۱۱ شهریور ۱۳۹۵

بزرگترین تونل OLED دنیا با 450 میلیون پیکسل خیره‌کننده در نمایشگاه IFA 2016

15 متر OLED تجربه بصری بی‌نهایت اعجاب‌انگیزی را با سیاهی کامل و رنگ‌های زنده ایجاد می‌کند.

غرفه ال‌جی در نمایشگاه IFA 2016 با یک تونل OLED شگفت‌انگیز و خیره‌کننده به ارتفاع 5 متر، عرض 7.4 متر و طول 15 متر، که رکورد به شمار می‌رود، مقدم بازدیدکنندگان را خوشامد می‌گوید. در مجموع 216 نمایشگر تجاری 55 اینچ منحنی OLED به هم متصل شدند تا ساختاری منحصربه‌فرد با 447,897,600 پیکسل، تقریباً نیم میلیارد پیکسل، خلق کنند و صحنه‌های نفسگیر و چشم‌نوازی شامل شفق شمالی ایسلند، اکوسیستم زیر آب و اعماق فضا را به نمایش بگذارد.

در ویدئوی تولیدشده توسط ال‌جی با عنوان “از سیاهی تا سیاهی”، بر رنگ‌های زنده و توانایی بازتولید جزییات ریز زندگی که فناوری OLED ال‌جی ارائه می‌دهد تأکید شده است. این ویدئو شامل اقیانوس سیاه با عروس‌های دریایی و حرکت آرام نهنگ‌ها و همین طور صحنه‌هایی از اقیانوس عمیق و سیاه و شفق شمالی درخشان در آسمان تاریک است. ال‌جی ویدئوی شفق شمالی ایسلند را با استفاده از 14 دوربین‌ 8K مجزا ضبط کرده است تا تمامی جزییات و حرکات را با دقت هر چه تمام‌تر به نمایش گذارد.

OLED-Tunnel_2

ویدئو کلیپ‌های دیگر مانند صحنه‌های زیر آب و عکس‌های فضا محیطی بسیار شگفت‌آور برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آنها حس کنند که در حال شنا در اقیانوس یا معلق بودن در کهکشان راه شیری هستند. در نمایشگاه IFA، شرکت‌کنندگان این شانس را دارند که ببینند چطور فناوری پیشرفته OLED می‌تواند محیط بیرون را در سالن نمایشگاه دوباره خلق کند.

مقیاس خیره‌کننده تونل نمایشگاه با پنل‌های باریک OLED که بسیار سبک‌وزن و منعطف هستند عملی شده است. نمایشگرهای OLED می‌توانند بدون ایجاد هیچ گونه اعوجاجی در تصویر به شکل‌های محدب یا مقعر خم شود و این سازه دیجیتال تماشایی را مانند محیط شگفت‌آور تونل جلوه دهد. هر پیکسل OLED می‌تواند خودش به تنهایی خاموش و روشن شود و نیاز به نوردهی پشت نداشته باشد. تلویزیون‌های OLED قادرند سیاهی واقعی و نسبت کنتراست بی‌نهایتی ایجاد کنند که رنگ‌هایی زنده، خیره‌کننده و زاویه دید عریض را به نمایش می‌گذارد.

ال‌جی در برپایی نمایشگاه‌های جذاب و تماشایی سابقه‌ای طولانی دارد و توانسته برای سازه‌های OLED گنبدشکل خود در  CES 2016 جایزه Red Dot Award را در ارتباطات فضایی (Spatial Communication) دریافت کند. (ویدئوی این سازه را می‌توانید در https://youtu.be/AdnadJK2DTU تماشا کنید.)

OLED-Tunnel_3

برایان کان، رئیس بخش سرگرمی خانگی ال‌جی، گفت: «امسال 50 سال از معرفی اولین تلویزیون ال‌جی می‌گذرد و تونل OLED ما در نمایشگاه IFA 2016 برای جشن این نقطه عطف با حرکت برجسته‌ای دیگر، عرضه تلویزیون OLED، طراحی شده است. ما بازدیدکنندگان از نمایشگاه IFA را به غرفه خود دعوت می‌کنیم تا فرصت تجربه تصویر انقلابی OLED و توانایی نمایش سیاهی کامل، نسبت کنتراست بی‌نهایت و رنگ‌های واقعی را از هر زاویه‌ای داشته باشند.»

بازدیدکنندگان از IFA 2016 را دعوت می‌کنیم تا به غرفه ال‌جی واقع در سالن 18 مس برلین، از 2 تا 7 سپتامبر، مراجعه نمایند تا خودشان از نزدیک تلویزیون‌های OLED ال‌جی را به نظاره بنشینند. برای اینکه شما هم از تونل OLED ال‌جی لذت ببرید، لطفا به لینک https://youtu.be/xii0-VJ_mOg مراجعه نمایید.

۳ نظر

حسين ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ پاسخ

همانگونه که در متن خبر اشاره شد ۵۰ سال از تولید و عرضه اولین تلوزیون سیاه و سفید توسط گلد استار ( نام قدبم ال جی ) گذشت اگر می خواهید این تلوزیون و مشخصات فنی آن را ببینید با هم سری به سایت موزه زادیو یزنیم پس کلیک کنید روی آدرس : http://www.radiomuseum.org/r/goldstar_wide_square_19_
vd_191.html

نظر دهید