۰۴ شهریور ۱۳۹۶

نگاهی به پیشرفت فناوری در یخچال‌های ال‌جی از گذشته تا امروز – قسمت اول

یخچال‌های ال‌جی، از جعبه‌های کوچک گرفته تا لوازم خانگی بزرگ با فناوری پیشرفته، همچنان به شاد و شگفت‌زده کردن خانواده‌های سراسر دنیا ادامه می‌دهند.

تأثیر ال‌جی در آشپزخانه که از دیرباز الگوی صنایع بوده است مثل همیشه قرار است بازار پویایی در سراسر دنیا شکل دهد.

اندک افرادی خواهند بود که از یخچال‌فریزر ساده و بی‌تکلف به عنوان وسیله‌ای در منزل یاد می‌کنند که زندگی خانواده آنها را متحول کرده است. اما جالب است بدانید نوآوری در یخچال، طی 60 سال گذشته، این محصول را از شکل یک جعبه کوچک در آشپزخانه به یک محصول بزرگ، بسیار کاربردی، ارگونومیک و دوست‌دار محیط زیست مبدل کرده است که امروز می‌بینیم. با پیشرفت فناوری در یخچال‌های امروزی، مشتریان دلشان می‌خواهد که این محصولات استاندارد بالاتری داشته باشند. و برای برآورده کردن نیاز مشتریان امروزی، سازندگان لوازم خانگی بیش از گذشته بر فراهم کردن آسایش بیشتر از طریق بهبود کارایی و دسترسی به امکانات متمرکز شده‌اند.

LG-InstaView-Door-in-Door-_4

لوازم خانگی در حال تحول هستند تا با نیازهای مشتریان مطابقت داشته باشند و مبتکرانه‌ترین سازندگان آنهایی هستند که بتوانند گرایشات کاربران را پیش‌بینی کنند و قبل از اینکه مشتریان نیاز خود را بازگو کنند آنها را برآورده نمایند. ال‌جی بارها و بارها شهرت و خوشنامی خود را به عنوان شرکتی که هراسی از پا فراتر گذاشتن از مرزهای ابتکار و چالش‌ها ندارد به اثبات رسانده است. ال‌جی همیشه خود را وقف ارائه امکاناتی در جهت افزایش آسودگی مشتریان خود کرده است که نتیجه آن تولید محصولات ممتاز و درجه یکی شامل یخچال‌های Home Bar و InstaView Door-in-Door با کمپرسور خطی اینورتر می‌شود؛ فناوری‌هایی که راندمان انرژی و عملکرد را به میران قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

در سال 1998، ال‌جی Home Bar را معرفی کرد تا نقطه اوج تلاش‌های خود را برای ارائه آسایش و ذخیره‌سازی مؤثر مواد غذایی به نمایش گذارد. این یخچال فضای منحصربه‌فردی در یک محفظه مجزا داشت که به عنوان یک قفسه یا حتی یک یخچال کوچک نیز می‌شد آن را در نظر گرفت. به جای این که برای برداشتن یک بطری نوشیدنی، درب اصلی یخچال باز شود، مشتریان می‌توانستند درب این محفظه را باز کنند و نوشیدنی مورد نظر خود را بدون هیچ اقدام دیگری بردارند. اگر مشتریان بخواهند نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌هایی که مصرف کرده اما تمام‌ نشده‌اند را در یخچال بگذارند، به راحتی می‌توانستند در این محفظه بگذارند تا بعداً خیلی سریع و راحت به آن دسترسی پیدا کنند.

این مطلب ادامه دارد…

۱ نظر

حسين ۴ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

برای درک بهتر پیشرفت ال جی در صنایع برودتی به یک مثال ساده بسنده می کنیم در سال ۱۳۶۸ نصب کمپرسورهای گلد استار یا همین ال جی کنونی بر روی یخچال و فیریزرهای تولید داخل آغاز شد دران زمان کمپرسورهای گلد استار برای اولین بار با سه سال ضمانت تعویض عرضه شد بسیاری از تولید کنندگان ایرانی تا آن زمان از کمپرسورهای دانفوس و نکی و ماتسوشیتا ( ناسیونال پاناسونیک ) روی محصولات خود استفاده و در آن زمان تفاوت قیمت رسمی و بازار بسیار مشهود بود در آن زمان یخچال ۱۲ فوت پارس در بازار آزاد با کمپرسور گلد استار ۲۲ هزار تومان و با کمپرسور ماتسوشیتای ژاپن ۳۵ هزار تومان قیمت داشت جالب اینجا بود که روی کارتن تولیدات با کمپرسور گلد استار چیزی درج نشده اما بر روی تولیدات با کمپرسور ماتسوشیتا درج شده بود مجهز به کمپرسور ماتسوشیتا ( ناسیونال ) ساخت ژاپن مدتی مدتی پیش که به فروشگاه سپه رفته بودم در بخش لوازم خانگی یخچال دوازه فوت پارس را دیدم که برچسب مجهز به کمپرسور ال جی را با کاغذ پشت چسب دار در ابعاد بزرگ بر روی کارتن محصول نصب کرده بودند و این تغییر و نگرش جهانیان به برند ال جی را در ربع قرن اخیر بوضوح نشان می دهد البته این بمنزله نفی کیفیت محصولات پاناسونیک و یا دانفوس نیست بلکه نمایانگر افزایش کیفیت و اعتماد عمومی به برند ال جی است موفق باشید .

نظر دهید