۱۱ مرداد ۱۳۹۵

از بین بردن لکه‌های لباس کودکان

کودکان بیشتر وقت‌ها بی‌انضباط هستند! مخصوصاً در کثیف کردن لباس‌هایشان: از ریختن کیک، سس، شکلات و آبمیوه روی لباس گرفته تا چرب شدن لباس، گلی و خاک آلوده شدن در هنگام بازی. اینجاست که دردسرهای شما آغاز می‌شود. قبل از اینکه لباس‌های کثیف کودکان را داخل لگن ماشین لباسشویی ال‌جی بیندازید تا شسته و خشک شوند، ابتدا باید لکه‌های روی آنها را از بین ببرید زیرا در غیر این صورت لکه‌ها روی لباس باقی می‌مانند و حتی با شست‌وشوی زیاد هم پاک نمی‌شوند.

1422416457325

  • به محض لک شدن لباس اقدام کنید!

از آب سرد و مقدای مایع یا پودر شوینده مخصوص لباس کودکان برای از بین بردن لکه استفاده کنید. بگذارید لباس کودک دلبند شما به مدت 5 تا 10 دقیقه در مخلوط آب و صابونی که تهیه می‌کنید بماند و سپس آن را با آب سرد آبکشی نمایید. اگر هنوز لکه باقی مانده بود، از لکه‌برهای مخصوص لباس کودکان استفاده کنید.

  • لکه‌های غیر از غذا را با پودر مخصوص لباس کودک از بین ببرید!

لکه‌هایی که ناشی از لوسیون بچه با روغن بچه هستند از طریق لکه‌بری با استفاده از پودرهای شست‌وشو یا لکه‌بر مخصوص کودکان قبل از شست‌وشو با ماشین لباسشویی بهتر از بین می‌روند. مقداری از این مواد را درست روی محل لکه بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی آن بماند. سپس آن را با آب سرد آبکشی نمایید.

  • پس دادن کثیفی پوشک به لباس!

گاهی اوقات ممکن است پوشک بچه بیش از حد پر شود و لباس را لک کند. پودرهای لکه‌بر یا شست‌وشوی مخصوص این نوع کثیفی‌ها را از لباس کودک شما پاک می‌کند. مقداری از آن را با کمی آب سرد حل کنید و خمیر تهیه شده را بگذارید روی لکه بماند. آن را داخل یک لگن لباسشویی قرار دهید و یک‌چهارم پیمانه مایع سفیدکننده که اثر رنگ‌بری ندارد به آب داخل لگن اضافه کنید. بگذارید لباس نیم ساعت داخل لگن بماند. سپس، آن را با آب سرد آب‌کشی نمایید.

baby-care

حتی اگر لباس سفیدتان لک شده بود، هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا منجر به ثابت ماندن لکه می‌شود و دیگر هیچ وقت پاک نمی‌شود. اگر لازم بود لباس شما با آب داغ شسته شود، ابتدا آن را با آب سرد یا گرم بشویید تا لکه از بین برود و سپس آن را با آب داغ بشویید. برای از بین بردن لکه‌های سخت و سمجی که روی لباس‌های سفید یا روشن رنگی هستند، بهتر است لباس را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید زیرا اشعه فرابنفش خورشید یک لکه‌بر طبیعی است.

یادتان باشد که لباستان باید چند روز در معرض آفتاب باشد تا لکه به طور کامل از بین برود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید