکن است اهداف و اهداف مشابهی داشته باشند، اما منشأ و ابتکارات مختلفی دارند. برای بزرگداشت روز جهانی محیط زیست امسال، بیایید به نقش پلاستیک در دنیای امروز و آنچه ال‌جی برای کاهش تأثیرات زیست محیطی خود انجام می‌دهد، توجه کنیم.

پلاستیک بخشی ذاتی و جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن است که تقریباً در هر محصول مصرفی که با دست ساخته نشده است وجود دارد. مشکل پلاستیک زمانی است که از عمر مفید خود گذشته باشد، بیشتر آن در افزایش مشکل جهانی آلودگی پلاستیک نقش دارد. فقط در سال 2019، بیش از 130 میلیون تن پلاستیک یکبار مصرف دور انداخته شد، که بیشتر آن را به محل‌های دفن زباله ریختند، سوزاندند یا در آبراه‌های جهان ریختند.

World-Environment-Day-02

پلاستیک‌ها که عمدتا از مواد شیمیایی مبتنی بر سوخت های فسیلی تولید می‌شوند، می‌توانند سموم مضر را در طول چرخه زندگی خود آزاد کنند، به محیط زیست آسیب برسانند و همزمان خطر سلامتی قابل توجهی را به همراه داشته باشند. اگر تغییرات چشمگیر در تولید، مصرف و مدیریت پسماند صورت نگیرد، مقدار مواد پلاستیکی وارد شده به اقیانوس‌های جهان هر ساله تا سال 2040 به تقریبا 30 میلیون تن افزایش خواهد یافت. تغییرات گسترده سیستمی در ارتباط ما با پلاستیک بسیار دیرهنگام است. اما برای بروز این اتفاق، دولت‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان همه باید سهم خود را ایفا کنند.

  • ال‌جی الکترونیکس هم اکنون در حال تلاش است.

18  مدل تلویزیون OLED ال‌جی برای سال 2021 به لطف ساختار منحصر به فرد بدون نور پس زمینه، به اجزای کمتری نسبت به تلویزیون های ال‌سی‌دی معمولی نیاز دارند، به این معنی که در فرآیند تولید پلاستیک کمتری لازم است. به عنوان مثال، تلویزیون 65 اینچ G1 OLED ال جی فقط به 30 درصد از پلاستیک مورد استفاده در تلویزیون LCD با همان اندازه )مدل 65UP75) نیاز دارد. انتظار می رود ال جی امسال با یک سری صفحات نمایشگر OLED بیشتر از مدل‌های LCD ، میزان مصرف پلاستیک خود را به میزان تقریبی 10 هزار تن کاهش دهد.

World-Environment-Day-03-1

علاوه بر این، ال‌جی در حال افزایش استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت، مانند فلز بیشتر در محفظه‌های خارجی مدل‌های تلویزیون OLED 2021 است و برخلاف LCD، پنل‌های OLED نیازی به مواد مضر مانند کادمیوم و ایندیوم ندارند و این باعث می‌شود که OLED به گزینه‌ای طبیعی برای مشتریان آگاه از محیط زیست تبدیل شود. تلویزیون‌های OLED ال‌جی حتی در پایان چرخه عمر خود، در مقایسه با تلویزیون‌های LCD که ساخت آنها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و از نظر منابع بیشتر، بهره‌وری عالی از منابع و میزان بازیافت بالایی را ارائه می‌دهند. همچنین، ال‌جی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در مدل‌های خاص تلویزیون های LCD 2021 مانند QNED Mini LED است که فقط امسال تا 750 تن پلاستیک بازیافتی استفاده می‌کند.

World-Environment-Day-04

افزایش استفاده از مواد بازیافتی در ساندبارهای 2021 ال‌جی نیز گسترش می‌یابد. موارد خارجی همه مدل‌های بلندگوهای خطی 2021 با پلاستیک‌های بازیافتی جذاب و در عین حال بادوام تولید می‌شوند . در پایان سال، این شرکت انتظار دارد تقریباً 300 تن زباله پلاستیکی را از محل دفن زباله کاهش داده و آنها را در ساندبارهای ال‌جی دوباره مورد استفاده قرار دهد. در برخی از ساندبارها، پارچه جرسی از پلی استر دارای گواهی Global Recycled Standard ساخته شده از بطری های بازیافتی PET نیز به کار رفته است و در نتیجه فقط در سال جاری 1.5 میلیون بطری نیم لیتری PET از سطل زباله خارج می‌شود. علاوه بر این، ال‌جی با استفاده از تفاله بازیافتی، قالب‌گیری شده و کاهش قابل توجه استفاده از کف و پلاستیک EPS (پلی استایرن) بسته‌بندی تمیزتر و سبزتری را برای کل مجموعه ساندبارهای خود در نظر گرفته است.

ال‌جی با طراحی جعبه‌های ساندبار به شکل حرف L،  توانست هنگام حمل و نقل، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش میزان انتشار، ردپای کوچکتری ایجاد کند. بسته‌بندی منحصر به فرد یک کامیون حمل و نقل معمولی را قادر می‌سازد 58 درصد جعبه بیشتر در خود جای دهد و از آنجا که شکل L فضای خالی بین جعبه‌ها را کاهش می‌دهد، به مواد پرکننده کمتری نیاز است؛ به این معنی که زباله در سطل آشغال مشتریان کمتر است. تلویزیون OLED و ساندبار ال‌جی اولین محصولات تلویزیون و صوتی OLED هستند که تاییدیه SGS را از SGS Société Générale de Surveillance SA سوئیس دریافت می‌کنند.

World-Environment-Day-05

برای مشاهده ویدیو، اینجا را ببینید.

ال‌جی با انجام وظیفه خود در جهت کمک به کاهش مشکل آلودگی پلاستیک، به تعهد خود در قبال کره زمین و مصرف‌کنندگان احترام می‌گذارد و به زمینه‌سازی آینده‌ای پایدار کمک می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید