۱۳ دی ۱۳۹۷

صرفه‌جویی در انرژی با دستگاه‌های تهویه مطبوع Dual Cool ال‌جی مجهز به موتور Dual Inverter

به‌طور کلی موتورهای اینورتر به‌دلیل سازوکار انعطاف‌پذیری که دارند از لحاظ مصرف انرژی عملکرد بهینه‌ای ارائه می‌دهند. موتورهای معمولی برای تأمین گرما و سرمای لازم، مدام خاموش و روشن می‌شوند و این موضوع علاوه‌ بر افزایش استهلاک دستگاه، باعث بالا رفتن مصرف برق می‌شود.

دوآل کول یا همان دوآل اینورتر، ابتکار شرکت ال‌جی است که می‌تواند علاوه‌ بر کاهش مصرف انرژی، افزایش کارایی و بهره‌وری را برای شما به ارمغان بیاورد.

نیرویی که برای هر بار شروع به کار کمپرسور مصرف می‌شود به اضافه‌ی این حقیقت که موتور تنها با یک دور و آمپراژ ثابت کار می‌کند، باعث هدررفت انرژی می‌شود. برعکس، در موتورهای اینورتر یا دورمتغیر، عملکرد موتور براساس نیاز سرمایشی و گرمایشی تنظیم می‌شود و دستگاه به‌جای خاموش و روشن شدن‌های مکرر، از دور موتورهای مختلف بسته به نیاز شما استفاده می‌کند.

ال‌جی، مبتکر موتورهای دورمتغیر، اولین بار در سال ۲۰۱۱، کولرگازی Econo Inverter را با فناوری موتور اینورتر روانه‌ی بازار کرد و توانست تا حد زیادی روی قبض‌های برق کاربران خود تأثیر مثبت بگذارد و هزینه‌ی برق ماهانه‌ی خانواده‌ها را کاهش دهد. همین موضوع باعث استقبال کاربران و موفقیت محصول مورد بحث شد و شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۳ مدل‌های موفق Titan Tropical Inverter را با دوام بالا راهی بازار کرد. ادامه‌ی روند توسعه‌ی فناوری اینورتر امروز به دستاورد غیرقابل انکاری به نام دوآل اینورتر یا دوآل کول ختم شده است.

دوال اینورتر / Dual Inverter

فناوری اینورتر دوگانه‌ ضمن گرمایش و خنک‌کنندگی بالا، توانسته است در مقایسه با کمپرسورهای دور ثابت، تا ۵۳ درصد کاهش مصرف برق را به ارمغان بیاورد. دوآل اینورتر به دستگاه امکان می‌دهد که در سرعت‌های مختلف کار کند؛ سرعت‌هایی که بر‌اساس دمای فضای داخل منزل تنظیم می‌شوند؛ کمپرسورهای دوآل اینورتر درست مثل یک خودرو با گیربکس اتوماتیک عمل می‌کنند و تنها در صورت نیاز در دنده‌ی بالاتری کار می‌کنند.

موتور Dual Inverter به گونه‌ای طراحی شده است تا با توجه به میزان دمای هوای اتاق، قدرت موتور را تنظیم کرده و درنهایت باعث می‌شود هزینه کمتری بابت مصرف انرژی بپردازید.

همچنین قدرت این موتور نیز نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. این موضوع باعث شده نه تنها قدرت خنک‌کنندگی و گرمایش کولر تا ۴۰ درصد افزایش یابد، بلکه هوای سرد به نقاط دورتری پرتاب شده و به سرعت کل اتاق را فرا بگیرد. خود موتور نیز به گونه‌ای طراحی شده تا از سر و صدای اضافی در هنگام کار کردن بکاهد. این طراحی خاص توانسته تا ۴۰ درصد صدای موتور اینورتر دوگانه را کاهش داده و بدون آنکه متوجه روشن بودن آن شوید، به کار خود ادامه دهد.

دوال اینورتر

استفاده از عملکرد صرفه جویی در مصرف انرژی، میزان استفاده از انرژی را در حین خنک کردن کاهش میدهد و دمای تنظیم شده را افزایش میدهد تا روی سطحی بهینه قرار گیرد و محیط راحت تری ایجاد شود.

برای فعال کردن آن :

1. دستگاه را روشن کنید.

2. دکمه mode را مرتبا فشار دهید تا حالت خنک کننده یا گرمایش (علامت خورشید) انتخاب شود.

3. دکمه Energy saving را فشار دهید.

4. آیکون این عملگر به روی صفحه نمایش داده میشود.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید