۱۹ فروردین ۱۳۹۸

پشتیبانی تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی از AirPlay 2 و HomeKit اپل

امسال، تلویزیون‌های ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی از AirPlay 2 و HomeKit اپل پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های امسال OLED و NanoCell ال‌جی در ابعاد مختلف نمایشگر تا اندازه ۸۶ اینچ به باز می‌آیند و به لطف برخورداری از نسل دوم پردازنده هوشمند و پیشرفته آلفا ۹ و فناوری یادگیری عمیق، کیفیت صدا و تصویری دارند که با هوش مصنوعی ارتقا یافته است. تلویزیون‌های جدید ال‌جی در اواخر امسال به روز می‌شوند تا از AirPlay 2 و HomeKit اپل برای پخش آسان محتوای صوتی و تصویری آنلاین و اتصال به لوازم خانگی هوشمند اپل پشتیبانی کنند.

پشتیبانی از فناوری AirPlay 2 اپل در تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون هیچ زحمتی فیلم، موسیقی و عکس را از طریق دستگاه‌های اپل خود به صورت مستقیم در تلویزیون هوشمند ال‌جی پخش کنند. فناوری HomeKit اپل نیز پشتیبانی می‌شود و مشتریان می‌توانند تجربه مشاهده خود را با کمک Home app و Siri به راحتی کنترل کنند.

آپدیت میان‌افزار برای AirPlay 2 از اواخر سال ۲۰۱۹ ابتدا برای تلویزیون‌های  OLED ۲۰۱۹ و سپس NanoCell و UHD در بیش از ۱۴۰ کشور عرضه می‌شود. تاریخ دقیق در زمان عرضه این آپدیت برای ایران اعلام خواهد شد. قیمت تلویزیون‌های مجهز به پشتیبانی از AirPlay 2 در هنگام ورود به بازار کشور اعلام می‌شود.

برای دسترسی به نسخه آپدیت‌شده AirPlay 2 به عنوان یک قابلیت جانبی لازم است دستگاه آیفون یا آیپد شما با نسخه iOS 12.2 سیستم عامل یا نسخه‌های بالاتر و دستگاه مک با نسخه 10.14.4 یا بالاتر اجرا شود و همراه با تلویزیون همزمان به یک شبکه وایفای متصل باشند. شما می‌توانند تنظیمات نصب Airplay 2 را از طریق برنامه کاربردی Home یا کاشی AirPlay در داشبورد خانگی شروع کنید.

استفاده از AirPlay بسیار آسان است. شما می‌توانید در دستگاه‌های iOS از دستگاه Siri بخواهید تا موسیقی یا برنامه تلویزیونی دلخواهتان را در تلویزیون ال‌جی پخش کند یا برنامه مورد نظر خود را برای پخش در AirPlay باز کنید. روی آیکون AirPlay ضربه بزنید و تلویزیون ال‌جی مجهز به AirPlay 2 را انتخاب کنید.

lg-smart-tv-homekit

برای پخش آینه‌ای صفحه نمایش iOS در تلویزیون ال‌جی باید Control Center را باز کنید، آیکون AirPlay را انتخاب کرده و از فهرست موجود تلویزیون ال‌جی مجهز به AirPlay 2 را انتخاب کنید. در دستگاه مک، بعد از انتخاب آیکون AirPlay از نوار منو می‌توانید تلویزیون ال‌جی مجهز به AirPlay 2 را انتخاب کنید.

پخش محتوای صوتی بومی، ویدیوی شخصی و عکس و همین طور آینه‌ کردن نمایشگر حتی بدون دسترسی به اینترنت میسر می‌شود. با این حال، هنوز پخش محتوای دانلود شده به صورت آفلاین (مثل فیلم‌هایی که از آی‌تیونز دانلود شده‌اند) پشتیبانی نمی‌شود.

امکان غیرفعال یا فعال کردن AirPlay 2 از طریق تنظیمات AirPlay وجود دارد و به راحتی از داشبورد خانگی قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال است.

فناوری AirPlay 2 برای ارائه بهترین فرمتی که تلویزیون شما می‌تواند پشتیبانی کند طراحی شده است. با پشتیبانی تلویزیون‌های ال‌جی از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision)، برنامه‌های کاربردی که از کیفیت تصویر عالی HDR شامل دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند می‌توانند در تلویزیون‌های ال‌جی مجهز به AirPlay 2 پخش شوند.

یکی از قابلیت‌های مهم دیگر این به‌روزرسانی این است که شما می‌توانید از دستگاه iOS یا HomePod یک یا دو تلویزیون ال‌جی مجهز به AirPlay 2 را برای پخش موسیقی از طریق AirPlay انتخاب کنید.

خریداران تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی می‌توانند انتظار به‌روزرسانی میان‌افزار و متعاقب آن، افزوده شدن پشتیبانی از آمازون الکسا را به عنوان مکملی برای دستیار گوگل داشته باشند که تلویزیون‌های ال‌جی در حال حاضر نیز به آن مجهزند. با این امکانات، شرکت ال‌جی تنها برند سازنده تلویزیون خواهد بود که دسترسی به هر دوی این پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به افزودن سخت‌افزار اضافی فراهم می‌کند.

۲ نظر

دارابی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ پاسخ

تلویزیون ال جی ک من دارم تا قبل اینکه تلویزیون به ورژن بالاتر اپدیت کنم گزینه airplay رو داشت ولی الان از توی داشبورد حذف شده شما نمیدونید برای چی؟

دارابی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ پاسخ

سلام تلویزیونم قبل از اینکه اپدیتش کنم به ورژن بالاتر گزینه airplay داخل داشبورد رو داشت الا دیگه بعد از اپدیت اون گزینه حذف شده، راهکارش چیه؟

نظر دهید