۰۵ آذر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: ششمین روز از سفر گروه 352 به انگلستان

گروه ۳۵۲ یکی دیگر از ۵ گروه برتر ال‌جی چلنجر است که به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به انگلستان سفر کند و پروژه تحقیقاتی خود را به سرانجام برساند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش ششمین روز از سفر تحقیقاتی این گروه در شهر لندن، پایتخت انگلستان، است.

گزارش روز ششم؛ 23 سپتامبر

بازدید از Oxford Foundry

Oxford Foundry جدیدترین بخش کارآفرینی دانشکاه آکسفورد است که به همت افرادی مانند Reid Hoffman و Tim Cook پایه گذاری شده است و در حال حاضر 5 تیم در حال شتابدهی دارد که در یک بازه ی 6 ماهه مورد شتابدهی قرار گرفته اند. این مرکز برای دانشجویان دانشگاه آکسفورد تأسیس شده است و یک فضای اشتراکی کار به دانشجویان اختصاص می دهد و با استفاده از شبکه ی افراد تأثیرگذار و سرمایه گذاری که دارد بر روی ایده های جدید کار می کند. در این مرکز کارآفرینی جدید به تیم های مستقر بودجه ای برای سرمایه گذاری تعلق نمی گیرد و تنها فضا و مهارت های لازم برای پیاده سازی MVP ( کمینه محصول قابل ارائه ) به دانشجویان اختصاص داده می شود. از دیگر نکات این مرکز، فراهم کردن فضایی است که تمام دانشجویان آکسفورد از تمامی رشته ها بتوانند با یکدیگر همفکری کرده و تیم های جدید خود را حول ایده ی خود شکل بدهند.

هدف از پایه گذاری این مرکز توسط مدیرعامل اپل و مدیرعامل و سرمایه گذار معروف سیلیکون ولی یعنی رِید هافمن، ارائه شیوه ی نوینی از تیم بندی و کنار هم قرار گرفتن 24000 دانشجوی آکسفورد از تمامی رشته های مهندسی، پزشکی، روانشناسی و … است.

در این مرکز سعی می شود با بکارگیری شبکه ی قوی از افراد، طرز تفکر کارآفرینانه را برای دانشجویان آکسفورد فراهم کند.

در این مرکز کارآفرینی رویداد هایی مانند Hackathon برنامه نویسی اجرا می شود و کارگاه هایی حول به نتیجه رساندن ایده ها دارند.

بطور مثال در روز بازدید گروه از مرکز کارآفرینی، Keith Weed مدیر ارشد بازاریابی Unilever حضور داشت که به یک  تیم که در زمینه ی نوع جدیدی از نوشیدنی که برای دندان مفید است، مشاوره می داد.

بطور مثال این تیم از 4 دانشجوی آکسفورد تشکیل شده بود که از رشته های دندان پزشکی، روانشناسی، مهندسی کامپیوتر بودند.

3 مأموریت اصلی این مرکز کارآفرینی عبارتست از

  • فراهم سازی محیطی برای همکاری میان دانشجویان
  • آموزش اصول کارآفرینی و استارتاپ
  • معرفی تیم های برگزیده به مرکز شتابدهی OxFo LEV8 که زیر مجموعه از Oxford Foundry محسوب می شود.

نکات آموزشی:

این مرکز بسیار جدید است و دور اول شتابدهی خود را به تازگی به پایان رسانده است. این دوره 6 ماهه بوده که بر اساس گفته های مدیریت این مرکز، برای دور جدید شتابدهی این زمان به حداقل 9 ماه افزایش خواهد یافت تا بتوان خروجی بهتری از تیم های مستقر گرفت. این تصمیم بر این مبنی گرفته شده است که بیشتر افراد فعال در این مرکز کارآفرینی ، دانشجو هستند و وقت زیادی را نمی توانند بر روی پروژه های خود سپری کنند.

زمان خاصی برای پذیرش تیم ها در نظر گرفته نشده و تیم ها هر زمان امکان پذیرش برای شتابدهی را خواهند داشت.

این مرکز گنجایش شتابدهی همزمان 10 تیم را دارد که بر اساس گفته های مدیریت این مرکز، این عدد بهینه ترین مقدار برای استفاده ی حداکثری از منابع سازمان مذکور است.

image001

تیم کوک مدیرعامل اپل در کنار رِید هافمن، سرمایه گذار و لابیست معروف سیلیکون ولی

سرمایه گذار بر روی لینکداین، فیسبوک، پِی پَل و …

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید