۲۷ اسفند ۱۳۹۶

برنده نهایی دوازدهمین دوره مسابقات بهترین سرآشپز خانگی ایرانی

مسابقه نهایی سرآشپز خانگی ایرانی روز جمعه با شرکت 4 تیم فینالیست در محل ساختمان خدمات  مشتریان گلدیران برگزار شد.
تیم های شرکت کننده که از بین 12 تیم دوره نیمه نهایی به این مرحله رسیده بودند از ساعت 9 صبح در محل مسابقه حاضر شده و بی صبرانه منتظر شروع رقابت نهایی بودند.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن و سرود ملی ایران، مجری به شرکت کنندگان خیر مقدم گفت و در مورد شرایط و ضوابط مسابقه  توضیحاتی جامع ارایه کرد. سپس از خانم آیدا باستانی پور برنده نهایی سال گذشته دعوت شد تا تجربیات و خاطرات خود از مسابقه فینال و  شرکت در دوره آشپزی بین المللی سال قبل را  برای حضار  بازگو کند.

211
سپس داوران مسابقه آقایان نیما اخلاق نجات و  پژمان علیزاده به روی سن رفتند و به سوالات شرکت کنندگان در مورد شرایط مسابقه و  منوی انتخابی شامل سوفله بادمجان، سالاد آلزس و پیده گوشت پاسخ دادند.

310
در ادامه پس از انجام قرعه کشی برای انتخاب میزها، چهار تیم فینالیست شامل صدیقه خوشدل و سمانه کریمیان  به عنوان گروه 1، ، مایده جباری و علیرضا ساکت به عنوان گروه 2، مرتضی مهر علی و کیوان بامشه به عنوان گروه 3 و عاطفه عباسی و پریسا ابراهیمی به عنوان گروه 4  پشت میزها قرار گرفتند.

مسابقه راس ساعت 10 آغاز شد و شرکت کنندگان 90 دقیقه پر از هیجان را آغاز کردند. مواد لازم برای تهیه منوهای انتخابی از قبل روی میز بصورت آماده چیده شده  بود و تیم ها برای طبخ منوها می توانستند از سولاردام و اجاق گاز ال جی استفاده کنند.

48
داوران در حین مسابقه به شرکت کنندگان سرکشی کرده و به آنها راهنمای های لازم را ارایه می کردند. این موضوع به کاهش استرس شرکت کنندگان بسیار کمک می کرد.

55
در نهایت پس از گذشت 90 دقیقه، زمان ارایه به داوران فرا رسید و هر 4 گروه تلاش کردند تا در ظروف زیبا و با مناسب ترین شکل به سرو غذا در مقابل داوران بپردازند. در این مرحله داوران ضمن ارزیابی کار شرکت کنندگان، توضیحات و راهنمای های لازم را نیز به تیم ها ارایه کردند.

64
پس از مرحله سرو غذا، داوران وارد شور شدند تا پس از جمع بندی ، برنده نهایی را اعلام کنند.

در پایان پس از یک مسابقه نفس گیر و پر استرس، گروه 2 متشکل از علیرضا ساکت و مایده جباری موفق به کسب جایزه نخست و امکان  حضور در یک دوره بین المللی آشپزی حرفه ای شدند و سایر تیم ها نیز یک سولاردام  به عنوان هدیه دریافت کردند.

در انتها عوامل اجرایی مسابقه، با امید به گسترش فرهنگ استفاده از غذای سالم و خلاقانه در زندگی شهروندان ایرانی  از شرکت کنندگان تقدیر کرده و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت کردند.

۱ نظر

کاوه ۴ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

سلام چرا مسابقه ای شبیه به اینکاره ها نمیزارید؟

نظر دهید