۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

فناوری یادگیری عمیق ال‌جی در ربات‌ها

ال‌جی با استفاده از فناوری یادگیری عمیق، ربات‌ها را به بعد دیگری ارتقا داده است.

انسان‌ها همیشه به دنبال دستگاه‌های پیشرفته‌ای بوده‌اند که بتوانند خودبه‌خود فکر کنند. ربات‌ها و دستگاه‌هایی که بتوانند با هوش ما رقابت کنند و به درکی به‌اندازه انسان برسند. با اینکه همیشه این مفهوم در ذهن بشر بوده است ولی از سال 1950 تحقیقات برای ساخت هوش مصنوعی شروع شد. این تحقیقات تا دهه 90 میلادی شاهد پیشرفت خاصی نبود تا اینکه ربات‌های جاروبرقی، ماشین‌های خود‌ران و اسباب‌بازی‌هایی که با شما ارتباط برقرار می‌کردند رونمایی شدند. با اینکه این حوزه تاکنون با پیشرفت‌های بسیار خوبی همراه بوده ولی هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

ال‌جی نیز از این قافله عقب نمانده و با محصولات هوشمند خود که مجهز به فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی هستند قدم مهمی در زمینه هوش مصنوعی یادگیرنده برداشته است. محصولات مختلف این شرکت هر کدام به‌ نوعی از این فناوری بهره برده و عملکرد خود را بهبود می‌بخشند. یادگیری هوشمندانه ال‌جی به لوازم‌خانگی این امکان را می‌دهد تا با گردآوری و بررسی الگوهای سبک زندگی مشتریان به‌مرور زمان کاربرانشان را بهتر درک کنند. این فرایند پایان‌ناپذیر است و باگذشت زمان بهتر می‌شود تا راهکارهای جدیدی را برای مشکلات روزمره مشتریان خود ارائه دهند.

جاروی روباتیک: بهبود عملکرد به‌وسیله حافظه

جدیدترین جاروی روباتیک ال‌جی با استفاده از چندین حسگر و فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی اشیای اطراف اتاق را تشخیص می‌دهد و طبق آن عمل می‌کند. با ثبت تصویر کف اتاق، این جاروی هوشمند موانع را به خاطر می‌سپارد و به‌مرورزمان می‌آموزد که از آن‌ها دوری کند. این محصول حتی سیم‌های برق و دمپایی را تشخیص می‌دهد و نمی‌گذارد برس‌های گردان مسدود شود و به کمک انسان برای جدا کردن آن نیازی نباشد. جاروی روباتیک جدید ال‌جی تفاوت میان انسان و صندلی را تشخیص می‌دهد و با ملایمت از فردی که سد معبر کرده می‌خواهد که از سر راه کنار رود تا بتواند به‌راحتی دور صندلی مانور دهد.

image1

یخچال: راحتی هوشمندتر

یخچال هوشمند ال‌جی با یادگیری هوشمندانه آسایش بیشتری برای مشتریان فراهم می‌کند. یادگیری هوشمندانه یخچال ال‌جی با تحلیل الگوهای استفاده و مصرف مواد غذایی کاربردهای متفاوتی را با پیش‌بینی فعالیت‌های خانواده بر اساس رفتارهای گذشته انجام می‌دهد؛ مانند پر کردن خودکار جایخی در زمان خاصی از روز که آب سرد بیشتر موردنیاز است. در فصل تابستان، وقتی یخچال هوشمند ال‌جی حس کند دما و رطوبت به‌گونه‌ای است که ممکن است منجر به فاسدشدن مواد غذایی شود، می‌تواند سیستم استریلیزاسیون چهارمقاله‌ای را خودبه‌خود فعال کند تا عمر مواد غذایی بیشتر شود.

دستگاه تهویه مطبوع هوا: بهترین ذخیره انرژی و عملکرد

دستگاه تهویه مطبوع هوای هوشمند ال‌جی مجهز به فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی الگوهای رفتار روزانه صاحب‌خانه را بررسی می‌کند؛ مثلاً اینکه کدام قسمت از خانه بیشتر در ساعات خاصی از روز پررفت‌وآمد است. با این اطلاعات، فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی به دستگاه تهویه مطبوع هوا امکان ارزیابی شرایط و تنظیم مناسب‌ترین میزان دما را به‌سرعت و با راندمان بالا فراهم می‌کند تا منطقه‌های خاصی از خانه به‌سرعت خنک شوند. در تعطیلات آخر هفته، اتاق نشیمن همان‌جایی خواهد بود که نیاز به خنک شدن بیشتر دارد اما در طول روز آشپزخانه مرکز اصلی فعالیت خواهد بود.

ماشین لباسشویی ال‌جی: عملکرد بهینه متناسب با وضعیت

این فناوری جدید به ماشین لباسشویی ال‌جی کمک می‌کند در مورد محیط اطراف و فعالیت‌های روزانه کاربر اطلاعات کسب کند و عملکرد بهینه برای ماشین لباسشویی مهیا کند. مثلاً، در مکان‌هایی که آب حاوی مقادیر زیادی کربنات کلسیم است، ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی دما و میزان آب را تنظیم می‌کند تا با تأثیر آب سخت بر روی لباس‌ها مقابله کند. در مناطقی که طوفان‌های شنی و گردوخاک رواج دارد، ماشین لباسشویی به‌صورت خودکار یک برنامه آبکشی دیگر برای بهتر تمیز شدن لباس‌ها اضافه می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید