۰۸ مرداد ۱۳۹۵

بهبود اوضاع مالی ال‌جی در سه ماهه دوم 2016

بخش‌های لوازم خانگی و سرگرمی خانگی باز هم سودآوری کردند

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که درآمد اجرایی سه ماهه دوم 2016 به 584.6 میلیارد وون کره (معادل 503.10 میلیون دلار امریکا) رسیده که 140 درصد بالاتر از سال قبل است. این امر به دلیل عملکرد قوی شرکت‌های سرگرمی خانگی و لوازم خانگی و محصولات تهویه هوا است که بالاترین سود اجرایی سه ماهه را در تاریخ ال‌جی گزارش کردند. درآمد کلی جهانی ال‌جی 14 هزار میلیارد وون کره (معادل 12.05 میلیارد دلار امریکا) اعلام شده که هم نسبت به سال قبل و هم نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است.

شرکت لوازم خانگی و محصولات تهویه هوا

شرکت لوازم خانگی و محصولات تهویه هوا با 433.7  میلیارد وون کره (معادل 373.24  میلیون دلار امریکا) بیشترین سهم را در سود اجرایی سه ماهه دوم داشته است. درآمد 4.70 هزار میلیارد وون کره (معادل 4.04 میلیارد دلار امریکا) نشان از 4.8 درصد افزایش نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته دارد که ناشی از رشد فروش B2B سیستم‌های تهویه مطبوع هوا و عملکرد کلی قوی در کره، اروپا و آسیاست. با بهبود مجموعه محصولات و ساختار هزینه، این بخش توانست به حاشیه اجرایی بالاتر از 9 درصد دست یابد. در آینده، انتظار می‌رود محصولات پیشرفته نظیر مجموعه LG SIGNATURE، TWINWash و LG Styler بتواند در عملکرد مثبت این شرکت نقش داشته باشد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی 3.33 هزارمیلیارد وون (معادل 2.86 میلیارد دلار امریکا) درآمد کسب کرد که نسبت به سه ماهه اول 12 درصد افزایش داشته اما نسبت به همین دوره در سال گذشته با کاهش مواجه شده است. ضرر اجرایی 153.5 میلیارد وون (معادل 132.10 میلیون دلار امریکا) بازتابی از افزایش هزینه‌های بازاریابی و تا حدی فروش کند تلفن هوشمند G5 در بدو عرضه بود. صادرات کلی تلفن‌های هوشمند 3 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش داشته و به 13.9 میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه دوم رسیده است. انتظار می‌رود عرضه سری جدید V و فروش بیشتر مدل‌های میان‌رده K و X عملکرد تجاری این بخش را در سه ماهه بعدی بهتر کند.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی سود اجرایی را 356.7 میلیارد وون کره (معادل 306.97 میلیون دلار امریکا) و درآمد را 4.16 هزار میلیارد وون کره (معادل 3.58 میلیارد دلار امریکا) اعلام کرد که نسبت به سه ماهه دوم سال 2015 با 5.7 درصد افزایش مواجه شده است. این رکورد به دلیل رشد بازار تلویزیون‌های پیشرفته است. افزایش فروش تلویزیون‌های پیشرفته ULTRA HD و OLED و بهبود مدیریت ساختار هزینه منجر به حاشیه اجرایی 8.6 درصد شد که بالاترین میزان در تاریخ بخش سرگرمی خانگی ال‌جی بوده است. این بخش همچنان به سودآوری از بازارهای روبه‌رشد تلویزیون‌های UHD و OLED و رقابت قیمت ادامه خواهد داد؛ اگرچه، افزایش قیمت تجهیزات پنل‌های مسطح ممکن است در سوددهی تأثیر داشته باشد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

شرکت قطعات خودروی ال‌جی فروش 639.6 میلیارد وون کره (معادل 550.4 میلیون دلار امریکا) را گزارش کرد که نسبت به همین دوره در سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است. این افزایش به دلیل رشد زیاد در بخش سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو بوده است. با این حال، سرمایه‌گذاری بیشتر برای تحقیق و توسعه در فناوری سرگرمی و اطلاع‌رسانی و خودروهای برقی در ضرر اجرایی 16.8 میلیارد وون (معادل 16.8 میلیون دلار امریکا) در این سه ماهه نقش داشته است. با آغاز تولید قطعات خودروی برقی شورلت بولت در سه ماهه سوم، افق‌ها برای بخش قطعات خودروی ال‌جی بسیار مثبت است.

۱ نظر

قاسم توحیدی ۸ مرداد ۱۳۹۵ پاسخ

خوب وعالی

نظر دهید