۰۵ آبان ۱۳۹۷

سیستم پیشرفته مدیریت باتری و فناوری پراکنده‌سازی گرما در ال‌جی G6

با گوشی ال‌جی G6 می‌توانید بدون نگرانی تقریبا به همه جا بروید. زیرا این گوشی به قابلیت ضد آب و گرد و غبار با درجه IP68 مجهز بوده و تا عمق یک و نیم متری زیر آب و تا مدت ۳۰ دقیقه بدون مشکلی دوام می‌آورد.

همچنین دیگر نیازی نیست کاربران نگران افتادن گوشی به صورت اتفاقی و قرار گرفتن گوشی در شرایط سخت باشند. زیرا گوشی G6 به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که حتی اگر شرایط سخت شد هم دوام بیاورد و قابل اتکا باشد.

گوشی ال‌جی G6 نه تنها استانداردهای تست مقاومت بین‌المللی را گرفته است، بلکه تحت تست‌های بیشتری برای دمای زیاد و مقاومت در برابر سوراخ شدن توسط اشیا تیز هم قرار گرفته است. به علاوه این گوشی از فناوری اختصاصی‌ای استفاده می‌کند که به‌وسیله لوله‌های انتقال گرمای داخل گوشی، مانع داغ شدن گوشی می‌شود. قابلیتی که برای اولین بار در گوشی‌های ال‌جی به کار رفته است. همچنین برای کاهش گرمای داخلی گوشی، مهندسان ال‌جی قطعاتی که بیشترین گرما را تولید می‌کنند در بیشترین فاصله ممکن از یکدیگر قرار داده‌اند.

Heat-pipes-which-will-be-in-the-design-of-the-LG-G6-are-under-the-verification-process-e1487738506683

در آزمایشات سریع چرخه عمر و دوام این تلفن هوشمند، به طور جداگانه دما، رطوبت، مقاومت در برابر گرد و خاک و آب، نفوذ ماده، شوک، سقوط و دیگر عوامل بالقوه برای آسیب رسانی به گوشی مورد ارزیابی قرار گرفت. این آزمایشات اجزای مختلف تلفن هوشمند مثل پردازنده کاربردی، نمایشگر، باتری، دوربین و حسگر اثر انگشت را کاملاً بررسی کرد.

آزمایشات محیطی جدید و پیچیده چندین عامل خطرساز را با هم درآمیخت و این عوامل را در ترکیب با یکدیگر به صورت همزمان در حیطه آزمایش قرار می‌داد؛ نه اینکه هر کدام از آیتم‌ها به صورت جداگانه تست شوند. دلیل این امر بررسی اجزای تلفن هوشمند در وضعیت‌های گوناگون بود.

ال‌جی برای اطمینان بیشتر بر دو جنبه مهم تمرکز کرد: پراکنده‌سازی گرما و مدیریت باتری. پراکنده‌سازی گرما از طریق گنجاندن یک لوله گرمایشی بهبود پیدا خواهد کرد و اطمینان باتری نیز هم از جنبه طراحی و هم مراحل آزمایش ارتقا داده می‌شود.

e20175e9-82c2-4dbf-8a01-5864378f25a8

یکی از اهداف اصلی در طراحی یک تلفن هوشمند مطمئن پراکندگی بهینه گرماست. گرمای اضافی نه تنها هنگام گرفتن تلفن هوشمند در دست ایجاد ناراحتی می‌کند بلکه یکی از عوامل اصلی در کاهش عمر باتری تلفن است. ال‌جی برای مدیریت بهتر گرما یک لوله گرمایشی در طراحی ال‌جی G6 اعمال کرده است. لوله‌های گرمایشی که برای رسانایی بهینه گرما از مس ساخته شده‌اند معمولاً در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها به کار می‌روند تا به پراکندگی گرما کمک کند. لوله گرمایشی در ال‌جی G6 به کاهش ۶ تا ۱۰ درصدی دمای پردازنده کاربردی کمک می‌کند. علاوه بر این، طراحان ال‌جی G6  فاصله بین پردازنده کاربردی یا AP و آی.سی درایو LCD را افزایش داده‌اند؛ که این خود منبع دیگری برای گرما در تلفن هوشمند و پراکندگی گرماست.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید