۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

باغ علم ال‌جی؛ مکانی عالی برای پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان در تهران

پروژه بزرگ و پیشرفته باغ علم کودکان تهران با همکاری شرکت ال‌جی و شهرداری تهران طی مراسمی باشکوه در ۲۱ دی‌ماه 1396 افتتاح شد.

تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری از جمله کارگردان‌ها، بازیگران، نویسندگان و فعالین حوزه کودک نیز در این مراسم حضور پیدا کرده و از این اقدام فرهنگی- آموزشی ال‌جی برای کودکان ایرانی تقدیر کردند.

photo_2018-01-04_15-33-00

مرکز مخصوص کودکان LG Kids Science Hall (باغ علم کودک) نام دارد، با همکاری شرکت ال‌جی و با الگوبرداری از مرکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان ساخته شده است. مرکزی که افق جدیدی در ساخت مرکز علمی و تفریحی در ایران خواهد گشود. باغ علم کودک در مساحت۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودک ۷ تا ۱۲ سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد که زیرساختی حدود ۶۵ هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.

باغ علم کودک هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند: «یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‏آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر  به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک هست تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ای را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏

شرکت ال‌جی علاوه بر ارائه همه این خدمات یک روز مخصوص در هر هفته برای برای خیریه‌ها و مدارسی که توان مالی زیادی ندارند در نظر گرفته است. در این روز که LG Day نام دارد این خیریه‌ها و مدارس می‌توانند به صورت رایگان از این مجموع بازدید کرده و کودکان کم بضاعت و محروم را با علم بیشتر آشنا کنند.

باغ علم ال‌جی، با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی فرصت نمی‌کنند با مفاهیم علمی به صورت ‏ملموس و عملی برخورد کنند، می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند. همچنین کمک می‌کند بچه‌ها ‏بفهمند چیزهایی که می‌خوانند، به صورت عینی چه حاصلی دارد. این مجموعه به دنبال این است که خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد. چون مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.

علاقمندان برای بازدید از مجموعه می توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند: تهران, میدان ونک, بزرگراه حقانی, مسیر غرب به شرق, بعد از تقاطع شهید مدرس, خروجی کتابخانه ملی, باغ کتاب

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید